№3-4(65-66)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №3-4(65-66) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
Item ПРИМУСОВЕ ВІДЧУЖЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ, ІНШИХ ОБ’ЄКТІВ НЕРУХОМОГО МАЙНА, ЩО НА НІЙ РОЗМІЩЕНІ, З МОТИВІВ СУСПІЛЬНОЇ НЕОБХІДНОСТІ. FORCED ALIENATION OF A LAND PLOT AND OTHER IMMOVABLE PROPERTY SITUATED THEREON FOR REASONS OF PUBLIC NECESSITY(2024) Попадюк Ігор Васильович; Popadiuk IhorУ статті проаналізовано проблемні питання законодавчого регулювання примусового відчуження земельних ділянок приватної власності, інших об›єктів нерухомого майна, що на них розміщені, з мотивів суспільної необхідності. На підставі системного аналізу законодавства та судової практики щодо його застосування запропоновано вдосконалення ч. 3 ст. 22 КАС України з метою усунення в ній норм, що дублюють одна одну. Для формування єдиної правозастосовчої практики обґрунтовано необхідність доповнення Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» нормою, яка має визначати строк, зі спливом якого припиняються переговори щодо умов викупу для суспільних потреб земельної ділянки, інших об’єктів нерухомого майна, що на ній розміщені. The article provides an analysis of the legislative framework governing the compulsory alienation of land plots and other immovable property situated thereon for public purposes. The compulsory alienation of land plots and other immovable property objects located on them for public needs and on grounds of public necessity is carried out by a court decision. The legislator has determined the jurisdiction of administrative courts to consider cases on the compulsory alienation of a land plot, other immovable property objects located on it, on grounds of public necessity (clause 3, part 4, Art. 12, clause 8, part 1, Art. 19 of the Code of Administrative Procedure of Ukraine).Item ПОНЯТТЯ ТА ВИДИ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ СИСТЕМИ МВС У СФЕРІ ПРОТИДІЇ НЕЛЕГАЛЬНІЙ (НЕЗАКОННІЙ) МІГРАЦІЇ В УКРАЇНІ. CONCEPTS AND TYPES OF INTERACTION BETWEEN THE BODIES OF THE MIA SYSTEM IN THE SPHERE OF COMBATING ILLEGAL (UNLAWFULL) MIGRATION IN UKRAINE(2024) Циганов Олег Григорович; Tsyhanov OlehУ статті проаналізовано сутність та зміст взаємодії органів системи МВС, висвітлено особливості видів взаємодії цих органів у сфері протидії нелегальній (незаконній) міграції в Україні. Узагальнено ознаки, включені науковцями до поняття «взаємодія», і встановлено його співвідношення з поняттям «координація». Наведено авторську дефініцію поняття «взаємодія органів системи МВС у сфері протидії нелегальній (незаконній) міграції в Україні». Розглянуто питання про класифікацію цієї взаємодії у сфері протидії нелегальній (незаконній) міграції. The article analyzes the essence and content of the interaction of the bodies of the Ministry of Internal Affairs system, highlights the features of the types of interaction of these bodies in the field of countering illegal migration in Ukraine. The features that scientists include in the concept of «interaction» are summarized. For a deeper clarification of the essence of the concept of «interaction», its correlation with the concept of «coordination» is established, which consists in organizing, primarily by legal means, interaction between elements of the system.Item IMPLEMENTATION OF THE HUMANISTIC PRINCIPLE IN THE ACTIVITY OF THE NATIONAL POLICE OF UKRAINE. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ ГУМАНІЗМУ В ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ(2024) Pluhatar Tetiana; Плугатар Тетяна Анатоліївна; Lelet Serhii; Лелет Сергій Миколайович; Hyra Yana; Гира Яна МиколаївнаThe article analyzes the implementation of the humanism principle in the activity of the National Police, taking into account current sociolegal challenges. An examination of the fundamental elements of the humanistic paradigm employed within law enforcement practices, accompanied by an in-depth exploration of its codification in legislation, is conducted in the present study. The analysis further delves into the challenges encountered in the operational implementation of the aforementioned approach, along with a meticulous assessment of potential avenues for enhancement. The discussion focused on the importance of international standards in protecting human rights, the necessity of reforming police training methodologies, and the establishment of effective mechanisms to empower the public in maintaining accountability. The authors put forward a series of recommendations aimed at enhancing police activities. These recommendations are intended to promote increased citizen trust, ensure the