2021 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2021 рік by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 271
Results Per Page
Sort Options
Item РЕКОМЕНДАЦІЇ З ДІАГНОСТУВАННЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ. RECOMMENDATIONS FOR DIAGNOSING THE CASH FLOWS AT THE ENTERPRISE(2021) ГАНАС, Любов Миколаївна; HANAS, Liubov; АДАМІВ, Марта Євгенівна; ADAMIV, MartaУ статті обґрунтовано актуальність діагностування грошових потоків на підприємствах. Ідентифіковано ключову проблему неврахування системи репрезентативних показників та адекватних критеріїв їхньої оптимальності в існуючих технологіях оцінювання грошових потоків бізнес-структур. Для вирішення означеної проблеми підготовано уніфіковану послідовність діагностування грошових потоків на підприємствах та обґрунтовано кожен етап її реалізації. Виокремлено перелік принципових положень для добору індикаторів оцінювання грошових потоків господарюючих суб’єктів. Сформовано та обґрунтовано комплексне індикаторно-критеріальне забезпечення діагностування грошових потоків на підприємствах. The current stage of functioning of domestic business structures shows the exacerbation of the deficit of different types of resources for their activities. Today the solvency of a large number of businesses is particularly critical. In such circumstances, there is a need to find progressive and effective management tools and technologies that will provide comprehensive, accurate and timely information about the cash state of the enterprises in order to make adequate management decisions. In view of all the above, it can be argued that the diagnosis of cash flows of the enterprise is a necessary component of management in modern business conditions. The main advantages of the developed sequence of diagnosing cash flows at the enterprise is that it allows to evaluate the most representative indicators that determine the uniformity, synchronicity, balance, liquidity, cash flow adequacy and more. Based on the calculations, you can diagnose the state of cash flows and, if necessary, develop effective measures to eliminate identified discrepancies.Item ФОРМУВАННЯ, НАСЛІДКИ ТА ШЛЯХИ ЗМЕНШЕННЯ ОБСЯГІВ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ. FORMATION, CONSEQUENCES AND WAYS OF REDUCING THE STATE DEBT OF UKRAINE(2021) БІЛЕЦЬКА, Олена Анатоліївна; BILETSKA, OlenaПроаналізовано динаміку державного боргу України впродовж 2014–2020 рр. з виокремленням ознак динамічності, валютного зіставлення, пропорційності зовнішнього і внутрішнього боргу. Висвітлено позитивні та негативні наслідки боргу із відповідною аргументацією. Оцінено взаємовідносини із міжнародними кредиторами, зокрема Міжнародним Валютним Фондом, урядами інших країн. Розроблено пропозиції для зменшення боргу з рекомендацією реалізації заходів для Кабінету Міністрів України, профільних міністерств виробничого спрямування та Міністерства закордонних справ України. In the current realities of Ukraine, this problem affects all segments of society. The article reflects the peculiarities of the formation, the main consequences of the debt and the directions of its reduction. The peculiarities of public debt formation are revealed in the work, its influence on the economy of Ukraine is determined and substantiated proposals on reduction of its volumes are developed.Item ПОНЯТТЯ ТА ОЗНАКИ РЕЧОВОГО ПРАВА. CONCEPT AND CHARACTERISTICS OF THE RIGHT TO THING(2021) ІВАНЕНКО, Олеся Анатоліївна; IVANENKO, Olesia; ВОЛОШИН, Артем Олегович; VOLOSHYN, ArtemСтаттю присвячено дослідженню окремих аспектів речового права як суб’єктивного цивільного права. Зазначена правова категорія є добре відомою сучасним науковцям, адже бере свій початок ще з часів Стародавнього Риму та дійшла до сьогодення майже без змін. Однак різного роду суспільні відносини, їх розвиток, поява нових тощо справляють постійний вплив на речове право загалом, його ознаки та структурні елементи, тож системне вивчення даного суб’єктивного цивільного права є актуальним у всі часи. Досліджено поняття речового права, яке залишилось поза увагою вітчизняного законодавця; класифікація речового права; ознаки речового права та його співвідношення з правом зобов’язальним; визначено, що право власності та право на чужі речі є ключовими інститутами речового права; окреслено способи захисту речового права. The right to thing and its law institutions has repeatedly become the subject of scientific research of both Ukrainian and foreign scientists. However, despite the significant number of scientific researches on this issue, the definition of the right to thing has not been enshrined in legislation of Ukraine. This indicates that the right to thing remains one of the most complex and least studied law categories of civil law. The right to thing is a right that enshrines the ownership of a tangible thing to a particular person, direct control over it in a clearly defined scope of powers and endowed with protection from any person who violates this right.Item