2020 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2020 рік by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 435
Results Per Page
Sort Options
Item ПРОЦЕСУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНКИ ВИСНОВКУ СУДОВОЇ ЕКСПЕРТИЗИ. Procedural features of assessment of the forensic examination conclusion(2020) ТИМЧИШИН А.М.; Tymchyshyn A.M.У статті з’ясовано, що висновок експерта – це процесуальний акт, який містить опис проведених експертом досліджень та зроблені за їх результатами висновки, обґрунтовані відповіді на запитання, поставлені перед ним у дору- ченні сторони кримінального провадження або ухвалі суду. Розкрито механізм оцінки висновку експерта під час досудового розслідування та судового розгляду, зокрема: 1) перевірка дотримання вимог закону під час призначення та проведення експертизи, що полягає у з’ясуванні відповідей на наступні питання: чи дотримана процесуальна форма висновку експерта і наявні належні реквізити (відсутність будь-якої з частин висновку експерта ускладнює чи унеможливлює його оцінку); 2) аналіз достовірності та достатності речових доказів і зразків, що досліджувалися, з точки зору використовуваних методик експертного дослідження; 3) оцінка наукової обґрунтованості експертної методики і правомірності її використання; 4) встановлення повноти та всебічності висновку; 5) оцінка логічної обґрунтованості перебігу і результатів експертного дослідження, що здійснюється шляхом аналізу послідовності стадій дослідження, логічної обумовленості цієї послідовності, обґрунтованості висновків проміжними результатами; 6) перевірка належності результатів експертного дослідження до кримінального провадження (тобто їх доказового значення), під якою розуміють зв’язок з предметом доказування й іншими обставинами, встановлення яких потрібне для досягнення мети судочинства; 7) перевірка відповідності висновку експерта наявним у кримінальному провадженні доказам. The article clarifies that the expert's opinion is a procedural act that contains a description of the research carried out by the expert and the conclusions drawn based on their results, substantiated answers to the questions posed to him in the instructions of the parties to the criminal proceedings or the court's decision. The mechanism for evaluating an expert's opinion during a pre-trial investigation and trial is disclosed, in particular: 1) verification of compliance with the requirements of the law during the appointment and conduct of an expert opinion, which consists in clarifying the answers to the following questions: whether the procedural form of the expert's opinion is followed and the appropriate details are available ( the absence of any of the parts of the expert's opinion makes it difficult or impossible to evaluate it); 2) analysis of the reliability and sufficiency of physical evidence and samples that were examined, from the point of view of the used methods of expert research; 3) assessment of the scientific validity of the expert methodology and the legality of its use; 4) establishing the completeness and comprehensiveness of the conclusion; 5) assessment of the logical validity of the course and results of the expert study, which is carried out by analyzing the sequence of research stages, the logical conditioning of this sequence, the validity of conclusions based on intermediate results; 6) verification of the appropriateness of the results of expert research to criminal proceedings (that is, their probative value), which is understood as the connection with the subject of evidence and other circumstances, the establishment of which is necessary to achieve the goal of the proceedings; 7) verification of the conformity of the expert's opinion with the evidence available in the criminal proceedings.Item ВІДНОСИНИ ДЕРЖАВИ ТА ЦЕРКВИ: ЇХ МОДЕЛІ, КОНСТИТУЦІЙНІ ПРИНЦИПИ ТА АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ. State-church relations: their models, constitutional principles and administrative-legal regulation(2020) МЕЛЬНИЧУК О.П.; Melnychuk O.P.У роботі досліджено особливості відносини держави та церкви в Україні шляхом характеристики їх моделі, конституційних принципів та адміністративно-правового регулювання. Було запропоноване авторське бачення змістовного зв’язку між моделлю, конституційними принципами та адміністративно-правовим регулюванням відносин держави та церкви в Україні. Обґрунтовано, що до вихідних засад правового положення церкви, її автономії та взаємин із державою відносяться: 1) природа церкви як соціального явища (у сучасних умовах церква набуває усіх рис інституту громадянського суспільства); 2) рівність релігійних об’єднань перед законом; 3) принцип верховенства права як головний принцип, на основі якого мають розвиватися відносини держави і церкви. Зроблено висновок, що модель відносин держави та церкви закріплюється в законодавстві країни (в ст. 53 Конституції України). Власне обрана модель відносин держави та церкви обумовлює набір конституційних принципів, які, по-перше, фіксують режим спілкування держави та