protection of individual rights and liberties, and optimize the efficacy of the law enforcement system. Сучасні суспільно-політичні процеси в Україні, зокрема повномасштабне вторгнення рф,вимагають не лише зміцнення правоохоронної системи, але й її гуманізації. Принцип гуманізму є основоположним у діяльності Національної поліції України, оскільки спрямований на захист прав та свобод громадян, забезпечення гідного ставлення до особистості та дотримання демократичних стандартів. У цьому контексті особливо важливим є дослідження механізмів реалізації цього принципу, проблем його впровадження та шляхів вдосконалення діяльності поліції. У статті наголошується, що гуманізм передбачає визнання людини найвищою соціальною цінністю, що закріплено у статті 3 Конституції України. Він вимагає від правоохоронних органів забезпечення прав, свобод та гідності громадян, незалежно від їхньої національності, статі, віросповідання чи соціального статусу.Item ПРОТИДІЯ НЕЛЕГАЛЬНІЙ (НЕЗАКОННІЙ) МІГРАЦІЇ В УКРАЇНІ: ПОНЯТТЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО МЕХАНІЗМУ. COMBATING ILLEGAL MIGRATION IN UKRAINE: CONCEPTS AND FEATURES OF THE LEGAL MECHANISM(2024) Хальота Андрій Іванович; Khaliota AndriiУ статті проведено порівняльний аналіз понять «протидія нелегальній міграції», «боротьба з нелегальною міграцію», «профілактика нелегальної міграції», «запобігання нелегальній міграції», «контроль над нелегальною міграцією». Визначено, що найбільш вдалим терміном, який відображає всі заходи впливу, які зобов’язана здійснити держава, щоб подолати це протиправне явище, є термін «протидія нелегальній міграції». З’ясовано, що процес здійснення протидії нелегальній (незаконній) міграції являє собою постійнодіючий правовий механізм, зміст якого розкривається через відповідні його елементи. До елементів правового механізму протидії нелегальній (незаконній) міграції автор традиційно пропонує зарахувати мету, об’єкти, завдання, напрями та заходи протидії. The article provides a comparative analysis with a focus on the following concepts: “countering illegal migration”, “fighting illegal migration”, “prevention of illegal migration”, and “prevention of illegal migration”, as well as “control over illegal migration”. It has been determined that the most effective term, which reflects all measures of influence that the state is obliged to implement in order to overcome this negative phenomenon, is the term “counteraction to illegal migration”. Under it, in particular, it is proposed to understand the system of legal and organizational measures carried out by authorized bodies of state power with the aim of regulating social relations in the field of migration by preventing, detecting, stopping violations of migration legislation, bringing guilty persons to justice, identifying and eliminating causes and conditions, contributing to illegal migration in Ukraine.Item СУЧАСНІ ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВІ ПІДХОДИ ДО РОЗУМІННЯ ПОНЯТТЯ ТА СУТНОСТІ КОРУПЦІЇ В УКРАЇНІ ТА ЗАКОРДОНОМ. MODERN THEORETICAL AND LEGAL APPROACHES TO UNDERSTANDING THE CONCEPT AND ESSENCE OF CORRUPTION IN UKRAINE AND ABROAD(2024) Ірха Юрій Богданович; Irkha YuriiУ статті досліджено теоретичні та правові підходи до визначення поняття та сутності корупції в Україні та світі. Проаналізовано визначення корупції, яким керуються в таких міжнародних організаціях, як ООН, Рада Європи, НАТО, ОЕСР та Transparency International, а також у стратегічних документах США. Розглянуто визначення корупції в українському законодавстві та науковій літературі. Наголошено на необхідності комплексного підходу до протидії корупції, що включає правові, соціально-економічні та культурні аспекти. Зроблено висновок про важливість формування антикорупційної культури в суспільстві та розроблення диференційованих стратегій протидії корупції. The article provides a comprehensive analysis of theoretical and legal approaches to understanding the concept and essence of corruption in Ukraine and abroad. Importance of the study is stipulated by the prevalence of corruption phenomena in the modern world, and their destructive impact on various spheres of public life and national security of the States. The author emphasizes the historical conditionality of corruption, its ability to adopt to changes in the socio-economic and political context, and the need for a thorough scientific study of this phenomenon to develop effective anti-corruption strategies. The purpose of the article is to analyze the existing theoretical and regulatory approaches to the definition of corruption in order to predict the further evolution of this concept and enrich