№3(69)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №3(69) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 28
Results Per Page
Sort Options
Item ЗАТРИМАННЯ АДВОКАТА В КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ. DETENTION OF AN ADVOCATE IN CRIMINAL PROCEEDINGS(2025) ОЛІЙНИК Юрій; OLIINYK Yurii; КАПЕЛЮХА Артемій; KAPELIUKHA ArtemiiУ статті здійснено всебічний аналіз теоретичних і практичних аспектів застосування до адвоката такого тимчасового запобіжного заходу, як затримання за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення. Констатовано, що повноцінна реалізація закріплених за адвокатом професійних прав щодо обстоювання інтересів підзахисного є можливою за умови, коли адвокат є захищеним, незалежним, наділений достатніми гарантіями адвокатської діяльності. Увагу зосереджено на недоліках правового регулювання процедури затримання адвоката за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення. The article provided a comprehensive analysis of the theoretical and practical aspects of applying such a temporary preventive measure to an advocate as detention on suspicion of committing a criminal offense. It was stated that the full realization of the professional rights assigned to an advocate to defend the interests of the client is possible provided that an advocate himself is protected, independent and endowed with sufficient guarantees of advocacy. Attention was drawn to the shortcomings of the legal regulation of the procedure for detaining an advocate on suspicion of committing a criminal offense.Item ЗЛОЧИННИЙ ВПЛИВ: ПРОБЛЕМИ ПРАВОЗАСТОСУВАННЯ ТА НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПІДСТАВ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. CRIMINAL INFLUENCE: CHALLENGES IN LEGAL ENFORCEMENT AND DIRECTIONS FOR IMPROVING THE GROUNDS FOR CRIMINAL LIABILITY(2025) ВОЗНЮК Андрій; VOZNIUK AndriiУ статті досліджено підстави та межі кримінальної відповідальності за злочинний вплив як окремий вияв організованої злочинності, що має системний характер і здійснюється без безпосередньої участі у вчиненні конкретних злочинів. Обґрунтовано доцільність криміналізації цього явища як засобу протидії кримінальному середовищу, зокрема його неформальним лідерам, які координують, управляють або впливають на злочинну діяльність без безпосередньої участі в учиненні конкретних злочинів. На підставі аналізу положень ст. 255-1 Кримінального кодексу України, судової практики та критичних позицій науковців встановлено низку системних вад чинного законодавчого регулювання поняття злочинного впливу, серед яких – термінологічна невизначеність, відсутність чітких критеріїв відмежування від співучасті, розмитість ознак суб’єкта та форм впливу. This article examines the grounds and limits of criminal liability for criminal influence as a distinct manifestation of organized crime characterized by systemic functioning and often exercised without the direct involvement of the perpetrator in the commission of specific criminal acts. The author substantiates the need to criminalize this phenomenon as an instrument for countering criminal environments, particularly their informal leaders who coordinate, control, or influence criminal activities without personally participating in the commission of particular crimes. Based on a comprehensive analysis of Article 255-1 of the Criminal Code of Ukraine, as well as judicial practice and critical perspectives in legal scholarship, the article reveals several systemic flaws in the current legislative regulation of criminal influence.Item НА ШЛЯХУ ДО НОВОЇ КОНЦЕПЦІЇ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПРОТИДІЇ ОРГАНІЗОВАНІЙ ЗЛОЧИННОСТІ. TOWARDS A NEW CONCEPT OF CRIMINAL LAW COUNTERACTION TO ORGANIZED CRIME(2025) ПИСЬМЕНСЬКИЙ Євген; PYSMENSKYY YevhenItem АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПРИЗНАЧЕННЯ ПОКАРАННЯ ЗА ВВЕДЕННЯ В ОМАНУ СУДУ АБО ІНШОГО УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ. CURRENT ISSUES IN SENTENCING FOR MISLEADING A COURT OR OTHER AUTHORISED BODY(2025) ВЛАСЕНКО Юлія; VLASENKO YuliiaУ статті досліджено актуальні проблеми призначення покарання за кримінальне правопорушення, передбачене ст. 384 Кримінального кодексу України, – введення в оману суду або іншого уповноваженого органу. На основі аналізу 155 обвинувальних вироків судів першої інстанції за період 2019–2021 років визначено основні тенденції судової практики в цій сфері. The article examines topical issues of sentencing