№4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №4 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 45
Results Per Page
Sort Options
Item ІНСПЕКЦІЇ ПРАЦІ У КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Labor inspections in the countries of the European Union(2020) СУХАНОВ С.А.; Sukhanov S.A.У статті досліджено органи, що мають функції, аналогічні повноваженням Державної служби України з питань праці, у країнах ЄС. Служби інспекції праці є важливими союзниками у вирішенні проблеми незадекларованої праці, попри те, що вони зазвичай не мають необхідних ресурсів, інструментів, процедур та координації з іншими відповідними органами для попередження, виявлення та усунення подібних випадків. The article explores bodies having functions similar to those of the Civil Service of Ukraine in the EU. Labor inspection services are important allies in addressing the problem of undeclared work, even though they usually lack the resources, tools, procedures and coordination required with other relevant authorities to prevent, detect and remedy such cases.Item СПЕЦИФІКА ЗМІСТУ ПРАВОВІДНОСИН У СФЕРІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ: СУТНІСТЬ, СТРУКТУРА, ОСОБЛИВОСТІ ВИНИКНЕННЯ, РОЗВИТКУ ТА ПРИПИНЕННЯ. Specifics of the content of legal relations in the field of professional development of civil servants: essence, structure, features of origin, development and termination(2020) ГУБСЬКА О.А.; Hubska O.A.У статті проаналізовано специфіку змісту правовідносин у сфері професійного розвитку державних службовців. Досліджено сутність, структуру, особливості виникнення, розвитку, припинення правовідносин у сфері професійного розвитку державних службовців. Зроблено висновок, що до професійного розвитку державних службовців можуть залучатися і треті особи, які займаються наданням відповідного виду послуг щодо навчання, підготовки, підвищення кваліфікації. Процедура працевлаштування певних категорій державних службовців регулюється Конституцією України та нормами спеціальних законів, що зумовлено специфічним статусом відповідних органів державної влади та правовим положенням державних службовців, котрі у них працюють, висуненням додаткових вимог до кандидатів на зайняття посад у таких суб’єктах публічного права. Аналіз норм чинного законодавства України та доктринальних джерел дає підстави визначити права державного службовця у сфері відносин професійного розвитку. Автор також зазначає, що у разі зайняття особою посади державної служби вона зобов’язана володіти певним рівнем знань, які дозволяють забезпечити дотримання нею Конституції та законів України, принципів державної служби та правил етичної поведінки, вимог законодавства у сфері запобігання та протидії корупції тощо. In the article the specifics of the content of legal relations in the field of professional development of civil servants are analyzed. The essence, structure, peculiarity of origin, development, termination are investigated. The peculiarities of their legal relations in the field of professional development of civil servants are clarified. The researcher concluded that the professional development of civil servants may involve third parties who provide the appropriate type of services for education, training, advanced training. The procedure for employment of certain categories of civil servants is regulated by the Constitution of Ukraine and special laws, which is due to the specific status of both relevant public authorities and the legal status of civil servants who work in them, additional requirements for candidates for positions in such public entities. The analysis of the norms of the current legislation of Ukraine and doctrinal sources gives grounds to determine the rights of a civil servant in the field of professional development relations. The author also notes that if a person holds a civil service position, he must have a certain level of knowledge that allows him to comply with the Constitution and laws of Ukraine, the principles of civil service and ethical conduct, the requirements of legislation to prevent and combat corruption and more.Item ВИДІЛЕНІ ЗАЯВКИ ПІД ЧАС ПАТЕНТУВАННЯ ВИНАХОДІВ (КОРИСНИХ МОДЕЛЕЙ): ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ, ПЕРЕВАГИ ТА ОСОБЛИВОСТІ. Divisional applications in the process of patenting inventions (utility models): legal regulation, advantages and features(2020) КРИВОШЕЇНА І.В.; Kryvosheyina I.V.; ВИШНЕВСЬКИЙ Т.С.; Vyshnevskyi T.S.