церкви (нейтральний, ворожий, партнерський), по-друге, визначають межі діяльності держави у сфері релігії (наприклад, заборона визнання жодної релігії як обов’язкової), по-третє, визначають правові межі, за які не може переступати церква (зокрема, заборонено створення релігійних організацій, дії яких спрямовані на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення і ін.), по-четверте, визначають сфери можливої співпраці держави та церкви на благо всього суспільства (наприклад, соціальний захист, благодійність і ін.). З’ясовано, що суспільні відносин, які існують в сфері релігії та пов’язані із діяльністю церкви, регламентуються не тільки релігійними нормами чи нормами моралі, їх існування забезпечується і правовими нормами, серед яких важливе місце займають норми адміністративного права. Разом з тим, характеристика таких відносин виключно через призму сучасних уявлень про предмет адміністративного права, не дає ніяких системних знань. Встановлено, що адміністративно-правове регулювання забезпечує реалізацію всіх конституційних принципів відносин держави та церкви, охоплюючи собою не тільки публічно-сервісну сферу, яка забезпечує умови для реалізації права особи на свободу віросповідання, а й сферу адміністративного примусу, яка охороняє і захищає права особи на свободу віросповідання, а також передбачену конституційним правом модель відносин держави та церкви. The article studies features of the state-church relations in Ukraine through characterizing their models, constitutional principles and administrative-legal regulation. The author’s vision of substantive connection between the model, constitutional principles and administrative-legal regulation of the state-church relations in Ukraine is proposed. The paper justifies the underlying principles of legal regulation of the church, its autonomy and relations with the state involve: 1) the nature of the church as a social phenomenon (under modern conditions, the church acquires all the features of the institution of civil society); 2) equality of religious associations before the law; 3) the principle of the rule of law as the main principle which should be a basis for the development of the state-church relations. The author concludes that the model of the state-church relations is consolidated in the national legislation (art. 53 of the Constitution of Ukraine). It is a selected model of the state-church relations stipulates a set of the constitutional principles which, first, fix the communication mode between the state and the church (neutral, hostile, partnership), second, determine the boundaries of the state activities in the area of religion (for example, the prohibition of recognizing any religion as mandatory), third, define the legal limits which the church cannot overstep (in particular, it is forbidden to establish religious organizations the actions of which are aimed at inciting interethnic, racial, religious hatred, encroachment on human rights and freedoms, public health, etc.), fourth, specify the areas of possible cooperation between the state and the church for the benefit of the entire society (for example, social protection, charity, etc.). It finds that social relations, which exist in the area of religion and are related to church activities, are regulated not only by religious or moral rules, and their maintenance is supported by law rules among which administrative law rules hold ride of place. At the same time, the characteristic of such relations exclusively through the prism of modern ideas of a subject of administrative law doesn’t provide any systemic knowledge. It is established that administrative-legal regulation ensures the implementation of all the constitutional principles of the state-church relations by covering not only public-service area, which guarantees the conditions for exercising the human right to freedom of religion, but also administrative coercion, which protects and defenses the human right to freedom of religion and the model of the state-church relations provided by constitutional law.Item СОЦІАЛЬНА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ НАСЕЛЕННЯ – ОДИН З ОСНОВНИХ ФАКТОРІВ КРАХУ РАДЯНСЬКОГО ЛАДУ ЯК БУРЖУАЗНОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. Social differentiation of the population is one of the main factors in the collapse of the Soviet system as a bourgeois revolution(2020) ОЛІЙНИК В.С.; Oliinyk V.S.; ОЛІЙНИК В.В.; Oliinyk V.V.