the scientific discourse in this area.Item ФЕНОМЕН АНТИКОНКУРЕНТНИХ УЗГОДЖЕНИХ ДІЙ (BID-RIGGING) У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ У ГАЛУЗІ БУДІВНИЦТВА. THE PHENOMENON OF ANTI-COMPETITIVE CONCERTED ACTIONS (BID RIGGING) IN PUBLIC PROCUREMENT IN THE CONSTRUCTION INDUSTRY(2024) Левандовський Чеслав Чеславович; Levandovskyi CheslavУ статті проаналізовано феномен антиконкурентних узгоджених дій у сфері публічних закупівель з огляду на специфіку галузі будівництва. Досліджено не тільки чинний адміністративно-правовий механізм обмеження доступу до будівельних публічних закупівель на підставі рішень Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень, але й чинний неявний фактичний механізм обмеження розміру штрафу, якщо наслідки антиконкурентних узгоджених дій є на регіональному ринку. Вперше встановлено, що формальне прийняття Антимонопольним комітетом України та його територіальними відділеннями рішення про притягнення до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів, є фактичною забороною брати участь у публічних закупівлях. Anti-competitive concerted actions frequently constitute violations of economic competition in public procurement, including in the construction sector. This article analyses the phenomenon of anticompetitive bid-rigging in the context of public procurement, with a particular focus on the construction industry.Item БАЗОВІ ПСИХОМЕТРИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ ШКАЛИ ПОБОЮВАННЯ СТАТИ ЖЕРТВОЮ ЗЛОЧИНУ: ДОСЛІДЖЕННЯ НА ВИБІРЦІ ДОРОСЛОГО НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ. BASIC PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF FEAR OF CRIME VICTIMIZATION SCALE: FINDINGS OF THE ADULT POPULATION SURVEY(2024) Бова Андрій Андрійович; Bova AndriiУ дослідженні висвітлено створення короткої шкали вимірювання побоювання стати жертвою злочину та викладено аналіз її основних психометричних властивостей. Емпіричну базу становлять результати всеукраїнського соціологічного опитування (n = 15 021), проведеного в листопаді – грудні 2020 року на замовлення Національної поліції України. Однофакторна модифікована модель 5-пунктової шкали продемонструвала хорошу узгодженість з даними (scaled RMSEA = 0,041, scaled CFI = 0,999, SRMR = 0,007, WRMR = 0,92), адекватну конвергентну валідність (AVE = 0,60) та високу надійність (ωcat = 0,83, α = 0,86, αordinal = 0,89). Результати аналізу підтвердили інваріантність вимірювання за статтю. Жінки статистично значущо більше побоювалися стати жертвою злочину ніж чоловіки (d = 0,74). The study aimed to develop and validate a short scale to measure fear of crime victimization, adapted to the Ukrainian context. The empirical base consisted of the results of a survey on the level of public trust in the police, conducted in November-December 2020 by LLC “4 SERVICE UA SALES” commissioned by the National Police of Ukraine (n = 15,021). The final analysis included 13,497 cases (45.6% men and 54.6% women). The scale included the following items: fear of becoming a victim of burglary, fraud, robbery or theft on the street, physical violence, and insult in public places.Item КЛАСИФІКАЦІЯ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ПРИРОДНОГО ХАРАКТЕРУ: ПРАВОВИЙ АСПЕКТ. CLASSIFICATION OF NATURAL DISASTERS: LEGAL ASPECT(2024) Колесник Вікторія Анатоліївна; Kolesnyk VictoriiaУ статті висвітлено роль правового регулювання у сфері цивільного захисту із фокусом на класифікації надзвичайних ситуацій. Досліджено загальне розуміння поняття «класифікація», а також значення класифікації в праві. Проаналізовано законодавство України щодо ролі класифікації надзвичайних ситуацій, особливо тих, що мають природний характер. Наголошено на важливості належної правової класифікації надзвичайних ситуацій природного характеру. This article examines the key role of legal regulation in the civil protection system, with a special focus on the importance and specificities of emergency classification. The study delves into the fundamental understanding of the term “classification” as a universal tool for systematising and organising information used in various fields of knowledge. In addition, the article provides a comprehensive analysis of the significance of classification in legal science and practice, where it is an integral element of legal regulation, ensuring clarity, consistency and efficiency of law enforcement. It has been determined that establishing a clear and scientifically sound classification is the foundation for developing effective legal mechanisms in any aspect of public relations, including civil protection.Item CRIMINOLOGICAL CHARACTERISTICS OF ILLEGAL TRANSPORTATION