for criminal offences under Article 384 of the Criminal Code of Ukraine – misleading a court or other authorised body. Based on an analysis of 155 convictions by courts of first instance for the period 2019–2021, the main trends in judicial practice in this area have been identified.Item СПОСОБИ ВЧИНЕННЯ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ У СФЕРІ СЛУЖБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКАМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ. WAYS OF COMMITTING CRIMINAL OFFENSES IN THE FIELD OF OFFICIAL ACTIVITIES BY EMPLOYEES OF THE NATIONAL POLICE OF UKRAINE(2025) ЛУЦАК Сергій; LUTSAK SerhiiУ статті досліджено способи вчинення кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності працівниками Національної поліції України. На підставі аналізу положень кримінального та кримінального процесуального законодавства, наукових джерел, а також матеріалів кримінальних проваджень встановлено найпоширеніші моделі службової злочинності та визначено їх структурні елементи. The article examines the ways in which criminal offenses are committed in the field of official activity by employees of the National Police of Ukraine. Based on the analysis of the provisions of criminal and criminal procedural legislation, scientific sources, as well as materials of criminal proceedings, the most common models of official crime are established and their structural elements are determined.Item УГОДИ В КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ УКРАЇНИ: ДОКТРИНАЛЬНІ ЗАСАДИ, СУДОВА ПРАКТИКА, СТАНДАРТИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ. AGREEMENTS IN THE CRIMINAL PROCEDURE OF UKRAINE: DOCTRINAL FOUNDATIONS, CASE LAW, EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS STANDARDS(2025) ПОГОРЕЦЬКИЙ Микола; POHORETSKYI MykolaСтаттю присвячено комплексному дослідженню інституту угод у кримінальному процесі України з акцентом на доктринальні засади, практику національних судів і стандарти Європейського суду з прав людини. Зазначено, що угоди є виявом диспозитивності в публічноправовому провадженні, однак їх допустимість і справедливість залежать від наявності надійних процесуальних гарантій. На підставі аналізу положень Кримінального процесуального кодексу України розмежовано види угод, окреслено етапи ініціювання переговорів, фіксації умов і судового контролю, визначено мінімальні вимоги до перевірки добровільності та поінформованості учасників, обов’язок суду встановити фактичну основу домовленості й належно мотивувати рішення про затвердження або відмову. The article offers a comprehensive analysis of agreements in the criminal procedure of Ukraine, focusing on doctrinal foundations, domestic case law, and the standards of the European Court of Human Rights. Agreements are conceptualized as a manifestation of the dispositive principle within a public-law proceeding; their admissibility and fairness, however, depend on robust procedural safeguards. Based on the provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine, the paper differentiates types of agreements and maps the stages of initiation, negotiations, recording of terms, and judicial scrutiny.Item WORK AS A PSYCHOLOGICAL AND LEGAL TOOL FOR THE RE-SOCIALIZATION OF CONVICTS. ПРАЦЯ ЯК ПСИХОЛОГІЧНИЙ І ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ РЕСОЦІАЛІЗАЦІЇ ЗАСУДЖЕНИХ(2025) SAGAIDAK Yuliya; САГАЙДАК ЮліяThe relevance of the study is determined by the lack of a unified approach in science to the involvement of convicts in labor in prisons, as well as by legislative inconsistencies in the issue of reeducation of convicts through occupational therapy. The Universal Declaration of Human Rights regards work as a right that requires consent. Ukrainian legislation also establishes the right to free choice of work and freedom of labor, which, at the same time, does not take into account the legal status of special subjects, such as convicts. Актуальність дослідження зумовлена відсутністю в українській науці єдиного підходу щодо залучення засуджених до праці в місцях позбавлення волі, необхідністю вивчення цього психологічного аспекту, а також законодавчими неузгодженостями в питанні перевиховання засуджених за допомогою трудотерапії. Загальна декларація прав людини розглядає працю як право, що вимагає згоди. Українське законодавство також закріплює право на вільний вибір роботи та свободу праці, яке водночас не враховує правовий статус спеціальних суб’єктів, таких як засуджені. Конституція