У статті проаналізовано особливості соціального розшарування в радянському суспільстві, що, на думку авторів статті, стало однією з основних причин краху радянського ладу, а також висувається гіпотеза про те, що крах радянського ладу був за своєю суттю буржуазною революцією. Визначено, що диференціація рівнів життя населення в радянському суспільстві проходила не стільки за лінією офіційних відомостей видачі зарплати або пенсій, скільки за можливістю доступу до матеріальних благ. Приватна власність не мала жодного значення в соціальному розшаруванні, і дохід загалом був наслідком соціального становища, а не його визначальним фактором. Соціальне розшарування визначалося не тільки й не стільки розміром заробітку, скільки санкцією влади, ідеологічною установкою. Благополуччя будувалося насамперед на привілеї, тобто отриманні матеріальних благ згори, а не на придбанні їх за самостійно зароблені гроші. Закон жорстко обмежував усі можливості для незалежного від держави збагачення. Питання про те, чи може радянська людина бути «багатою», чи правомірно існування в соціалістичному суспільстві відмінностей у рівні життя, а також хто і за що може отримувати матеріальні привілеї, залишалися актуальними протягом усієї радянської влади. The article analyzes the features of social stratification in Soviet society, which, according to the authors of the article, was one of the main reasons for the collapse of the Soviet system, and also a hypothesis is put forward that the collapse of the Soviet system was in essence a bourgeois revolution. It was determined that the differentiation of the living standards of the population in Soviet society took place not so much along the line of official data on the issuance of salaries or pensions, as, if possible, access to material benefits. Private property played no role in social stratification, and income in general was a consequence of social status, not its determining factor. Social stratification was determined not only and not so much by the amount of earnings as by the sanction of the authorities, an ideological setting. Well-being was built primarily on privileges, that is, receiving material benefits from above, and not on buying them for self-earned money. The law severely limited all opportunities for enrichment independent of the state. The question of whether a Soviet person can be “rich”, whether the existence of differences in the standard of living in a socialist society is legitimate, as well as who and for what can receive material privileges, remained relevant throughout the existence of Soviet power.Item МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІНСТИТУТУ МИТНИХ РЕЖИМІВ В УКРАЇНІ. Research methodology of the institute of customs regimes in Ukraine(2020) ЛЕМЕХА Р.І.; Lemekha R.I.У науковій публікації здійснюється аналіз методології дослідження інституту митних режимів в Україні з метою визначення теоретико-методологічної основи для доктринального дослідження місця та ролі митних режимів у процесі здійснення митної справи та удосконалення адміністративно-правових засад їх регулювання. Зазначається, що від правильно обраного інструментарію дослідження залежать його ефективність і швидкість досягнення очікуваних результатів. Методологія публікації ґрунтується на комплексному поєднанні філософських (законів діалектики та метафізики), загальнонаукових (прийомів логічного методу, системного та структурно-функціонального методів, методів соціологічних досліджень і порівняння) і спеціально-юридичних методів дослідження (методу юридичної догматики як різновиду аксіоматичного методу, методології порівняльного правознавства, методу юридичного моделювання), принципів об’єктивності та історизму. The scientific publication is devoted to the research methodology of the Institute of Customs Regimes in Ukraine in order to determine the theoretical and methodological basis for doctrinal research of the place and role of customs regimes in the customs process and improve the administrative and legal framework for their regulation. It is noted that its effectiveness and speed of achieving the expected results depend on the correctly chosen research tools. The methodology of this publication is based on a complex combination of philosophical (laws of dialectics and metaphysics), general scientific (methods of logical method, system and structural-functional methods, methods of sociological research and comparison) and special legal research methods (method of legal dogmatics, comparative jurisprudence, the method of legal modeling, etc.), the principles of objectivity and historicism.Item ЦИФРОВІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНИХ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ: НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ. Digitalization of state administrative services in Ukraine: regulatory aspects(2020) ПЕТРЕНКО Н.О.; Petrenko N.O.; МАШКОВСЬКА Л.В.; МАШКОВСЬКА Л.В.