OF PERSONS ACROSS THE STATE BORDER OF UKRAINE (ARTICLE 332 OF THE CRIMINAL CODE OF UKRAINE). КРИМІНОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА НЕЗАКОННОГО ПЕРЕПРАВЛЕННЯ ОСІБ ЧЕРЕЗ ДЕРЖАВНИЙ КОРДОН УКРАЇНИ (СТАТТЯ 332 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ)(2024) Рямзіна Аліна Юріївна; Riamzina AlinaThe article examines an examination of the statistical data concerning criminal offences under Art. 332 of the Ukrainian Criminal Code, as provided by the General Prosecutor›s Office of Ukraine, by conducting a comprehensive analysis of 261 court decisions of first instance for the period spanning from 1 January 2023 to 31 December 2023, encompassing the category of cases designated as “Illegal transportation of persons across the State Border of Ukraine”, drawn from the official database entitled “Unified State Register of Court Decisions”. It establishes the criminological characteristics with regard to a criminal committing illegal transportation of persons across the state border. In this study, the author analyses the sociodemographic characteristics of the offender, including age, gender, occupation, level of education, marital status, nationality and citizenship, recidivism and relapse, evidence of complicity, committing a crime under the influence of alcohol/drugs, and his/her moral and psychological characteristics, such as needs, interests, and motives. У статті досліджено статистичні дані кримінальних правопорушень, передбачених ст. 332 КК України, надані Офісом Генерального прокурора України, та проаналізовано 261 вирок суду першої інстанції за період 01.01.2023–31.12.2023 по всій території України в категорії справ «Незаконне переправлення осіб через державний кордон України», вміщених у офіційній базі «Єдиний державний реєстр судових рішень». Встановлено кримінологічну характеристику злочинця, який вчинює незаконне переправлення осіб через державний кордон. Вивчено соціально-демографічні ознаки особи злочинця: вік, стать, рід занять, рівень освіти, сімейний стан, розподіл за громадянством та національністю, вчинення злочину повторно та рецидив, дані про співучасть, вчинення злочину в стані алкогольної/наркотичної залежності, а також його морально-психологічні ознаки: потреби, інтереси, мотиви.Item СПОСОБИ ПРИРОДНО-ЛАТЕНТНИХ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ, ПРИТАМАННІ КВАЗІМЕДИЧНИМ ТА ФАРМАЦЕВТИЧНИМ ВИДАМ ДІЯЛЬНОСТІ. THE WAYS OF COMMITTING NATURAL-LATENT CRIMINAL OFFENCES INHERENT IN QUASI-MEDICAL AND PHARMACEUTICAL ACTIVITIES(2024) Попович Володимир Михайлович; Popovych VolodymyrУ статті розкрито зміст ознак відмінностей та співвідношення здатних до самопрояву штучно-латентних кримінальних правопорушень, а також технологічну складність, спрямованість і особливості процесу виявлення неочевидних, не здатних до самопрояву природно-латентних кримінальних правопорушень, об’єктами злочинного посягання яких є права громадян на безоплатну і доступну медичну допомогу; гарантії розвитку системи охорони здоров’я; відносини власності; розпорядчі, реєстраційнодозвільні службові відносини; відносини, пов’язані з національною безпекою країни; «криміногенно вразливі» посади, що дають типовим суб’єктам правопорушень доступ до цінностей (фінансових, матеріальних, інтелектуальних ресурсів, операцій роялті), контрольних, розпорядчих та дозвільних функцій як засобів отримання незаконних доходів, джерел формування корисливих мотивів у суб’єктів правопорушень, способів вчинення та засобів маскування «основних» природно-латентних кримінальних правопорушень, шляхом вчинення службових підроблень та інших «допоміжних» кримінальних правопорушень. Таке «основне» кримінальне правопорушення, як «Привласнення» цінностей медзакладів, крім того, що зумовлює вчинення «допоміжних» службових підроблень, зменшує одночасно оподатковуваний прибуток медзакладів та фармкомпаній, що поряд з привласненням утворює склад супутнього кримінального правопорушення «Ухилення від сплати податків». The article continues the publication of the research work on the planned subject of the study “Detection and prevention of criminal and other offences committed in the healthcare sector...”