Стаття присвячена дослідженню специфічного інституту виділених заявок. Виділеною заявкою є заявка, що походить від заявки з більш ранньою датою пріоритету. Сьогодні законодавство України не містить визначення терміна «виділена заявка», однак він згадується в ряді нормативно-правових актів, крім того спеціальне законодавство України суперечливо регулює питання подання та розгляду виділених заявок. The article is dedicated to the specific institute of divisional applications. Divisional application is an application which is derived from the application with the earlier date of priority. Priority date has a practical significance. Nowadays Ukrainian legislation does not determine the term “divisional application”, at the same time it is used in some legislative acts, furthermore ad hoc legislation regulates the process of petition and consideration of divisional applications variously.Item СОЦІАЛЬНІ ВІДПУСТКИ В УКРАЇНІ: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ. Social vacations in Ukraine: current issues(2020) КОРНЄВА П.М.; Kornieva P.М.У статті висвітлено характеристику соціальних відпусток у зв’язку з вагітністю та пологами, а також для догляду за дитиною. Визначено мету надання соціальних відпусток, а саме створення сприятливих умов для материнства, догляду за дітьми, освіти без відриву від виробництва, задоволення сімейно-побутових потреб і для інших соціальних цілей. Автор зазначає, що специфіка соціальних відпусток полягає у їх цільовому призначенні, підставах, умовах і порядку надання. The article covers the characteristics of social leave in connection with pregnancy and childbirth and for child care. The purpose of providing social leave is determined, namely the creation of favorable conditions for motherhood, child care, in-service education, family needs and other social purposes. The author notes that the specifics of social leave is their purpose, grounds, conditions and procedure for granting.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ДЕРЖАВИ: НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ. Administrative fundamentals of management of environmental security control: development lines(2020) ЄМЕЦЬ Л.О.; Yemets L.O.Статтю присвячено аналізу адміністративно-правових засад управління у сфері забезпечення екологічної безпеки держави. Узагальнено зарубіжний досвід забезпечення екологічної безпеки держави й опрацьовано можливості його використання в Україні. Обґрунтовано, що значення управління у сфері забезпечення екологічної безпеки держави проявляється у таких аспектах: організаційному (визначає зміст механізму адміністративно-правого регулювання), нормативному (створює потреби й умови для формування та реалізації адміністративно-правових норм), регуляційному (регулює виникнення, розвиток і припинення правовідносин), забезпечувальному (створює умови для охорони й захисту екологічних прав і свобод людини, інтересів суспільства та держави). The article is devoted to the analysis of administrative and legal bases of management in the field of ensuring ecological safety of the state. The foreign experience of ensuring the ecological safety of the state is generalized and the possibilities of its use in Ukraine are worked out. It is substantiated that the importance of management in the field of environmental security of the state is manifested in the following aspects: organizational (determines the content of the mechanism of administrative and legal regulation), regulatory (creates needs and conditions for the formation and implementation of administrative and legal norms), regulatory (regulates the emergence, development and termination of legal relations), security (creates conditions for the protection and defence of environmental human rights and freedoms, the interests of society and the state).Item СИСТЕМА ФІКСАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ В АВТОМАТИЧНОМУ РЕЖИМІ: ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПРАВОЗАСТОСУВАННЯ. The system of recording administrative offenses in the field of road safety in automatic mode: some aspects of law enforcement(2020) КРАЙНІЙ П.І.; Krainii P.I.; ТОРОНЧУК І.Ж.; Toronchuk I.Zh.