THE STRATEGY OF THE COMBINED SALES AS THE MODERN INSTRUMENT FOR ENHANCING THE PRODUCT DISTRIBUTION PLANNING OF ENTERPRISES ON FOREIGN MARKETS. СТРАТЕГІЯ КОМБІНОВАНОГО ЗБУТУ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ УДОСКОНАЛЕННЯ ПЛАНУВАННЯ РОЗПОДІЛУ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ НА ІНОЗЕМНИХ РИНКАХ(2021) CHYRKOVA, Yuliia; ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; BILETS, Lesia; БІЛЕЦЬ, Леся ВолодимирівнаNowadays, sales activities are a determining component of the competitiveness of almost every enterprise engaged in foreign economic activities. In modern economic conditions and the strengthening of the world globalization process, more and more attention is paid to the distribution of export-oriented products as the main component of the enterprise marketing activities. To implement efficient distribution of products, first of all, it must be well planned. It's considered that it is exactly planning, which is the most important condition for the effective implementation of the marketing activities of the exporting enterprise. The aim of the work is to determine the essence of the combined sales strategy as an up-to-date tool for improving the planning of the products distribution at enterprises in the context of the intensification of activities in foreign markets. The analysis of the latest research and publications has been carried out. The “products distribution” concept is presented as the main component of the enterprise marketing activities. In general, product distribution is an enterprise's activity aimed at overcoming the spatial, temporal and quantitative commodity differences between the production and consumer spheres, which also includes the transfer of ownership of products to meet the needs of consumers and achieve the company's goals in target markets. Meanwhile, the combined marketing implies a combination of direct and indirect methods of the commodities promotion, that is, a manufacturer can form his own sales network, but at the same time does not refuse the services of intermediaries. The advantages and disadvantages of using this method for manufacturing companies were listed. It also describes the conditions under which it is advisable to use the strategy of combined sales, especially it concerns the companies in the conditions of export activation. The factors influencing the implementation of the combined sales strategy by the enterprise in the context of the intensification of activities in foreign markets are presented. На сьогодні збутова діяльність є визначальною складовою конкурентоспроможності чи не кожного підприємствасуб’єкта зовнішньоекономічної діяльності. За сучасних економічних умов та посилення процесу світової глобалізації, все більше уваги приділяється розподілу експортоорієнтованої продукції, як основному складнику збутової діяльності підприємства. Задля здійснення ефективного розподілу продукції насамперед його необхідно якісно спланувати. Вважається, що саме планування є найважливішою умовою результативного здійснення збутової діяльності підприємства-експортера. Метою статті є визначення сутності стратегії комбінованого збуту як базового інструмент удосконалення планування розподілу продукції підприємств в умовах активізації діяльності на іноземних ринках. Проведено аналіз останніх досліджень та публікацій. Подано поняття «розподіл продукції» як основну складову збутової діяльності підприємства. Загалом розподіл продукції – це направлена на подолання просторових, часових та кількісних товарних відмінностей між виробничими та споживчими сферами діяльність підприємства, що також включає в себе передачу права власності на продукцію задля задоволення потреб споживачів та досягнення цілей компанії на цільових ринках. За цих умов комбінований збут передбачає поєднання прямого та непрямого методів просування товарів, тобто виробник може формувати власну збутову мережу, але не відмовлятися при цьому від послуг посередників. Перелічено переваги та недоліки використання цього методу для компаній-виробників. Також описано, за яких умов доцільно використовувати саме стратегію комбінованого збуту, особливо що стосується підприємств в процесі активізації експортних операцій. Подано чинники, що здійснюють вплив за реалізації підприємством стратегії комбінованого збуту в умовах активізації діяльності на іноземних ринках.Item КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПИТАННЯ РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. CONCEPTUAL ISSUES OF HUMAN RESOURCES DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION(2021) МАШОШИНА, Наталія Вікторівна; MASHOSHYNA, Nataliia; ПУРІХОВ, В’ячеслав Максимович; PURIKHOV, Viacheslav; СКРИПНИК, Наталія Анатоліївна; SKRYPNYK, NataliiaКонцепція управління талантами найбільш відповідає задачі розвитку кадрового потенціалу вищого навчального закладу. На основі синтезу теорії і практики авторами вироблено низку практичних рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності управління кадровим потенціалом університету: обґрунтовано необхідність створення Координаційної ради з розвитку кадрового потенціалу університету; розроблення концепції діяльності Центру розвитку персоналу, покликаного забезпечити вихід на новий рівень управління талантами у вищому навчальному закладі; позначено питання, які потребують особливої уваги для пошуку управлінських рішень в області політики розвитку кадрового потенціалу університету. The talent management concept is the most consistent with the task of developing human resources for a higher educational institution. On the basis of the synthesis of theory and practice, the authors have developed a number of practical recommendations aimed at improving the efficiency of the university's human resources management: substantiated the need to create a Coordination Council for the development of the university's human resources; development of the concept of the Center for Personnel Development, designed to provide access to a new level of talent management at the university; the issues that require special attention for the search for management decisions in the field of policy for the development of the university's personnel potential are identified. The current transformations of the domestic system of higher professional education, including the transition to a multilevel model of education, the introduction of new educational standards, the development of innovative methods of organization and management of the educational process, diversification and expansion of educational programs, necessitate strengthening the development of human resources implementation of modernization processes. Thus, the issue of building a management system for the development of higher education staff, which takes into account the specifics of the main categories of employees: teaching staff, scientists and administrative staff. In general, the system of personnel development management as a set of interrelated actions, covering such subsystems as the development of strategies and policies for human resources development, training, work with the human resources reserve, talent management, career planning and support, competence and performance management, requires certain decisions in the field of organizational design. In other words, the effectiveness of the implementation of a systematic approach to the development of human potential of the university depends, among other things, on the degree of rational distribution of areas of responsibility and the performance of relevant functions between its structural units.Item Item ЛОГІСТИКА ТА ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. LOGISTICS AND INCREASING THE COMPETITIVENESS OF THE COMPANY(2021) ГЕРАСИМОВА, Людмила Миколаївна; HERASYMOVA, Liudmyla; ЗЕЛЕНІНА, Ольга Андріівна; ZELENINA, OlhaМета роботи – розкриття значення логістики для підвищення конкурентоспроможності підприємства, аналіз його логістичного потенціалу, розробка рекомендацій з використання логістичних інструментів у практиці підприємства. Під час дослідження застосовано методи узагальнення науково-практичної інформації, праць вітчизняних та закордонних науковців, вивчено джерела статистичної інформації, дані оперативного обліку підприємства. Проведене дослідження підтвердило, що у підвищенні конкуpентоcпpоможноcті підприємства роль логістики, як функціонального управління, виключно актуальна. Логістична стратегія знаходить усе більш широке використання як ефективний інструмент зниження витрат виробництва, обігу, досягнення зростання товарообігу і прибутковості, що забезпечує підприємству значні конкурентні переваги. In today's rapidly changing external environment, a stable profitability and a high level of competitiveness of national enterprises' products is only possible if an effective logistics cost management mechanism is formed, which ensures the optimal value of these costs in production conditions. Researched scientific and practical issues of competitiveness, as well as logistics, A.A. Mazaraki, І.М. Semenenko, Р.А. Fatkhutdinov, I.N. Gerchickova, B.А. Anikin, J. Schumpeter, D.J. Bauersox, D.J. Christopher, M.R. Linders, D. Waters, J.B. Haywood, et.al. The importance of strategic planning in logistics is due to the possibility of developing strategic development programmes for companies, aimed at the optimal organisation of flow processes and increasing their competitiveness. Introduction of logistic approaches into the practice of PJSC “Odeskabel” and development of logistic strategy according to the own logistic potential can significantly reduce expenses of the enterprise and increase its competitiveness. The results of the authors' researches and achievements of the leading scientists have allowed recommending a number of directions of reducing the logistic costs of PJSC “Odeskabel” in order to increase its competitiveness.Item ТРАНСФОРМАЦІЯ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПОСЛУГ ЗАЛІЗНИЧНОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ. TRANSFORMATION OF THE MARKETING COMPLEX TAKING INTO ACCOUNT THE FEATURES OF RAILWAY PASSENGER TRANSPORT SERVICES(2021) МЕЛЬНИК, Тетяна Степанівна; MELNYK, TetianaУ статті досліджено генезис комплексу маркетингу, виявлено причини трансформаційних змін в їх хронологічній послідовності, сутність і глибина перетворень елементів комплексу маркетингу. Доведено недоцільність пошуку нової парадигми комплексу маркетингу та одночасного застосування кількох його моделей. Розглянуто ключові аспекти трансформації комплексу «4P» в комплекс «4C» в умовах «маркетингу 4.0». Виявлено визначальну відмінність «маркетингу 4.0» від його попередніх версій, подано авторський варіант сутності «маркетингу 4.0». Визначено, які аспекти та елементи здатні й повинні враховувати особливості залізничної галузі й послуг, що носять багатокомпонентний та складний характер. The fourth wave of industrialization and total technologization made fundamental changes in the life of society and in business, including marketing. The issues of the essence and depth of transformational processes in marketing, the need to find a new paradigm of the marketing complex, the rationality of combining its classical and modern tools, the conditions of interaction with clients and the role of society in “marketing 4.0” remain controversial among scientists and practitioners. Investigate the genesis of the marketing complex from its origins to the present and its optimal model in terms of meeting the requirements of the time, product features of the transport market, and the concept of marketing on rail passenger transport. The “4P” marketing mix model is able to adapt to modern conditions and digital technologies, while remaining the dominant paradigm. Transformational processes should concern all components of the “4P” model. Remaining basic, this model changes the concept in “marketing 4.0”, which increases customer benefits and forces a rethinking of the role of the customer in business. However, the elements of the marketing mix are not sufficiently adapted and do not fully take into account the peculiarities of individual industries and their products, therefore this issue requires further development.Item Економіка. Фінанси. Право №7(2021)Item КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО НА ІНФОРМАЦІЮ ПРО СТАН ДОВКІЛЛЯ В УМОВАХ НАДАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ. CONSTITUTIONAL RIGHT TO INFORMATION ON THE STATE OF THE ENVIRONMENT IN THE PROVISION OF TOURIST SERVICES(2021) РИЖУК, Ірина Володимирівна; RYZHUK, Iryna; ІВАНОВСЬКА, Алла Миколаївна; IVANOVSKA, Alla; ЛИТВИНЕНКО, Ірина Леонідівна; LYTVYNENKO, IrynaУ статті проаналізовано стан закріплення права на інформацію про стан довкілля та навколишнього природного середовища в національних нормативно-правових актах. Окреслено зміст екологічної інформації, що міститься в актах міжнародного характеру. Визначено проблему співвідношення екологічної інформації та інформації про стан навколишнього природного середовища. Доведено, що поняття «довкілля» є ширшим за своїм змістом, ніж «навколишнє природне середовище». Узагальнюючи, запропоновано дефініцію «екологічна інформація». У договорах, які укладаються між туроператором та турагентом і між туристом та туристичною компанією при наданні туристичних послуг визначено обов’язок надавати інформацію та право отримувати інформацію про стан навколишнього природного середовища. The paper proves that one of the means of ensuring the right of citizens to health care from the adverse effects of the environment is the right to information about the factors that affect health. It is noted that reliable information about the state of the environment is the basis for the formation of an effective environmental policy of the state. In this regard, it is argued that a society with a high level of informatization is able to successfully solve both economic and environmental problems. In connection with the above, the importance of issues related to the exercise of the right to information about the state of the environment is highlighted. The state of consolidation of the right to information on the state of the environment and the natural environment in national regulations is analyzed. The content of ecological information contained in acts of international character is outlined. The problem of the ratio of ecological information and information about the state of the environment is determined. Environmental information includes information on the state of the environment, however, given the legislative definition of the environment, which covers a wide range of elements related to the conditions of human existence, it is proved that the concept of “environment” is broader in meaning than “environment”. In summary, the proposed definition of “environmental information” is information about the environment, about activities that adversely affect (or may affect) the environment and the human body, as