забороняє використання примусової праці.Item КРИМІНАЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИКИ РОЗСЛІДУВАННЯ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ У СФЕРІ СЛУЖБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. CRIMINALISTIC FEATURES OF THE FORMATION OF METHODS FOR INVESTIGATING CRIMINAL OFFENCES IN THE SPHERE OF OFFICIAL ACTIVITIES(2025) БАЛОНЬ Андрій; BALON AndriyУ статті здійснено комплексне дослідження криміналістичних особливостей формування методики розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності. Зазначено, що обмеженість наявних наукових розробок у цій галузі, а також відсутність належно сформованих практичних рекомендацій методичного характеру, що поєднано зі складністю технологічного механізму вчинення корупційних правопорушень, істотно ускладнюють ефективне здійснення досудового розслідування таких діянь. У зв’язку з цим обґрунтовано необхідність розроблення комплексної криміналістичної методики розслідування кримінальних правопорушень зазначеної категорії. The article provides a comprehensive study of the criminalistic features of the formation of methods for investigating criminal offences in the sphere of official activities. It is noted that the limited number of existing scientific developments in this field, as well as the lack of properly formulated practical methodological recommendations, combined with the complexity of the technological mechanism for committing corruption offences, significantly complicate the effective conduct of pre-trial investigations of such acts. In this regard, the need to develop a comprehensive forensic methodology for investigating criminal offences of this category is justified.Item НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ ПРАЦІВНИКІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ. REGULATORY AND LEGAL BASIS FOR ENSURING THE PERSONAL SAFETY OF EMPLOYEES OF THE NATIONAL POLICE OF UKRAINE(2025) ЛОГВИНЕНКО Максим; LOHVYNENKO MaksymВ умовах сьогодення правоохоронна система України, попри складну геополітичну ситуацію, є одним із головних інститутів забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку. Правоохоронні органи як частина сектору безпеки й оборони ефективно реагують на нові виклики, пов’язані зі зміною політичних, соціальних та економічних умов життя і діяльності населення, забезпечуючи повноцінне функціонування держави. Проте належне виконання поліцейських функцій, відповідно до міжнародних стандартів, тісно переплітається з новими випадками поранень, різного роду травмувань, а також загибелі особового складу правоохоронного органу. In today's conditions, despite the complex geopolitical situation, Ukraine's law enforcement system is one of the main institutions ensuring the protection of human rights and freedoms, combating crime, and maintaining public safety and order. As part of the security and defence sector, law enforcement agencies respond effectively to new challenges associated with changes in the political, social and economic conditions of life and activity of the population, ensuring the full functioning of the state. However, the proper performance of police functions, in accordance with international standards, is closely intertwined with new cases of injuries, various types of trauma, and the death of law enforcement personnel. The armament and aggressiveness of criminal elements, the illegal distribution of unregistered firearms and explosive devices, the psychological overload of the civilian population, active counteraction to sabotage and reconnaissance groups of the aggressor country, and the performance of police functions in de-occupied and adjacent territories significantly affect the personal safety of employees of the National Police of Ukraine.Item ПРЕЦЕДЕНТНЕ ПРАВО СУДУ ЄС: ПРОБЛЕМА ВИЗНАЧЕННЯ ЮРИДИЧНОЇ СИЛИ. CASE LAW OF THE COURT OF JUSTICE OF THE EUROPEAN UNION: THE ISSUE OF LEGAL FORCE DETERMINATION(2025) ШТЕФАН Анна; SHTEFAN AnnaУ статті порушено питання детермінації рішень Суду Справедливості Європейського Союзу (Суду Європейського Союзу), які мають прецедентне значення та є обов’язковими для застосування національними судами держав-членів. Складність реалізації цього завдання зумовлена тим, що в законодавстві ЄС не визначено умови набуття рішенням Суду Європейського Союзу властивостей прецеденту, види проваджень, у яких можуть формуватися прецеденти, і юридичну силу рішень Суду Європейського Союзу. Для висвітлення цієї проблематики