Стаття присвячена дослідженню нововведеної процедури застосування та реалізації системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі. Проаналізовано ключові аспекти законодавчого закріплення процедури фіксації порушень правил дорожнього руху (далі – ПДР), співвідношення елементів процедури із ключовими нормами Конституції України, засадничим принципам Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП). Наголошено на наявності певних недоліків у процедурі притягнення особи до адміністративної відповідальності за порушення ПДР, які, очевидно, призведуть до активного оскарження відповідних постанов. The article under studies deals with the investigation of a newly introduced procedure of applying and implementing the system of recording administrative offenses in the field of road safety in automatic mode. It analyzes the key aspects of legislative consolidation of the procedure of fixing traffic violations, the correlation of the procedure elements with the basic provisions of the Constitution of Ukraine, as well as the main principles of the Code of Ukraine on Administrative Offenses. Particular emphasis has been laid on certain shortcomings in the procedure of bringing a person to administrative liability for traffic violations, which will obviously lead to numerous appeals against the corresponding decisions. Consequently, the article contains assessment of the newly introduced norms of the Code of Ukraine on Administrative Offenses in comparison with the provisions of the Constitution of Ukraine, decisions of the Constitutional Court of Ukraine, and certain decisions of the European Court of Human Rights. The results of the above comparison have enabled the authors of the article to reveal the incongruities that may be the reason for judicial appeals against decisions.Item Право і суспільство №4(2020)Item ВІДЕО- ТА АУДІОФІКСАЦІЯ ЯК ЗАСОБИ ЗАХИСТУ ПРАВ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ. Video- and audiorecording as a means of protecting the rights of business entities(2020) КОНИЧЕНКО О.М.; Konychenko O.М.Статтю присвячено дослідженню питання відео- та аудіофіксації як засобів захисту прав суб’єктів господарювання. Метою дослідження є підготовка пропозицій щодо удосконалення правового регулювання питання відео- та аудіофіксації як засобів захисту прав суб’єктів господарювання під час перевірок. In practice, there are cases of improper performance of tax authorities’ authorities assigned to them by law, and in some cases, illegal behavior during the audit. A large number of disputes related to appealing the actions of tax officials end up not in favor of business entities due to the lack of proof of violation of their rights by representatives of the Supervisory authority. This is what forces business entities to use certain means to ensure maximum protection of their rights and legitimate interests, namely, to perform video and audio recording during verification.Item ПРАВОВИЙ РЕЖИМ ЦИВІЛЬНО-ВІЙСЬКОВОГО СПІВРОБІТНИЦТВА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПЕРАЦІЇ ОБ’ЄДНАНИХ СИЛ В УКРАЇНІ. Legal regime of civil and military cooperation as an efficient instrument of operation support of the joint forces in Ukraine(2020) НАСТЮК В.Я.; Nastyk V.Ya.; КОРОПАТНІК І.М.; Koropatnik I.M.; КАРЕЛІН В.В.; Karelin V. V.У статті розглядається необхідність дослідження проблем правового режиму цивільно-військового співробітництва як ефективного засобу забезпечення операції об’єднаних сил в Україні. Зазначено, що до питання цивільно-військового співробітництва зверталась низка науковців правників та військових, зокрема: Б.В. Бернадський, Н.В. Васюкова, С.І. Денисенко, Р.О. Додонов, В.В. Коваленко, І.М. Коропатнік, В.О. Кушнір, В.Я. Настюк, О.О. Оліфіров, С.В. Пєтков, І.П. Рущенко, С.М. Салкуцан, О.Ф. Сальнікова, В.М. Тарасов, В.М. Телелим, Р.В. Шаповал, І.М. Шопіна та інші. The article considers the necessity to investigate an issue of legal regime of civil and military cooperation as an efficient instrument of operation support of the Joint Forces in Ukraine. It is noted that a number of scientists, employees and militaries have addressed the issue of military and social cooperation, in particular: V. Bernadsky, N.V. Vasyukova, S.I. Denysenko, P.O. Dodonov, V.V. Kovalenko, I.M. Koropatnik, V.O. Kushnir, V.Y. Nastyuk, O.O. Olifirov, S.V. Pietkov, I.P. Ruschenko, S.M. Salkutsan, O.F. Salnikova, V.M. Tarasov, V.M. Telelym, R.V. Shapoval, I.M. Shopina et al.Item ДЖЕРЕЛА МІЖНАРОДНОГО ПРАВА: ІДЕЇ П.Є. КАЗАНСЬКОГО. Sources of international law: the ideas of Peter Kazansky(2020) БОЙКО І.С.; Boyko I.S.У статті відображені результати наукового тлумачення ідей професора Новоросійського університету Петра Євгеновича Казанського щодо джерел міжнародного права. Наприкінці ХІХ ст. головною тенденцією розвитку міжнародних відносин стало утворення міжнародних організацій, а це зумовило значущість визначення сутності джерел міжнародного права. Встановлено, що П.Є. Казанський джерела міжнародного права поділяв на три види: а) внутрішнє джерело; б) матеріали міжнародного права; в) пам’ятки міжнародного права. Автор був переконаний: аналогію не можна вважати джерелом міжнародного права, оскільки ніякого нового правила шляхом аналогії не створюється. Характеризуючи сутність судової правотворчості, науковець акцентував, що наслідком міжнародного процесу є те, що діяльність судів як вид правотворчості не може бути суттєвою, але, виконуючи основну функцію – правозастосовну, міжнародні суди «мають іноді віднайти право». Роздуми П.Є. Казанського щодо співвідношення міжнародного та національного права дали йому змогу запропонувати класифікацію судів, які застосовують міжнародне право: 1) суди, що мають міжнародний характер (міжнародні установи, які діють на базі міжнародного права); 2) внутрішньодержавні суди, зобов’язані у своїх рішеннях застосовувати положення міжнародного права. Визначено, що П.Є. Казанський за допомогою порівняльного методу здійснив аналіз сутності джерел міжнародного права, окресливши дискусійні питання щодо джерельності міжнародного права, котрі й через століття є актуальними. Будучи представником позитивізму в науці міжнародного права, автор у жодному разі не визнавав природне право джерелом позитивного, оскільки вважав завданням міжнародного права текстуальну інтерпретацію, систематизацію та логічний аналіз джерел міжнародного права. Важливо, що такий методологічний базис не заважав П.Є. Казанському дійти висновку, який підтримують сучасні фахівці з міжнародного права: «Суд є творцем міжнародного права, тому що не тільки застосовує, зміцнює та тлумачить право, а і сприяє виникненню нових його начал». The article reflects the results of scientific interpretation of the ideas of professor of Novorossiysk University Peter Kazansky on the sources of international law. At the end of the XIX century the main trend in the development of international relations was the formation of international organizations, which led to the importance of determining the essence of the sources of international law. It is established that P. Kazansky divided the sources of international law into three types: a) domestic source; b) materials of international law; c) historical sights of international law. The author was convinced that the analogy could not be considered a source of international law, as no new rule is created by analogy. Describing the essence of judicial lawmaking, the scholar emphasized that the consequence of the international process is that the activity of courts as a type of lawmaking may not be significant, but performing the main function – application of law – international courts “sometimes have to find law”. It was found that P. Kazansky’s thinking on the relationship between international law and national law allowed him to propose a classification of courts that apply international law: 1) courts of international character (international institutions operating on the basis of international law); 2) domestic courts, which are obliged to apply the provisions of international law in their decisions. It is determined that P. Kazansky with the help of a comparative method analyzed the essence of the sources of international law, outlining the debatable issues regarding the originality of international law, which are relevant through the centuries. Being the representative of the positivism in the science of international law, the author in no way recognized natural law as a source of positive law, because he considered the task of international law textual interpretation, systematization and logical analysis of sources of international law. It is important that such a methodological basis did not prevent P. Kazansky to reach a conclusion supported by modern experts in international law: “The creator of international law, the court is because it not only applies, strengthens and interprets law, but also facilities to its emergence”.Item НЕЩАСНИЙ ВИПАДОК НА ВИРОБНИЦТВІ ЯК ПІДСТАВА НАДАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. Accident in production as a ground for provision of social security(2020) СОРОКА О.П.; Soroka O.Р.