Цифровізація надає широкі можливості для трансформації системи державного управління, зокрема у сфері надання адміністративних послуг. На кожному етапі інтеграції цифрових технологій у сферу людського життя відбуваються зміни, зокрема як у використанні різного роду технологій, так і в організації діяльності органів державної влади, комунікації з громадянами тощо. У цьому контексті, найважливішим завданням права як науки, є розробка моделі правового регулювання цифрових технологій, що дає змогу утримати баланс між збереженням фундаментальних суспільно-правових цінностей і безперешкодним розвитком інноваційних технологій, спрямованих на поліпшення якості життя людей. Крім того, цифровізація та інтеграція інформаційних технологій у сферу державного управління стають новим викликом для розвитку та становлення правової системи на сучасному етапі, що вимагає всебічного теоретичного вивчення й обґрунтування. Digitalization provides ample opportunity for transformation of the public administration system, particularly in the field of administrative services. At every stage of integration of digital technologies into the sphere of human life changes are taking place, particularly both in the use of different technologies and in the organization of activities of public authorities, communication with citizens, etc. In this context, the most important task of law as a science is to develop a model of legal regulation of digital technologies that assure a chance to balance the preservation of fundamental social and legal values and the smooth development of innovative technologies aimed at improving the quality of people’s life. Furthermore, digitalization and integration of information technologies into public administration are a new challenge for the improvement and development of the legal system at the present stage, which requires a comprehensive theoretical study and justification.Item РЕФОРМУВАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ПРО ПРАЦЮ: ПОГЛЯД КРІЗЬ ПРИЗМУ ЧАСУ. Reforming Ukrainian labor legislation: look through the prism of time(2020) ЖЕРНАКОВ В.В.; Zhernakov V.V.У статті досліджено актуальні питання розвитку законодавства про працю та проблеми у формуванні комплексного підходу до регулювання відносин у сфері праці. Головною науковою думкою публікації є твердження, що будьяка реформаторська робота тільки тоді може бути якісною, коли у її процесі втілено досвід, сформований роками і навіть десятиліттями. Ця аксіома має бути реалізованою і у створенні засад новітнього законодавства про працю, що має відповідати сучасним вимогам. При цьому слід враховувати, що головний нормативний акт у трудоправовому середовищі має бути не тільки сучасним, а й ефективним для майбутнього механізму регулювання соціально-трудових відносин. Перед розробниками цього акту постає завдання втілити у його змісті сформовані протягом десятиліть засади, характерні для реалізації прав та інтересів людини у сфері праці. The article examines current issues of labor legislation and problems in forming a comprehensive approach to the regulation of labor relations. The main scientific idea of the publication is the statement that any reform work can only be of high quality if its process embodies the experience formed over years and even decades. This axiom must be implemented in the creation of the foundations of the latest labor legislation, which must meet modern requirements. It should be borne in mind that the main normative act in the labor environment should be not only modern but also effective for the future mechanism of regulation of social and labor relations.Item ДЕМОКРАТИЧНА ПРАВОВА ДЕРЖАВА: СОЦІАЛЬНА VS ЛІБЕРАЛЬНА. Democratic state of law: social vs liberal(2020) ЖИТИНСЬКИЙ О.В.; Zhytynskyi O.V.; ТРИХЛІБ К.О.; Trykhlib K.O.У статті окреслено зміст понять «соціальна держава» та «ліберальна держава», вивчено історію розвитку цих концепцій, досліджено функції та основи їх існування. Зроблено спробу визначити головні відмінності між концепціями соціальної та ліберальної держав. Підкреслено, що й соціальна, й ліберальна держава є складовими частинами демократичної правової держави, проте ліберальна держава ґрунтується на особистих і політичних правах (правах першого покоління), а соціальна держава є гарантом соціальних, економічних і культур- них прав (прав другого покоління). Ліберальна держава per se має лише два зобов’язання, а саме гарантування рівності стартових умов (рівність у матеріальному розумінні) і захист громадян від насильства ззовні та зсередини (безпекова функція держави «нічного сторожа»). The article defines the content of the notions of “social state” and “liberal state”, as well as the history of development of these concepts, the functions and foundations of their existence have been researched. The main differences between the concepts of social and liberal state are identified. It is emphasized that both social and liberal states are the concepts of law-governed state, but the liberal one is based on personal and political rights (First Generation Human Rights, basic rights), and the social one is the guarantor of social, economic and cultural rights (Second Generation Human Rights, rights of recipients). The liberal state essentially has only two obligations: guaranteeing a level playing field (equal access and opportunities, substantive equality) and protecting citizens from outside and inside violence (security function of a “night watchman state”).Item ПРАВОВИЙ СТАТУС ПОРУЧИТЕЛЯ ЯК УЧАСНИКА КРИМІНАЛЬНОГО ПРОВАДЖЕННЯ. Legal status of the guarantor as a participant in criminal proceeding(2020) ШЕВЧУК М.І.; Shevchuk M.I.