well as information on measures to protect the environment and ensure compliance with environmental rights. The agreements concluded between the tour operator and the travel agent and between the tourist and the travel company when providing travel services define the obligation to provide information and the right to receive information about the state of the environment.Item СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ СВІТОВОГО РИНКУ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ. MODERN TRENDS OF THE WORLD MARKET OF ELECTRICAL EQUIPMENT(2021) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; БУРЯЧЕНКО, Марина Віталіївна; BURIACHENKO, Maryna; ВАСИЛЬЄВА, Валерія Олександрівна; VASYLIEVA, ValeriiaУ статті розглянуто світовий ринок електрообладнання, динаміка зростання та його річний обсяг. Умови забезпечення енергопостачання та електроенергії. Структура остаточного використання кабельних та провідникових виробів на 2020 р. Структура кінцевого використання кабельно-провідникової продукції. Розмір світового ринку кабельно-провідникової продукції за напругою 2015-2022 рр., млрд дол. США. Обсяг попиту на кабельно-провідникову продукцію за регіонами, млн т. Основні країнивиробники кабельно-провідникової продукції 2020 р. Найбільші світові виробники кабельної продукції за 2020 р. The world market of electrical equipment is developing very fast. There are many companies in the market that sell electrical equipment, among them there are companies that occupy leading positions. Today, the world market of energy engineering is estimated at 87 billion dollars per year, based on the structural dynamics of growth, the annual volume can reach 110-115 billion dollars per year until 2025. The global market for energy equipment service in 2020 is 31.7 billion dollars, including: LTSA (longterm service) 47 %, modernization – 20 %, field service – 24 %, engineering – 9 %. That the global cable ladder market is developing rapidly. This market is expected to grow in the development of smart grid technologies, renewable energy cultivation and government initiatives to modernize transmission and distribution systems.Item АДАПТАЦІЯ І РОЗВИТОК КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ. ADAPTATION AND DEVELOPMENT OF HUMAN RESOURCES AS AN INSTRUMENT OF INCREASING THE COMPETITIVENESS OF THE ORGANIZATION(2021) ГУРАЛЬСЬКА, Вікторія Валентинівна; HURALSKA, Viktoriia; ШАРКОВА, Ганна Іванівна; SHARKOVA, Hanna; СКРИПНИК, Наталія Анатоліївна; SKRYPNYK, NataliiaУ результаті дослідження розглянуто процес адаптації й розвитку кадрового потенціалу як інструменту підвищення конкурентоспроможності організації. Охарактеризовано, яким способом якісна адаптація та розвиток впливають на здатність підприємства конкурувати та займати високі позиції серед суперників. У статті проаналізовано основні функції управління та розвитку кадрового потенціалу на ринку трудових ресурсів, а також наведено хронологію виникнення понять стосовно ролі людини як суб’єкта економічної діяльності. There is a redistribution of the structure of workers; the amount of manual labor is reduced, while mental labor becomes more popular in modern conditions of modernization of production and use of advanced technologies. The role of the human factor is steadily growing; companies have very high demands on the skills and knowledge of employees. One of the key resources of competitiveness is the human resources of the company's employees. The process of adaptation and development of human resources as an instrument of increasing the competitiveness of the organization studied: V.V. Bezsmertna, T.Yu. Bazarov, L.B. Balabanova, O.V. Sardak, A.M. Grinenko, et.al. Thus, it should be noted that the development of human resources of the organization involves direct investment in employees, aimed at increasing their competitiveness and, consequently, the competitiveness of the organization. Implementing this task, management needs to identify and assess their employment’s opportunities, choose the best way to manage labor potential, be able to interest staff in development and thus increase human resources.Item ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ РИНКУ СТРАХОВИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ПОШИРЕННЯ. COVID-19 PROBLEMS OF FUNCTIONING OF THE INSURANCE SERVICES MARKET IN THE CONDITIONS OF COVID-19 DISTRIBUTION(2021) КЛАПКІВ, Юрій Михайлович; KLAPKIV, Yurii Mykhailovych; СВІРСЬКИЙ, Володимир Степанович; SVIRSKYI, Volodymyr StepanovychСтаттю присвячено проблематиці функціонування ринку страхових послуг в умовах реалізації ризиків внаслідок коронакризи, що підтверджується даними стосовно динаміки збитковості страхових продуктів та відмов від виплати страхового відшкодування. Ідентифіковано параметри невизначеності якості страхових послуг, відстежено тренди функціонування, визначено загрози для сторін у виконанні страхової послуги. Це значно спростило методологію оцінювання якості під час «регресивного відбору». Обґрунтовано, що одним зі способів мінімізації морального ризику та регресивного відбору як страховиків, так і страхувальників в умовах поширення COVID-19, є масовість використання страхового захисту та порядність, яка притаманна високорозвиненому бізнесу. In the center of contradictions and risks, as well as structural changes in the socio-economic system of the country due to the spread of COVID-19, the development of the insurance market will depend on its adaptation to environmental variability, ability to carry out permanent institutional and organizational transformation, optimization of business processes and introduction of innovative insurance products and services. The purpose of the paper is to develop new approaches to substantiate the dominance of the insurance market in a pandemic conditions and to outline prospects for its progress. The problems of functioning of the insurance services market in the conditions of realization of risks as a result of coronary crisis are considered, which is confirmed by the data on the dynamics of unprofitability of insurance products and refusals to pay insurance indemnity. The parameters of uncertainty of the quality of insurance services are identified, the trends of functioning are tracked, the threats for the parties during the performance of the insurance service are determined. This has greatly simplified the methodology for assessing quality in “regression selection”. Losses from business interruptions caused by the spread of COVID-19 are not covered by standard insurance contracts. In addition, pandemics are an extreme type of risk. Insurers generally clearly prescribe a pandemic as an exception, therefore do not intend to cover them with insurance policies, which provides protection against business interruption and do not include a premium for them in the policy value, without forming reserves for their coverage. It is substantiated that one of the ways to minimize moral risk and regressive selection of both insurers and policyholders in the context of the spread of COVID-19 is the widespread use of insurance protection and decency, which is inherent in highly developed business. This is especially true for insurance services and financial products, which are difficult to assess directly at the time of purchase.Item КОНСУЛЬТАЦІЇ. CONSULTATIONS(2021)Item ОСОБЛИВОСТІ ЗАХИСТУ АВТОРСЬКОГО ПРАВА В УМОВАХ РОЗБУДОВИ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА. PECULIARITIES OF COPYRIGHT PROTECTION IN THE CONDITIONS OF DEVELOPING THE INFORMATION SOCIETY(2021) БРИГІНЕЦЬ, Олександр Олексійович; BRYHINETS, OleksandrУ статті констатується, що в нашій державі відсутнє кодифіковане законодавство, яке б регулювало правові відносини у глобальній мережі. Існуючі нормативні акти регулюють лише окремі аспекти функціонування мережі. Захист авторського права є одним із найпріоритетніших напрямів у галузі охорони й захисту інтелектуальної власності в умовах розбудови інформаційного суспільства. Від того, наскільки юридично професійно й ефективно буде сформовано правові механізми захисту авторського права, залежить майбутнє нашої держави. The paper states that in the global network, any work can be stolen and distributed, because the network provides free copying of information without additional agreements and legal actions. In this situation, the only obstacle is the institution of copyright. But in our country there is no codified legislation that would regulate legal relations in the global network. Existing regulations regulate only certain aspects of network operation. Copyright protection is one of the highest priorities in the field of protection and enforcement of intellectual property in the development of the information society. The future of our state also depends on how legally professionally and effectively the legal mechanisms of copyright protection will be formed. It is determined that the global network is significantly ahead of the improvement of regulations necessary to resolve disputes that arise. Legal problems in the network are becoming increasingly important. The most common copyright infringement is the placement of copyrighted objects on the global network, which does not take into account the provisions on their protection. Copyright protection is defined as a set of measures aimed at restoring or recognizing copyright and related rights and protecting the interests of their owners in the event of their infringement or challenge. In our country, with the development of market relations, copyright is gradually becoming one of the most competitive goods in foreign and domestic markets. In this regard, the urgency of forming an effective mechanism for legal protection of the relevant law is growing. The importance of the problem of copyright protection is that not all possibilities of copyright protection provided by the current legislation of our state are applied in practice, especially in the protection of copyright in the modern information society.Item ОРГАНИ КОНСТИТУЦІЙНОГО КОНТРОЛЮ ПОСТРАДЯНСЬКИХ КРАЇН: СПІЛЬНІ ТА ВІДМІННІ РИСИ. CONSTITUTIONAL CONTROL IN THE POST-SOVIET STATES: GENERAL AND DISTINCTIVE FEATURES(2021) ЗАКОМОРНА, Катерина Олександрівна; ZAKOMORNA, Kateryna; РОГОЗІН, Денис Андрійович; ROHOZIN, DenysУ статті розглянуто низку питань, що стосуються структури, статусу й повноважень органів конституційного контролю в сусідніх з Україною пострадянських країнах. У роботі проаналізовано чисельність їх складу, визначено коло суб’єктів конституційного подання в кожній із досліджуваних країн. На основі проведеного дослідження запропоновані ідеї реформування статусу та повноважень Конституційного Суду України: пропонується запровадити строковість посади судді та наділити КСУ повноваженнями із вирішення спорів стосовно компетенції вищих органів державної влади. This paper discusses a number of issues related to the structure, status and powers of constitutional control bodies in the post-Soviet countries. The differences between these institutions and the body of constitutional control of Ukraine are analyzed. Particular attention is focused on the key features of the constitutional review body in each of the countries. Thus, a key feature of the Constitutional Court of the Russian Federation is its right to abolish normative legal acts not only at the federal level, but also by the subjects of the federation. Studying the provisions of the Constitution of the Republic of Belarus, it should be noted that the Constitutional Court of Belarus is empowered to decide issues on the compliance of acts of the Supreme Economic Court with the provisions of the Constitution. A key feature of the Kazakhstan constitutional review body is the powers it has been given to review only those laws passed by parliament that have not yet been signed by the President. A specific feature of the status of judges of the Constitutional Court of the Republic of Lithuania is the consolidation of sufficiently high qualifications for candidates in the provisions of the Constitution. No judge can hold office for no more than one term, which is 9 years. The system of constitutional control in Georgia cannot boast of a large number of features. So, they include the absence of a separate section in the Constitution that would regulate the procedure for carrying out constitutional proceedings, as in most countries – only a separate article is devoted to this provision. On the basis of the conducted advancement of the proponation of the idea and the provision of the Constitutional Court of Ukraine, more importantly, from the dispute, the competence of the state bodies is based. It is proponated to propose the lineage of the seat of the court.Item FUNDAMENTALS OF ENTERPRISE INVESTMENT POLICY IN MODERN CONDITIONS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT. ОСНОВИ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА У СУЧАСНИХ УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ(2021) ZAMLYNSKYI, Viktor; ЗАМЛИНСЬКИЙ, Віктор Анатолійович; KOLISNICHENKO, Yana; КОЛІСНІЧЕНКО, Яна Валентинівна; ZAMLYNSKYI, Yan; ЗАМЛИНСЬКИЙ, Ян ВікторовичThe main topic of this work is the basics of investment policy of the enterprise, its concepts and methods of effective implementation. In our opinion, this topic is an integral part of understanding the modern functioning of the organization as a successful mechanism of market activity, which requires the formation of the concept of sustainable development. When strategizing and implementing investment policy, it is necessary to adhere to the principles of sustainable development on ecological-resource, economic and social principles and appropriate institutional support, i.e. to act in the interests of both modern and future generations. In addition, the investment process is directly related to the social, economic and environmental aspects of global and regional nature, the economic situation of any state, so they not only increase production, thereby contributing to gross national income, developing economic competition, meeting the demand for goods and services. Thus, the above conditions lead to the search for the most favorable sources of investment, increase investment potential and improve the analysis of the investment condition of the company. The modern economy forces entrepreneurs to develop new methods of assessing and analyzing the investment condition of their organization for further implementation of the strategy of global sustainable development. Every enterprise that has a strategic development plan must commit itself to the continuous promotion of the three components of sustainable development – social, economic and environmental. From the point of view of investment in enterprise growth, it is necessary to develop a global program of maximum assistance to sustainable enterprises. Today, human resources are a real management resource and play a key role in establishing a positive reputation of companies, the