У статті розглянуто нещасний випадок на виробництві як підставу надання соціального забезпечення. Зроблено висновок, що наразі одним із головних пріоритетів функціонування держави є створення належної системи соціального страхування, у тому числі і страхування від нещасних випадків на виробництві. Оскільки загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві є однією з найбільш важливих гарантій соціального захисту населення, які опинилися у скрутних життєвих обставинах та з тих чи інших причин були позбавлені можливості працювати. The article considers an accident at work as a basis for providing social security. It is concluded that currently one of the main priorities of the state is to create a proper social insurance system, including insurance against accidents at work. Because compulsory state social insurance against accidents at work is one of the most important guarantees of social protection of the population, who found themselves in difficult life circumstances and for one reason or another were deprived of the opportunity to work.Item КОМПЕТЕНЦІЯ СУБ’ЄКТІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ІНТЕРЕСІВ ДЕРЖАВИ УКРАЇНА ЯК ПРЕДМЕТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТАКИХ ІНТЕРЕСІВ. Competence of the subjects of ensuring the economic interests of the state of Ukraine as a topic of administrative and legal support of such interests(2020) ЛАВРЕНЮК Ю.Ф.; Lavrenyuk Y.F.Стаття присвячена характеристиці компетенції суб’єктів юрисдикційних та неюрисдикційних повноважень щодо забезпечення економічних інтересів держави як сфери адміністративно-правового регулювання та предмета адміністративно-правового забезпечення економічних інтересів держави. Визначено, що невіддільним складником предмета адміністративно-правового забезпечення економічних інтересів України є належне визначення компетенції суб’єктів владних повноважень у цій сфері. The article is devoted to the characteristics of the competence of the subjects of jurisdictional and non-jurisdictional powers to ensure the economic interests of the state as a sphere of administrative and legal regulation and the subject of administrative and legal support of economic interests of the state. It is determined that an integral part of the subject of administrative and legal support of economic interests of Ukraine is the proper determination of the competence of the subjects of power in this area.Item ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «ПРАВОВА КОМУНІКАЦІЯ ПРАВООХОРОННИХ, ПРАВОЗАХИСНИХ ТА СУДОВИХ ОРГАНІВ»: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ. Legal communication of law enforcement, human rights and judicial bodies: theoretical and methodological analysis(2020) ПОГОСЯН М.А.; Pogosyan М.A.У статті акцентовано увагу, що захист прав і свобод людини і громадянина є пріоритетним завданням будь-якої демократичної держави, який здійснюється органами державної влади під час реалізації їх правоохоронної, правозахисної та судової діяльності. Підкреслено, що комунікація в сучасному суспільстві виступає фундаментальною основою побудови та розвитку якісно нових правових відносин через комунікаційні канали взаємодії, які динамічно розвиваються. В умовах інформатизації суспільства правові відносини між правоохоронними, правозахисними та судовими органами характеризуються збільшенням різнорівневих інформаційних комунікацій. Зазначено, що динаміка інформаційного простору характеризується різноманітністю комунікаційних зв’язків, пов’язаних із запровадженням нових управлінських методів у контексті діяльності, наприклад, правоохоронних, правозахисних та судових органів. Наголошено, що, враховуючи європейські стандарти становлення демократичного суспільства, в нашій державі актуалізується пошук сучасних підходів розуміння правової комунікації між правоохоронними, правозахисними та судовими органами. The article emphasizes that human rights and freedoms protection is a priority of any democratic state, which is carried out by public authorities in implementation their law enforcement, human rights and judicial activity. It is emphasized that communication in modern society is a fundamental basis for the construction and development of qualitatively new legal relations through communication channels that are developing dynamically. The legal relations between law enforcement, human rights and judicial bodies are characterized by an increase in multilevel information communications. It is underlined that the dynamics of the information