Стаття присвячена аналізу теоретичних та практичних проблем, які стосуються процесуального порядку застосування запобіжного заходу у вигляді особистої поруки і правового статусу поручителя у кримінальному провадженні України, та здійснено спробу їх теоретичного вирішення. The article is devoted to the analysis of theoretical and practical problems concerning the procedural order of application of a preventive measure in the form of personal guarantee and legal status of the guarantor in criminal proceedings of Ukraine, and an attempt of their theoretical solution is made.Item КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ ВЗАЄМОДІЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ З ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ. Constitutional and legal analysis of the interaction of the bodies of united territorial community with the state authorities(2020) КОНОВЕЙЧУК Х.Б.; Konoveychuk Ch.B.У статті аналізуються основні сфери та напрями взаємовідносин державних і місцевих органів влади. Зроблено наголос, що взаємовідносини між органами державної влади й органами місцевого самоврядування, зокрема й об’єднаної територіальної громади, розвиваються за трьома напрямками: перший – взаємодія, що проявляється у відносинах, які здійснюються шляхом узгодження дій і забезпечують самостійність місцевого самоврядування; другий – владно-правовий, що виявляється в реалізації владних повноважень органів державної влади щодо органів місцевого самоврядування; третій – фінансова підтримка місцевого самоврядування з боку держави. The article analyzes the main spheres and directions of relations between state and local authorities. The emphasis is on the relationship between state and local authorities are analyzed. It is proved that in practice the relations between state authorities and local self-government bodies, in particular the united territorial community, develop in three directions: the first is the interaction, which is manifested in the relations, which are carried out through coordination of actions and ensure the autonomy of local self-government; the second is the rule of law, which is manifested in the exercise of the powers of the state authorities in relation to the bodies of local self-government; third – the financial support of the local government from the state.Item ОСОБЛИВОСТІ ВНЕСЕННЯ МАЙНОВИХ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ДО СТАТУТНОГО КАПІТАЛУ. Features of entering intellectual property rights to the charter capital(2020) КРИВОШЕЇНА І.В.; Kryvosheina I.V.У статті проаналізовано особливості внесення майнових прав інтелектуальної власності до статутного капіталу юридичної особи на стадії її створення, а також під час збільшення статутного капіталу. На етапі сучасного розвитку кожної країни, і України в т. ч., прослідковується тенденція до зростання значущості нематеріальних активів, в діяльності різних суб’єктів господарювання. В умовах розвиненої ринкової економіки інтелектуальна власність є цінним нематеріальним активом. The article is dedicated to the features of entering of intellectual property rights to the charter capital on the stage of registration of legal entity or in case of increasing of the charter capital. Intellectual property is the property that can be owned and dealt with. Intellectual property gives rise to rights and duties. It establishes property rights, which give the owner the right to do certain things in relation to the subject matter. Also, the owner has the negative right to prevent others from doing such things.Item ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗАХИСТУ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ У МЕДИЧНІЙ СФЕРІ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД. Legal regulation of personal data protection in the medical field: domestic and international experience(2020) ПОНОМАРЕНКО І.С.; Ponomarenko I.S.У статті проаналізовано вітчизняне та міжнародне нормативно-правове регулювання захисту «чутливих» даних із метою вдосконалення системи національного законодавства у сфері охорони здоров’я. Констатовано, що як вітчизняне, так і міжнародне законодавство у виключних випадках дозволяє опрацьовувати персональні дані осіб без їх згоди, однак особливістю міжнародного законодавства є те, що держава гарантує їх інформаційний захист. It is stated that both domestic and international legislation in exceptional cases allows the processing of personal data of persons without their consent, but the peculiarity of international legislation is that the state guarantees their information protection. It was found that the exchange of personal health data between health care providers, health information networks, medical professionals and patients is complicated by the problem of both technical and legal protection of so-called "sensitive" personal data, which has increased protection requirements under the relevant laws.Item ІНСПЕКЦІЇ ПРАЦІ У КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Labor inspections in the countries of the European Union(2020) СУХАНОВ С.А.; Sukhanov S.A.