use of financial and natural resources in accordance with the concept of sustainable development. Social and environmental responsibility of the enterprise determines the success of its economic and social positions, forms a unique image of the enterprise among consumers, investors, competitors, financial institutions, suppliers, the media. Головною темою роботи є основи інвестиційної політики підприємства, її поняття й методи ефективного впровадження. На нашу думку, ця тематика є невід’ємною частиною розуміння сучасного функціонування організації як успішного механізму ринкової діяльності, яка потребує формування концепції сталого розвитку. У стратегуванні й реалізації інвестиційної політики необхідно дотримуватись принципів сталого розвитку на еколого-ресурсних, економічних та соціальних засадах та відповідному інституційному забезпеченні, тобто діяти в інтересах як сучасних, так і прийдешніх поколінь. Крім того, процеси інвестування на пряму пов’язані з урахуванням соціальних, економічних і екологічних аспектів глобального та регіонального характеру, економічною ситуацією будь-якої держави, отже, вони не тільки збільшують обсяги виробництва, тим самим сприяючи зростанню валового національного доходу, розвиваючи економічну конкуренцію, задовольняючи попит на товари й послуги. Так, вищезгадані умови призводять до пошуку найбільш сприятливих джерел інвестицій, підвищення інвестиційного потенціалу та вдосконалення аналізу інвестиційного стану компанії. Сучасна економіка змушує підприємців розробляти нові методики оцінювання та аналізу інвестиційного стану їх організації для подальшої реалізації стратегії глобального сталого розвитку. Кожне підприємство, яке має план стратегічного розвитку повинно брати на себе зобов’язання з безперервного просування трьох компонентів сталого розвитку – соціального, економічного та екологічного. З погляду інвестицій у зростання підприємств – необхідно розробляти глобальну програму максимального сприяння стійким підприємствам. Людські ресурси сьогодні є реальним управлінським ресурсом та відіграють визначальну роль у встановленні позитивної репутації компаній, використанні фінансових і природних ресурсів відповідно до концепції сталого розвитку. Соціальна й екологічна відповідальність підприємства зумовлює успішність його економічних і соціальних позицій, формує унікальний образ підприємства у споживачів, інвесторів, конкурентів, фінансових установ, постачальників, засобів масової інформації.Item УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА. MANAGEMENT OF SUPPORT OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF THE ENTERPRISE(2021) ОНОПРІЄНКО, Дмитро Олександрович; ONOPRIIENKO, DmytroСтаттю присвячено питанням забезпечення сталого розвитку підприємств в сучасних умовах. Надано авторське визначення сталого розвитку суб’єкта підприємницької діяльності, сформульовано стратегічні цілі сталого розвитку підприємства в економічній, соціальній та екологічній сферах, наведено основні принципи стратегії сталого розвитку підприємства, розглянуто теоретичні та практичні аспекти управління забезпеченням сталого розвитку підприємства, визначено основні підсистеми та інструменти управлінського впливу у даному контексті. he paper is devoted to the issues of providing the sustainable development of the enterprises in current conditions. The definition of sustainable development in this context is given. The author's definition of sustainable development of the business entity is given, strategic goals (strategies) of sustainable development of the enterprise in economic, social and ecological spheres are formulated, the basic principles of sustainable development strategy of the enterprise are given, theoretical and practical aspects of sustainable development management are considered, in particular, the main subsystems and tools for management's influence of the management system to provide the sustainable development of the enterprise are identified. It is noted that the sustainable development of the enterprise is influenced by a set of both favorable and unfavorable external and internal factors. Such institutional factors as regulatory, tax and (until recently) monetary policy of the state, the law enforcement system activity, and the lack of judicial proceedings have gained particularly negative impact on business activity in Ukraine. Accordingly, its own model of management based on sustainable development in current business sector in Ukraine has not yet formed. This is also due to the lack of market strategic thinking of the management of the vast majority of enterprises in the conditions of increased uncertainty and instability of the external economic environment in our country. Simultaneously, both the economy in general, and individual enterprises in the short term can be competitive only if they operate on the basis of the sustainable development concept, which requires effective interaction of environmental factors with key internal subsystems of enterprises.