. The author reveals the content, defines the criminological features, differences and correlation of obvious, self-manifesting artificially latent criminal offences with technologically complex, non-obvious, not self-manifesting naturally latent criminal offences committed under the guise of quasi-medical and pharmaceutical activities. The research sheds light on the content of the objects of criminal offence, their connection to the methods of committing and the means of disguising the facts of committing naturally latent criminal offences. The author provides a comprehensive analysis of the methods employed in the commission of criminal offences related to medical activities, including medical care, emergency medical care, and medical services.Item СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВІДМИВАННЯ КОШТІВ У КІБЕРПРОСТОРІ. CURRENT TRENDS OF MONEY LAUNDERING IN CYBERSPACE(2024) Користін Олександр Євгенійович; Korystin Оleksandr; Крищенко Кирило Євгенович; Kryshchenko KyryloУ статті розглянуті сучасні тенденції відмивання коштів у кіберпросторі, акцентуючи на використанні новітніх технологій для здійснення незаконних фінансових операцій. Зловмисники активно використовують криптовалюти, електронні гроші та традиційні інструменти, такі як банківські перекази та платіжні картки, для приховування джерел незаконно отриманих коштів. Основними проблемами є анонімність та глобалізація таких операцій, що значно ускладнює їх виявлення та відслідковування. Стаття також підкреслює важливість посилення міжнародної співпраці, вдосконалення законодавства та технологій моніторингу для боротьби з цією загрозою, що зростає, зокрема у післявоєнний період. The article is dedicated to examining the current trends in money laundering in cyberspace, which is a significant problem for financial stability and security at the international level. The article emphasizes the growing use of new technologies and financial instruments to carry out illegal financial transactions, particularly cryptocurrencies, electronic money, as well as traditional mechanisms such as bank transfers and payment cards. These instruments allow criminals to disguise the sources of illegally obtained funds, creating significant challenges for detecting and tracking criminal schemes. The anonymity of such operations and the globalization of financial flows contribute to the increasing scale of money laundering, posing a serious threat to the stability of financial systems and international markets.Item МЕХАНІЗМ ВЧИНЕННЯ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ У СФЕРІ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. MECHANISM OF COMMITTING CRIMINAL OFFENSES IN THE PHARMACEUTICAL SECTOR(2024) Попович Володимир Михайлович; Popovych Volodymyr; Сахарова Олена Борисівна; Sakharova OlenaУ процесі дослідження встановлено, що механізм вчинення кримінальних правопорушень у сфері фармацевтичної діяльності (фармдіяльності) утворюють структурні складові етапів: заготівлі фармсировини (посів, вирощування, збирання, зберігання, вироблення з органів тварин, хімічних сполук та мінералів); виробництва та імпорту медпродукції (лікарських засобів; медматеріалів, медобладнання). Суб’єкти вчинення кримінальних правопорушень перетворюють зазначені етапи фармдіяльності у засоби створення лишків фармсировини; виготовлення лишків медпродукції; їх доставки «на вільне місце» торгівельним фармпідприємствам під прикриттям тимчасових товарно-транспортних документів. Після реалізації лишків медпродукції документи знищують, виручені з їх реалізації кошти по касі не оприбутковують, а розподіляють між співучасниками вчинення кримінальних правопорушень і привласнюють. Механізм вчинення таких кримінальних правопорушень має тривалий, циклічний та природнолатентний характер, знання якого лежить в основі вибірки методів, методик та засобів оперативно-пошукового виявлення таких злочинів; прихованого та залегендованого оперативно-технічного та оперативно-процесуального документування протиправних дій фігурантів; планування оптимального моменту реалізації матеріалів оперативної розробки; оперативного моделювання факторів раптовості та «моменту істини», необхідних для процесуального закріплення встановлених доказів під час оперативної розробки фігурантів та переходу із прихованих оперативних до легальних форм розслідування кримінальних правопорушень. The present publication is a continuation of the results of the scientific and research work on the planned research topic “The identification and prevention of criminal and other offences committed in the healthcare sector in connection with the conduct of economic activities in the production of medicinal products, wholesale and retail trade in medicinal products, and importation of medicinal products”. At this stage of the study, it was established that the mechanism for committing criminal offenses is formed by the structural components: the stage of procurement of pharmaceutical raw materials (sowing, growing, harvesting, storing herbs, fruits, roots of other plant materials, their collection from natural sources (forests, fields); extraction of substances from