space is characterized by a variety of communication links which are associated with the introduction of new management methods in the context of activities, such as law enforcement, human rights and the judiciary. It is emphasized that according to the European standards of a democratic society formation in our country the search for modern approaches to understanding legal communication between law enforcement, human rights and judicial bodies is becoming more relevant.Item ПРАВО НА РОЗМІЩЕННЯ ПУБЛІЧНИХ КОШТІВ НА РАХУНКАХ БАНКІВ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРУ. Rights to place public funds in public sector bank accounts(2020) СУДАРЕНКО О.В.; Sudarenko O.V.В Україні існує законодавча заборона на розміщення бюджетних коштів (включаючи власні надходження бюджетних установ) на позабюджетних рахунках. Водночас певні суб’єкти наділені відповідним правом. Стаття присвячена дослідженню питань правового механізму забезпечення реалізації права уповноважених суб’єктів на розміщення публічних коштів на поточних та вкладних (депозитних) рахунках банків державного сектору. In Ukraine, it is required to legally protect the amount of budget changes (including ownership of existing budget facilities) for the latest needs. At the same time, certain subsidies are endowed with this right. The article is devoted to the study of legal issues developed in cases that are often used in the amount of public data on the current and invested (deposit) number of people who are in the sector. It has been updated that in Ukraine there is legislation (which achieves the formation of a generic concept), and not a legal one (generic concept), which is the concept of “public funds”.Item ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ СЕРВІСНИХ ЦЕНТРІВ МВС УКРАЇНИ: ПОНЯТТЯ ТА КЛАСИФІКАЦІЯ. Operating principles of service centers of Ministry of Internal Affairs of Ukraine: concept and classification(2020) СЛОБОДЕНЮК І.В.; Slobodeniuk I.V.Статтю присвячено дослідженню сутності, ознак та переліку принципів діяльності сервісних центрів МВС України, їх особливостей реалізації, а також пропозицій щодо їх систематизації. Охарактеризовано наукові підходи до з’ясування принципів діяльності сервісних центрів МВС України. Визначено дефініцію «принципи» ‒ це основні засади, вихідні ідеї, основа системи, діяльності державного органу, правового явища. Констатовано, що принципи діяльності сервісних центрів МВС України мають властивості і функції права, а саме: (1) вони нормативно-регулятивні, всезагальні, обов’язкові, об’єктивно-зумовлені, історичні й ідейно-політичні категорії; (2) їх соціальною функцією є регулювання й охорона суспільних відносин; (3) вони є самостійною юридичною категорією, тобто мають відокремлюючі ознаки від усіх інших. The article is devoted to the study of the essence, features and the list of principles of the service centers of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, their implementation features, as well as proposals for their systematization. The article describes scientific approaches to clarifying the principles of the service centers of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. The definition of “principles” is defined – these are the basic principles, output ideas, the basis of the system, the activities of a state body, a legal phenomenon. It was stated that the principles of activity of the service centers of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine have the properties and functions of law, namely: (1) they are normative and regulatory, universal, obligatory, objectively determined, historical and ideological and political categories; (2) their social function is to regulate and protect public relations; (3) they are an independent legal category, that is, they have separating characteristics from all others.Item МІСЦЕ СУДОВОЇ ДОКТРИНИ В ДОКТРИНІ ПОДАТКОВОГО ПРАВА. The place of judicial doctrine in tax law doctrine(2020) СМИЧОК Є.М.; Smychok Ye.M.