У статті досліджено органи, що мають функції, аналогічні повноваженням Державної служби України з питань праці, у країнах ЄС. Служби інспекції праці є важливими союзниками у вирішенні проблеми незадекларованої праці, попри те, що вони зазвичай не мають необхідних ресурсів, інструментів, процедур та координації з іншими відповідними органами для попередження, виявлення та усунення подібних випадків. The article explores bodies having functions similar to those of the Civil Service of Ukraine in the EU. Labor inspection services are important allies in addressing the problem of undeclared work, even though they usually lack the resources, tools, procedures and coordination required with other relevant authorities to prevent, detect and remedy such cases.Item ПОГЛЯДИ НАУКОВЦІВ СТОСОВНО КОМПЛАЄНСУ ЯК ЕЛЕМЕНТУ ПОДАТКОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ. Scientists’ views on compliance as an element of tax security in Ukraine(2020) КОЛОМІЄЦЬ П.В.; Kolomiiets P.V.Проблематика податкового комплаєнсу є відносно новою для вітчизняної фінансової науки і правозастосовної практики, зокрема у сфері забезпечення податкової безпеки. Сучасна сфера справляння податків і зборів, яку регулює Податковий кодекс України, є високоризикованою, що зумовлено наявністю таких податкових ризиків, як корупція, офшор, пільги, недоїмка, тіньова економіка, недосконала податкова термінологія та неякісне податкове законодавство, фіктивні підприємства й ухилення від виконання свого конституційного обов’язку зі сплати податків. Перелічені ризики загрожують податковій безпеці України, адже вони є чинниками ненаповнення державного бюджету. Саме тому у сфері оподаткування необхідно дотримуватися вимог законодавства, що регулює відносини у сфері справляння податків. Недотримання цієї вимоги може спричинити незворотні наслідки як для самої держави, так і для платників податків. Запобігання цим негативним наслідкам є завданням ефективної системи податкового комплаєнсу як елементу податкової безпеки України. Tax compliance issues are relatively new to domestic financial science and law enforcement, particularly in the area of tax security. The current tax and levying sphere, regulated by the Tax Code of Ukraine, is highly risky, due to the presence of such tax risks as corruption, offshore, privileges, arrears, shadow economy, imperfect tax terminology and poor tax legislation, fictitious companies and failure to carry out its constitutional duty to pay taxes. These risks threaten Ukraine’s tax security, as they are a factor in failing to fill the state budget. That is why in the field of taxation it is necessary to observe the requirements of the legislation governing relations in the field of tax collection. Failure to do so may have irreversible consequences for both the state itself and the taxpayers. Preventing these negative consequences is the task of an effective tax compliance system, as an element of Ukraine’s tax security.Item ПРОБЛЕМИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ У СФЕРІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В УКРАЇНІ ТА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ. Problems of the legal regulation of e-government in the field of local government in Ukraine and foreign countries(2020) НАУМЕНКО А.В.; Naumenko A.V.; ЛЯЛЮК О.Ю.; Lyalyuk O.Yu.Метою статті є визначення основного понятійного апарату у сфері електронного урядування, дослідження законодавчого регулювання та практичного втілення е-урядування в Україні та зарубіжних країнах, а також визначення основних напрямів діяльності для ефективної реалізації е-урядування у сфері місцевого самоврядування. The purpose of this article is to identify the main conceptual apparatus in the field of e-government, to study the legislative regulation and practical implementation of e-government in Ukraine and abroad, as well as to identify the main activities for the effective implementation of e-government in the field of local self-government.Item ДО ПРОБЛЕМИ ДЕРЖАВНОГО ЗАХИСТУ ТРУДОВИХ ПРАВ МІГРАНТІВ. To the problem of state protection of labor rights of migrants(2020) КОЗІН С.М.; Kozin S.M.У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених і норм чинного законодавства України, узагальнено, що державний захист трудових прав мігрантів є механізмом реалізації уповноваженими суб’єктами, наділеними владними повноваженнями, в межах встановлених завдань своїх прав та обов’язків щодо попередження порушення, визнання, а також поновлення порушених трудових прав мігрантів. The article, based on the analysis of scientific views of scientists and the current legislation of Ukraine, summarizes that the state protection of labor rights of migrants is a mechanism for the implementation of authorized entities endowed with power, within the established tasks of their rights and responsibilities to prevent violations, recognition, as well as restoration of violated labor rights of migrants, compensation for damage caused by violation of labor rights.Item ВПЛИВ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ НА ФОРМУВАННЯ МІСЦЕВИХ ФІНАНСІВ: НАЦІОНАЛЬНИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД. The effect of decentralization on the formation of local finance: national and foreign experience(2020) КИСЛА К.О.; Kysla K.O.; ФОМЕНКО Ю.О.; Fomenko Yu.O.Із підписанням і ратифікацією Європейської хартії місцевого самоврядування, яка реалізує концепцію місцевого самоврядування, засади його функціонування, правову та фінансову основи, країни-учасниці зобов’язалися виконувати положення щодо здійснення розподілу своїх грошових ресурсів між бюджетами державного та місцевого рівнів із урахуванням принципів, регламентованих Хартією. З огляду на це нині в Україні відбувається децентралізація, тобто передача повноважень і фінансів від державної влади органам місцевого самоврядування на основі Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади і Плану заходів щодо її реалізації. Саме тому актуальним є розгляд теоретичних і практичних питань фінансової децентралізації в Україні з урахуванням досвіду зарубіжних країн. With the signing and ratification of the European Charter of Local Self-Government, which expresses the concept of local self-government, the principles of its functioning, legal and financial basis, the participating countries have undertaken to implement the provisions on the allocation of their monetary resources between state and local budgets, taking into account the principles that govern the principles Charter. In view of this, decentralization is taking place in Ukraine at the present time, ie the transfer of powers and finances from state authorities to local self-government bodies on the basis of the Concept of reforming local self-government and territorial organization of government and the Action Plan for its implementation. That is why it is relevant to consider in the article theoretical and practical issues of financial decentralization of power in Ukraine, taking into account the experience of foreign countries.Item ОСНОВНІ ПІДХОДИ В РАЗІ ОБРАННЯ СУДОМ ЗАПОБІЖНОГО ЗАХОДУ У ВИГЛЯДІ ВЗЯТТЯ ПІД ВАРТУ. The main approaches for choosing a preventive measure in the form of remand in custody by the court(2020) АСТАШЕВА О.С.; Astasheva О.S.; ЧЕБАН В.М.; Cheban V.M.У статті проаналізовано основні підходи при обранні судом запобіжного заходу у вигляді взяття під варту. Так, основними критеріями правосудності судового рішення (вимогами, яким воно має відповідати з позиції чинного процесуального закону) є верховенство права, обґрунтованість, повнота, ясність, точність, умотивованість, відповідність визначеній законом процесуальній формі. Судові рішення про обрання запобіжного заходу та продовження строків тримання під вартою з урахуванням вимог статті 62 Конституції та п. 2 ст. 6 Конвенції мають бути викладені у формулюваннях, які забезпечують дотримання принципу невинуватості особи. The article analyzes the main approaches when choosing a preventive measure in the form of remand in custody by the court. Thus, the main criteria for the Justice of a court decision (the requirements that it must meet from the point of view of the current procedural law) are: the rule of law, validity, completeness, clarity, accuracy, motivation, compliance with the procedural form defined by law.Item ПРАВО НА ЕВТАНАЗІЮ У ПРАКТИЦІ ЄСПЛ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ.The right to euthanasia in the practice of the ECHR and prospects for implementation in Ukraine(2020) БОЛДІЖАР С.О.; Boldizhar S.О.У статті досліджено судову практику Європейського суду з прав людини щодо права на евтаназію, проаналізовано пропозиції впровадження вказаного інституту в Україні. Встановлено, що незважаючи на активне обговорення та аргументування права кожної людини на гідну смерть, тільки деякі європейські держави врегулювали та дозволили цю процедуру чи окремий її різновид. На процеси легалізації евтаназії у європейських державах вплинула і практика ЄСПЛ. The article examines the case law of the European Court of Human Rights on the right to euthanasia, analyzes the proposals for the introduction of this institution in Ukraine. It is established that despite the active discussion and argumentation of the right of everyone to a dignified death, only some European states have regulated and allowed this procedure or its separate variant. The process of legalization of euthanasia in European countries was also influenced by the practice of the European Court of Human Rights.Item ЕВОЛЮЦІЯ КСВ ТА ЇЇ ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ. Evolution of CSR and its regulation under commercial law(2020) ТАТЬКОВ Б.В.; Tatkov B.V.У статті проаналізовано питання еволюції КСВ та її господарсько-правового регулювання, виявлено тенденції подальшого розвитку та проведено на цій основі періодизацію розвитку інституту КСВ та його господарсько-правового регулювання. The article analyzes the issues of the evolution of CSR and its regulation under commercial law, reveals tendencies for further development, and, on this basis, provides the periodization of the development of the CSR institution and its regulation under commercial law.Item Право і суспільство №3(2020)