animal organs, manufacture of chemicals); the stage of production and import of medical products (medicines; medical materials and medical equipment).Item МІЖНАУКОВІ ЗВ’ЯЗКИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВА: ЗМІСТ І ПРИКЛАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ. INTERSCIENTIFIC CONNECTIONS OF CRIMINAL LAW: MEANING AND EXAMPLES OF FUNCTIONING(2024) Гаджук Олена Сергіївна; Hadzhuk OlenaУ статті розвинута думка, згідно з якою термінологічне позначення певного виду зовнішнього зв’язку кримінального права має спиратися на відповідну форму розуміння кримінального права. На підставі цього пропонується зв’язки науки кримінального права з іншими науками позначати терміном «міжнаукові». Розкривається зміст поняття «міжнаукові зв’язки кримінального права». Наводяться приклади зв’язків науки кримінального права з філософією, психологією, іншими науками. На прикладі прогалин реформи кримінального законодавства показано існування комбінованих міжнаукових зв’язків, врахування яких слід визнати обов’язковим для створення якісного продукту правотворчості.The article develops the idea that the terminological designation of a particular type of external connection in criminal law should be predicated on the appropriate form of understanding of criminal law. The author proposes the utilisation of the term “interscientific” to denote thelinks between criminal law and other scientific disciplines. The positions set out in this publication provide a foundation for theoretical understanding of the interdisciplinary relations of criminal law. Furthermore, the author illustrates specific domains of their functionality.Item РОЛЬ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ПРАВ ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ. THE ROLE OF LAW ENFORCEMENT AGENCIES IN ENSURING STATE POLICY IN THE FIELD OF HUMAN RIGHTS WITHIN UKRAINE(2024) Лисенко Ярослав Олександрович; Lysenko YaroslavДослідження функцій правоохоронних органів у контексті забезпечення прав і свобод громадян є надзвичайно актуальним у сучасних умовах, коли правова держава стикається з численними викликами, включаючи збройні конфлікти, соціально-політичні кризисні ситуації та внутрішні правові реформи. Важливість цієї теми визначається необхідністю ефективного функціонування правоохоронних органів для забезпечення правопорядку та підтримання довіри суспільства до правової системи. У статті аналізується, як правоохоронні органи реалізують завдання, покладені на них державою, та як вони сприяють утвердженню правової системи. Підкреслюється значення правоохоронних органів як гарантів державної політики у сфері прав людини, їх роль у зміцненні правопорядку та безпеки, а також у підвищенні правової обізнаності суспільства. The research of the functions of law enforcement agencies in the context of ensuring citizens’ rights and freedoms is extremely relevant in the current environment, where the rule of law is facing numerous challenges, including armed conflicts, socio-political crises and internal legal reforms. The significance of this topic lies in the necessity for effective law enforcement agencies to guarantee law and order, thereby maintaining public confidence in the legal system. An analysis of regulations and strategic documents, such as the National Human Rights Strategy, indicates that the protection of citizens’ rights and freedoms is a priority for law enforcement agencies. In the context of legal system reforms aimed at increasing transparency, efficiency and accountability of law enforcement agencies, special attention should be paid to mechanisms that guarantee the protection of human rights.Item ПРАВОВІ ОСНОВИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СФЕРИ ДЕРЖАВНОГО РИНКОВОГО НАГЛЯДУ ЯК СКЛАДОВОЇ ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ. LEGAL BASIS OF INFORMATION SECURITY AREAS OF STATE MARKET SUPERVISION AS A COMPONENT OF TECHNICAL REGULATION(2024) Смерницький Дем’ян Вікторович; Smernytskyi Demian; Тригубенко Марина Володимирівна; Tryhubenko MarynaУ статті досліджено питання правових основ інформаційного забезпечення сфери державного ринкового нагляду як складової технічного регулювання. Зроблено висновок, що до інформації в сфері ринкового нагляду слід віднести інформацію про: суб’єктів ринкового нагляду; митні органи; нехарчову продукцію; суб’єкта господарювання; про функціонування національної інформаційної системи державного ринкового нагляду; функціонування системи оперативного взаємного сповіщення про продукцію, що становить серйозний ризик; порядок ведення обліку звернень споживачів (користувачів) та здійснення моніторингу нещасних випадків та випадків заподіяння шкоди здоров’ю людей внаслідок споживання (користування) нехарчової продукції; порядок подання повідомлення про продукцію, яка не відповідає загальній вимозі щодо безпечності продукції, органам державного ринкового нагляду; порядок здійснення державного контролю нехарчової продукції. The present article investigates the legal bases of information support within the sphere of state market supervision, which constitutes a component of technical regulation. It is acknowledged that the regulations pertaining to information are predominantly enshrined within the Law of Ukraine “On Information”, the Law of Ukraine “On Scientific and Technical Information”, along with assorted ancillary regulatory acts. Technical regulation constitutes the legal codification of relations pertaining to the establishment and realisation of mandatory stipulations concerning product characteristics or associated processes and production methods. In addition to this, it encompasses the assessment of their conformity through conformity assessment and/or state market supervision and control of non-food products or alternative forms of state supervision (control). Thus, state market surveillance is a component of technical regulation.Item ІНФОРМАЦІЙНА ДОСТУПНІСТЬ ПУБЛІЧНИХ ПОСЛУГ ДЛЯ МАЛОМО БІЛЬНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ: ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ТА РОЗРОБКА КРИТЕРІЇВ ОЦІНЮВАННЯ. INFORMATION ACCESSIBILITY OF PUBLIC SERVICES FOR PEOPLE WITH REDUCED MOBILITY: LEGAL ANALYSIS OF THE PROBLEMS AND DEVELOPMENT OF EVALUATION CRITERIA(2024) Пономаренко Алла Василівна; Ponomarenko AllaУ статті досліджено правові проблеми забезпечення інформаційної доступності публічних послуг для маломобільних груп населення в Україні. Проаналізовано чинне законодавство та практику його застосування, виявлено відсутність чіткого визначення поняття «інформаційна доступність» та фрагментарність нормативно-правової бази. Запропоновано авторське визначення поняття «інформаційна доступність публічних послуг» та класифікацію носіїв інформації. Розроблено критерії оцінювання рівня інформаційної доступності для різних об’єктів, де надаються публічні послуги. Результати дослідження сприятимуть удосконаленню нормативно-правового регулювання та підвищенню рівня доступності публічних послуг для маломобільних груп населення. The article examines the legal issues of ensuring information accessibility of public services for people with reduced mobility in Ukraine. The author analyzes the current legislation and the practice of its application, and identifies a number of legal issues related to the information accessibility of public services for people with reduced mobility. It is found that national legislation does not contain a clear definition of the concept of “information accessibility”. This complicates both the interpretation and application of legal provisions related to ensuring information accessibility and the process of monitoring their implementation.Item УТОЧНЕННЯ ВАЛІДНОСТІ ПСИХОДІАГНОСТИЧНИХ МЕТОДИК З ВИКОРИСТАННЯМ ПОЛІГРАФА. VALIDATING SPECIFICATION OF PSYCHODIAGNOSTIC TECHNIQUES USING THE POLYGRAPH(2024) Барко Вадим Вадимович; Barko Vadym V.У статті зроблено спробу уточнення валідності відомого проєктивного Методу портретних виборів Л. Сонді (МПВ) на основі оцінки і вимірювання психофізіологічних реакцій особи. Розроблена оригінальна методика валідизації МПВ шляхом порівняння результатів класичного бланкового дослідження за цим методом з результатами наступного поліграфологічного опитування респондентів, яке супроводжувалось пред’явленням портретів. В ході дослідження отримала підтвердження авторська гіпотеза, відповідно до якої пред’явлення портретів МПВ викликає у респондентів емоційну психофізіологічну реакцію, яку можна зафіксувати за допомогою поліграфа, причому характер цієї реакції залежить від того, наскільки виражена в зображенні потреба є актуальною для особистості обстежуваного. Показано, що показники сили психофізіологічних реакцій, які виникають при пред’явленні портретів, позитивно корелюють з результатами бланкового обстеження тих самих респондентів з використанням МПВ. На основі аналізу коефіцієнтів кореляцій уточнено показники валідності Методу портретних виборів. The article attempts to provide an explanation for the validity of L.N. Sondhi’s well-known projective Method of Portrait Choices (MPС) on the basis of assessment and measurement of psychophysiological reactions of personality. The author have developed an original methodology for validating the MPC by comparing the results of a classical questionnaire survey using this method with the results of a subsequent polygraph survey of respondents, which was accompanied by the presentation of portraits. During the course of the study, we confirmed the author’s hypothesis regarding the fact that the presentation of MPC portraits evokes an emotional psychophysiological reaction in respondents that can be recorded using a polygraph. The nature of this reaction depends on the extent to which the need (attraction) expressed in the image is relevant to the subject›s personality. The findings demonstrate a positive correlation between the indicators of psychophysiological reactions elicited by the presentation of portraits and the results of a blank survey of the same respondents using the MPC.Item КІБЕРЗЛОЧИННІСТЬ У БАНКІВСЬКІЙ СФЕРІ. CYBERCRIME IN THE BANKING SECTOR(2024) Користін Олександр Євгенійович; Korystin Оleksandr; Кардашевський Юрій Романович; Kardashevskyi YuriiУ статті досліджено проблему кіберзлочинності в банківській сфері України, акцентуючи увагу на загрозах для фінансової безпеки та стабільності. В умовах стрімкого розвитку цифрових технологій кіберзлочинці використовують різноманітні методи, такі як фішинг, DDoS-атаки, віруси-шифрувальники та крадіжка персональних даних, що призводять до значних фінансових і репутаційних втрат. Розглянуто проблему вразливостей у банківських інформаційних системах, зокрема через застарілі технології та недоліки у кваліфікації персоналу. Окрему увагу зосереджено на методах соціальної інженерії. Визначено, що кіберзлочинність у банківському секторі вимагає постійного оновлення заходів безпеки. Використовуючи методологію Європолу IOCTA, проаналізовано кримінальні правопорушення в Україні, зокрема крадіжки, незаконні дії з платіжними картками та відмивання коштів і наголошено на важливості розвитку стратегічного менеджменту для протидії цим загрозам. The article is dedicated to examining the problem of cybercrime in the banking sector of Ukraine in the context of rapid digital technology development and changes in the field of cybersecurity. It is noted that cybercrime in the financial sector poses a serious threat to the stability of the national economy and security. Criminals use various methods to disrupt the operation of banking systems, with phishing, DDoS attacks, ransomware, and theft of personal data being particularly widespread. These attacks are not solely driven by the pursuit of financial gain; they are also aimed at acquiring access to confidential information. This can result in substantial financial losses and erode public confidence in the country›s financial system.Item ФОРС-МАЖОРНІ ОБСТАВИНИ ТА ВІЙНА В УКРАЇНІ: АНАЛІЗ ВІТЧИЗНЯНОЇ СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. FORCE MAJEURE AND THE WAR IN UKRAINE: ANALYSIS OF DOMESTIC CASE LAW(2024) Музика Леся Анатоліївна; Muzyka Lesia; Лисенко Гордій Іванович; Lysenko HordiiСтаттю присвячено висвітленню однієї з актуальних проблем цивільного права щодо судової практики, пов’язаної з форс-мажорними обставинами, викликаними повномасштабним вторгненням російської федерації 24 лютого 2022 року. Судова практика в цій сфері є надзвичайно різноманітною, проте у викладеній статті було виокремлено судові рішення, що роз’яснюють ситуацію щодо підтвердження настання таких форс-мажорних обставин і достатності доказів для доведення впливу таких форс-мажорних обставин на зобов’язання між сторонами. Водночас, варто зазначити, що судова практика щодо застосування листа Торгово-промислової палати України № 2024/02.0-7.1 від 28 лютого 2022 року є сталою, оскільки у своїх рішеннях суди вказують, що саме лише посилання на нього не є достатнім для підтвердження настання форс-мажорних обставин у окремих ситуаціях, і він має інформативний характер. The article is aimed at highlighting one of the current issues of civil law regarding the case law related to force majeure circumstances caused by the full-scale invasion of the russian federation on 24 February 2022. The court practice in this area is extremely diverse, but this article has highlighted the court decisions that clarify the situation regarding the confirmation of the occurrence of such force majeure and the sufficiency of evidence to prove the impact of such force majeure on the obligations between the parties. Concurrently, it is noteworthy that the court practice regarding the application of the letter of the Ukrainian Chamber of Commerce and Industry No. 2024/02.0-7.1 dated 28 February 2022 is consistent. According to the court›s decisions, a mere reference to such a letter is inadequate to substantiate the occurrence of force majeure in certain circumstances and is merely informative.