Частиною правової доктрини є доктрина податкового права. Невіддільними складниками доктрини податкового права є наукова і судова доктрини. У статті наводяться загальні й спеціальні ознаки судової доктрини, на основі яких сформовано визначення досліджуваного поняття. Загальні ознаки випливають із характеристик доктрини податкового права, до яких віднесено: концептуальність, загальну визнаність, системність, комплексність (галузевих блоків знань) та структурованість, підсумковість, наукову обґрунтованість, динамічність, практичну спрямованість. На основі порівняння наукової і судової доктрини в доктрині податкового права виокремлено спеціальні ознаки останньої, до яких, окрім іншого, належить особливий суб’єктний склад учасників творення судової доктрини та предмет фахового дослідження, що характеризується визначеними фактичними обставинами конкретної справи і відповідним нормативним підґрунтям. Із урахуванням того факту, що суддям Верховного Суду та Конституційного Суду України надано право в процесі розгляду справи звертатись до відповідної науково-консультативної ради, до спеціальних ознак судової доктрини включено зумовленість судової доктрини діяльністю високопрофесійних фахівців у галузі податкового права. Part of the legal doctrine is the doctrine of tax law. Scientific and judicial doctrines are integral components of the doctrine of tax law. The article presents general and special features of judicial doctrine, on the basis of which the definition of the studied concept is formed. The general features follow from the characteristics of the doctrine of tax law, which include: conceptuality, general recognition, systematicity, complexity (sectoral blocks of knowledge) and structuredness, summarization, scientific validity, dynamism, practical orientation. Based on the comparison of scientific and judicial doctrine in the doctrine of tax law, special features of the latter are singled out, which, among other things, include a special subject composition of participants in the creation of judicial doctrine and the subject of professional research, characterized by certain factual circumstances of a particular case and the relevant regulatory basis. Taking into account the fact that judges of the Supreme Court and the Constitutional Court of Ukraine have the right to apply to the relevant scientific advisory council, the special features of judicial doctrine include conditionality of judicial doctrine, usually by highly professional specialists in tax law.Item ОДНОСТАТЕВІ ВІДНОСИНИ, ШЛЮБИ: ВПЛИВ НА НЕПОВНОЛІТНІХ І ВЧИНЕННЯ ЗЛОЧИНІВ ПРОТИ СТАТЕВОЇ НЕДОТОРКАННОСТІ. Same-sex relationships, marriages: influencing minors and committing crimes against sexual integrity(2020) ЛЕНЬ В.В.; Len V.V.У статті досліджуються питання негативного впливу атмосфери одностатевих шлюбів, відносин на розвиток неповнолітніх і вчинення щодо них або ними злочинів проти статевої недоторканності. З огляду на те, що певні складники багатовікової ідеології в Україні руйнуються, зазначимо, вона є вкрай важливим і необхідним соціальним інститутом громадянського суспільства, спрямованим на його еволюційний розвиток. Ідеологія будь-якого суспільства формує світогляд, цінності індивідів, впливаючи на їхній розвиток, трансформацію, поведінку на рівні окремо взятої людини, групи осіб, нації та народу. The article examines the negative impact of the atmosphere of same-sex marriages, relationships on the development of minors and the commission of crimes against them or them against sexual integrity. Given that certain components of centuries-old ideology in Ukraine are collapsing, it should be noted that it is an extremely important and necessary social institution of civil society, which is aimed at its evolutionary development. The ideology of any society shapes the worldview, values of individuals, influencing their development, transformation, behavior at the level of the individual, group of people, nation and people. The issue of attitude to same-sex relations and marriages is considered: in places of imprisonment, separate countries, religious denominations.Item ДЕТЕРМІНУЮЧИЙ КОМПЛЕКС ТЕРОРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ. Determining complex of terrorist activity in Ukraine(2020) МОКЛЯК В.В.; Mokliak V.V.У статті досліджено стан наукової розробки детермінуючого комплексу терористичної діяльності в Україні. Проаналізовано наукові праці, які містять відомості про дослідження терористичних злочинів і сучасні статистичні дані. Автор наводить ознаки сучасної терористичної діяльності в Україні. The article examines the state of scientific development of the determining complex of terrorist activity in Ukraine. Analyzed scientific works, containing information about the study of terrorist crimes and modern statistics. The author gives signs of modern terrorist activity in Ukraine.Item ПРО “MOBILE CRIMINALISTICS” АБО ТЕХНІКО-КРИМІНАЛІСТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СМАРТФОНІВ. About “mobile criminalistics” or the technical and forensic potential of smartphones(2020) БІЛОУС В.