було схарактеризовано сутність прецеденту і встановлено, що рішення Суду Європейського Союзу, які вважають загальнообов’язковими, не відповідають тлумаченню прецеденту в країнах загального права та країнах континентального права. The article addresses the issue of determining judgments of the Court of Justice of the European Union (CJEU) that have precedential value and are binding for national courts of the Member States. The difficulty in solving this issue stems from the fact that EU law does not define the conditions under which the CJEU’s judgment can acquire the features of a precedent, the types of proceedings in which precedents may be established, or the legal force of the CJEU’s judgments.Item АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗСЛІДУВАННЯ ВОЄННИХ ЗЛОЧИНІВ. INTERNATIONAL STANDARDS FOR THE INVESTIGATION OF WAR CRIMES(2025) ЖОВТЮК Олександр; ZHOVTIUK OleksandrУ статті розглянуто питання кримінально-правового та криміналістичного змісту розслідування суспільно небезпечного діяння, передбаченого ст. 438 Кримінального кодексу України «Воєнні злочини». На основі бланкетної диспозиції зазначеної вище статті КК України встановлено, що з метою повного й об’єктивного аналізу складу кримінального правопорушення необхідно проводити співвідношення вчиненого суспільно небезпечного діяння з ознаками, які передбачені нормами міжнародного гуманітарного права у межах вчинення різних форм порушення законів та звичаїв війни. The article addresses the criminal-legal and forensic content of investigating a socially dangerous act stipulated in Article 438 of the Criminal Code of Ukraine “War Crimes.” Based on the blanket provision of the above-mentioned article of the CC of Ukraine, it is established that, for a comprehensive and objective analysis of the elements of a criminal offense, it is necessary to correlate the committed socially dangerous act with the characteristics provided by the norms of international humanitarian law within the framework of various forms of violations of the laws and customs of war. It is determined that the correctness of the criminal-legal qualification, and consequently the evaluation of the actions of the person accused of committing the mentioned criminal offense, and the subsequent prosecution of the said person, is inextricably linked to the analysis of international humanitarian law provisions, international treaties, conventions, etc., which are designed to regulate the interpretation of war crimes.Item КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ МОДЕЛЕЙ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЛОБІСТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКОРДОННІЙ ПРАКТИЦІ. COMPARATIVE ANALYSIS OF MODELS OF LEGAL REGULATION OF LOBBYING ACTIVITIES IN FOREIGN PRACTICE(2025) КОСТЮШКО Олег; KOSTIUSHKO OlegСтаттю присвячено комплексному порівняльному аналізу моделей законодавчого регулювання лобістської діяльності з погляду їх історичної еволюції, інституційного дизайну та відповідності сучасним міжнародним стандартам. Використовуючи порівняльно-правові, історикоправові, функціональні та системні методи, у дослідженні виокремлено універсальні критерії оцінки ефективності законодавства про лобіювання: ступінь формалізації правових норм, широта охоплення суб’єктів, рівень процедурної прозорості й надійність механізмів нагляду та санкціонування. Англосаксонська модель демонструє найвищий рівень відкритості через обов’язкові реєстри лобістів, щоквартальні або щомісячні звіти про діяльність і незалежні наглядові органи, уповноважені застосовувати адміністративні та кримінальні санкції. The article provides a comprehensive, comparative analysis of legislative lobbying activity regulation models in terms of their historical evolution, institutional design, and compliance with modern international standards. Using legal and historical legal methods, as well as functional and systemic approaches, the study identifies universal criteria for evaluating the effectiveness of lobbying legislation, including the degree of formalization of legal norms, breadth of subject coverage, level of procedural transparency, and reliability of oversight and sanctioning mechanisms. The Anglo-Saxon model demonstrates the highest level of openness, thanks to its mandatory lobbyist registries, quarterly or monthly activity reports, and independent supervisory bodies authorized to apply administrative and criminal sanctions. In contrast, the traditional continental model, which was characteristic of many European jurisdictions until the early 2000s, primarily relied on «soft law» instruments, such as codes of ethics, parliamentary rules of procedure, and fragmented anti-corruption laws.Item АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИМІНАЛІСТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБИРАННЯ ДОКАЗІВ СТОРОНАМИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРОВАДЖЕННЯ В УМОВАХ ЗМАГАЛЬНОГО СУДОЧИНСТВА. CURRENT ISSUES OF FORENSIC PROVISION OF EVIDENCE COLLECTION BY PARTIES TO CRIMINAL PROCEEDINGS IN THE CONDITIONS OF COMPETITIVE JUDICIAL PROCEEDINGS(2025) ЧЕРНЯВСЬКИЙ Сергій; CHERNIAVSKYI SerhiiItem ПРО ВИКЛИКИ І ГОРИЗОНТИ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ВОЄННИЙ ПЕРІОД. ON THE CHALLENGES AND HORIZONS OF CRIMINAL LAW POLICY IN WARTIME(2025) ВОЗНЮК Андрій; VOZNIUK AndriiItem ПІДАКЦИЗНІ ТОВАРИ ЯК ПРЕДМЕТ НЕЗАКОННОГО ОБІГУ: ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ. EXCISE GOODS AS THE OBJECT OF ILLICIT TRADE: CHALLENGES OF DEFINITION IN THE CONTEXT OF FORMULATING AND IMPLEMENTING CRIMINAL LAW POLICY(2025) ДУДОРОВ Олександр; DUDOROV Oleksandr; ПИСЬМЕНСЬКИЙ Євген; PYSMENSKYY YevhenУ статті здійснено комплексний правовий аналіз поняття підакцизних товарів як предмета злочину, передбаченого ст. 204 Кримінального кодексу України. На основі статистичних даних, матеріалів судової практики й теоретичних підходів доведено, що формально-легальне тлумачення цього поняття, у межах якого (тлумачення) акцентовано на положеннях регулятивного (податкового) законодавства, є недостатнім для ефективного правозастосування, а отже, неприйнятним. Аргументовано, що під час застосування ст. 204 Кримінального кодексу України алкогольними напоями як різновидом підакцизних товарів слід визнавати ті, що відповідають таким ознакам: 1) їх одержання відбувається в спосіб спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлення здійснюється на основі харчових спиртів; 2) вміст спирту етилового становить понад 1,2 % об’ємних одиниць; 3) вигляд продукції має імітувати (копіювати) легально виготовлений алкогольний напій (зокрема через використання підробленої акцизної марки), а винний повинен здійснювати протиправне поводження з нею (продукцією) як із визначеним регулятивним законодавством підакцизним товаром. The article offers a comprehensive legal analysis of the concept of excise goods as the object of the crime under Article 204 of the Criminal Code of Ukraine. Drawing on statistical data, judicial practice, and theoretical approaches, it demonstrates that a purely formal-legal interpretation-focused exclusively on the provisions of regulatory (tax) legislation-is insufficient for effective law enforcement and therefore unacceptable. It is argued that when applying Article 204 of the Criminal Code of Ukraine, alcoholic beverages as a type of excise goods should be defined by the following features: 1) they are produced through the alcoholic fermentation of sugar-containing materials or manufactured from food-grade spirits; 2) they contain more than 1.2% ethanol by volume; 3) the product is designed to imitate (or copy) a legally produced alcoholic beverage (including through the use of counterfeit excise stamps), and the offender engages in unlawful conduct with it as an excise good defined by regulatory law.Item ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КЛАСИФІКАЦІЇ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВИХ САНКЦІЙ ЗА СТУПЕНЕМ ВИЗНАЧЕННЯ ЇХ МЕЖ. THEORETICAL PRINCIPLES OF CLASSIFICATION OF CRIMINAL SANCTIONS BY THE DEGREE OF DEFINITION OF THEIR BOUNDARIES(2025) ТКАЧУК Юрій; TKACHUK YuriiСтаттю присвячено аналізу теоретичних засад класифікації кримінально-правових санкцій за ступенем визначення їх меж. Виокремлено види санкцій залежно від визначення їх меж, висвітлено наукові дискусії щодо їх диференціації. Констатовано наявність в чинному кримінальному законодавстві відносно визначених та абсолютно визначених санкцій. The article is devoted to the analysis of the theoretical foundations of the classification of criminal sanctions according to the degree of determination of their limits. The types of sanctions are identified depending on the definition of their boundaries, scientific discussions on their differentiation are characterized. The existence of relatively-defined and absolutely-defined sanctions in the current criminal legislation is stated.Item ПРОЦЕСУАЛЬНІ ПОВНОВАЖЕННЯ КЕРІВНИКА ПІДРОЗДІЛУ ДЕТЕКТИВІВ НАБУ У СПІВВІДНОШЕННІ ІЗ ФУНКЦІОНАЛЬНИМИ ПОВНОВАЖЕННЯМИ КЕРІВНИКІВ ІНШИХ ОРГАНІВ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ: ЄДНІСТЬ І ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ПРОЦЕСУАЛЬНИХ ФУНКЦІЙ. PROCEDURAL POWERS OF THE HEAD OF THE NABU DETECTIVE UNIT IN COMPARISON WITH FUNCTIONAL POWERS OF OTHER PRE-TRIAL INVESTIGATION AUTHORITIES: UNITY AND DIFFERENTIATION OF PROCEDURAL FUNCTIONS(2025) ЖИВОТОВСЬКА Світлана; ZHYVOTOVSKA SvitlanaУ статті здійснено комплексне дослідження кримінально-процесуального статусу та повноважень керівника підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України в системі органів досудового розслідування. Увагу зосереджено на положенні пункту 8 частини 1 статті 3 Кримінального процесуального кодексу України, відповідно до якого зазначену посадову особу визнають керівником органу досудового розслідування. The article presents a comprehensive study of the criminal procedural status and powers of the head of the detective unit of the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine (NABU) within the system of pre-trial investigation bodies. Particular attention is paid to the provisions of paragraph 8, part 1, article 3 of the Criminal Procedure Code of Ukraine, which explicitly recognizes this official as the head of a pre-trial investigation body.Item ОСОБЛИВОСТІ ОБ’ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ НЕЗАКОННОГО ПОВОДЖЕННЯ ЗІ ЗБРОЄЮ, БОЙОВИМИ ПРИПАСАМИ АБО ВИБУХОВИМИ РЕЧОВИНАМИ. FEATURES OF THE OBJECTIVE SIDE OF ILLEGAL HANDLING OF WEAPONS, MUNITIONS OR EXPLOSIVES(2025) ХОМЕНКО Анастасія; KHOMENKO AnastasiіaУ статті досліджено актуальні проблеми об’єктивної сторони кримінального правопорушення, передбаченого ст. 263 Кримінального кодексу України, незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами. На основі аналізу чинного законодавства, наукових позицій та судової практики визначено зміст форм діяння, які охоплені об’єктивною стороною складу кримінального правопорушення: незаконне носіння, зберігання, придбання, передача, збут, виготовлення та ремонт. The article examines the current problems of the objective side of the criminal offense provided for in Art. 263 of the Criminal Code of Ukraine, illegal handling of weapons, ammunition or explosives. Based on the analysis of current legislation, scientific positions and judicial practice, the content of the forms of action covered by the objective side of the composition of the criminal offense is determined: illegal carrying, storage, acquisition, transfer, sale, manufacture and repair.Item PROBLEMS OF PRE-TRIAL INVESTIGATION OF VIOLATIONS OF FIRE OR TECHNOGENIC SAFETY REQUIREMENTS ESTABLISHED BY LAW. ПРОБЛЕМИ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ ПОРУШЕННЯ ВСТАНОВЛЕНИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ВИМОГ ПОЖЕЖНОЇ АБО ТЕХНОГЕННОЇ БЕЗПЕКИ(2025) REVA Ivan; РЕВА ІванThe article outlines problematic issues in the pre-trial investigation of violations of fire and technogenic (man-made) safety requirements established by law. Based on the results of studying investigative and judicial practice in investigating such violations, consistent trends and their causes have been identified, with a focus on the repetitive nature regarding some of them. The paper summarizes the causes of fires and technogenic accidents. Risk factors for fires and technogenic emergencies have been identified. Types of technogenic threats have been highlighted, and the stages of emergencies have been characterized. It is noted that the main structural element of a violation of fire or technogenic safety requirements is the actions or inaction of the person responsible for their compliance. Another important aspect is the cause-and-effect relationship between such violations and the circumstances that contributed to the occurrence of a fire or technogenic hazard. У статті окреслено проблемні питання досудового розслідування порушення встановлених законодавством вимог пожежної або техногенної безпеки. За результатами вивчення слідчої та судової практики розслідування такого порушення виявлено сталі тенденції та причини їх виникнення, увагу зосереджено на повторюваному характері деяких із них. У роботі узагальнено причини виникнення пожеж і техногенних аварій. Встановлено фактори ризиків виникнення пожеж і надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Виокремлено види загроз техногенного характеру, схарактеризовано стадії надзвичайних ситуацій.