В.; Bilous V.V.У статті проаналізовано поняття та запропоновано класифікацію техніко-криміналістичних засобів, де головним критерієм для поділу визначено цільове призначенням – функцію, виконанню якої слугує конкретний засіб: забезпечення зв’язку та координації взаємодії; наукова організація та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності слідчого; дистанційне провадження слідчих (розшукових) дій; подолання перешкод; індивідуальний і колективний захист учасників слідчої (розшукової) дії; виявлення людей, тварин (їх частин), слідів і речових доказів, чинників природнього та техногенного походження, небезпечних для життя та здоров’я; створення належних умов для роботи з доказами; живлення електроприладів; наочно-образне фіксування; копіювання; введення і виведення інформації до комп’ютерних пристроїв; детекція; підрахунок; вимірювання; визначення окремих параметрів; відібрання зразків для експертного дослідження або інших цілей кримінального провадження; попереднє дослідження об’єктів, їх закріплення, упакування та вилучення; кримінальна реєстрація; фіксація правопорушників на місці події і попередження злочинних посягань; відслідковування та фіксація місцезнаходження різних об’єктів. The article analyzes the concept of technical and forensic tools and proposes their classification in which the main criterion established for the purposes of differentiation is the intended function implemented by means of a specific tool: ensuring communication and coordination of interaction; scientific organization as well as analytical and information support of the investigator’s activities; remote performance of investigative (search) actions; overcoming obstacles; individual and collective protection of participants in an investigative (search) action; identification of people, animals (their parts), traces and material evidence of factors of natural and technogenic origin that are dangerous to life and health; creation of appropriate conditions for working with evidence; power supply of electrical appliances; visual and descriptive documentation; copying; input and output of information in computer devices; detection; calculation; measurement; determination of individual parameters; collection of samples for expert examination or for other purposes of criminal proceedings; preliminary examination of objects, their fixation, packing, and withdrawal; criminal registration; registration of offenders at the scene and prevention of criminal offences; tracking and recording of the location of various objects.Item КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ ПРОВОКАЦІЇ ПІДКУПУ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ ТА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН. Criminal legal analysis of provocation of bribery under the legislation of Ukraine and foreign countries(2020) КАРТАВЦЕВ В.С.; Kartavtsev V.S.; ТОМЧУК І.О.; Tomchuk I.O.; ПРИТУЛА С.А.; Prytula S.A.Стаття присвячена кримінально-правовому аналізу злочину, передбаченого статтею 370 Кримінального кодексу України «Провокація підкупу». Зокрема, розглянуто поняття провокації підкупу. Дослідження багатьох наукових праць дає підстави зазначити, що немає єдиної думки щодо визначення цього поняття, але більшість науковців стверджує, що під провокацією підкупу слід розуміти підбурення кого-небудь на пропозицію або прийняття цієї пропозиції, обіцянки чи надання або отримання неправомірної вигоди. Авторами визначено деякі неузгодженості у такому формулюванні та запропоновано у зв’язку з цим внести певні зміни в кримінальне законодавство України. The article deals with the criminal legal analysis of the crime called “Provocation of bribery” that is under the Article 370 of the Criminal Code of Ukraine is discussed. The concept of the provocation of bribery. The study of a great number of scientific works has suggested that there is no general consensus on the definition of this concept, but most scholars argue that the provocation of bribery should be understood as causing someone to offer or accept an offer, a promise to give/take a bribe. The authors have found out some inconsistencies in this wording and due to this they have proposed to make some changes in the criminal legislation of Ukraine.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »