№1 Ч.2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №1 Ч.2 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 33
Results Per Page
Sort Options
Item ДО ПИТАННЯ ПРО СТВОРЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО (ІПОТЕЧНОГО) БАНКУ В УКРАЇНІ. To the question about creation of the State Land (Mortgage) Bank in Ukraine(2020) КАРТАМИШЕВА О.Є.; Kartamysheva O.Ye.В умовах підготовки до запуску ринку землі в Україні нагальною потребою є проведення якісної інвентаризації земель сільськогосподарського призначення, оновлення Державного земельного кадастру, а також супутникове карто- графування території України, оскільки сьогодні немає чітких даних щодо кількісних параметрів землеволодіння в країні. Без якісної інвентаризації земель сільськогосподарського призначення дозвіл на продаж землі в Україні призведе до виникнення корупційних схем. Для дійсного та ефективного функціонування ринку землі, крім інших складників, необхідно функціонування належної інфраструктури та системи державного контролю, коли Державний земельний (іпотечний) банк або інша спеціалізована державна установа займає важливе місце і виконує функції регу- лятора ринку та розпорядника земельних ділянок держави. For the valid and effective functioning of the land market, except for other constituents, the functioning of the proper infrastructure and system of government control are necessary, where the State Land (Mortgage) Bank or other specialized state institution takes an important place and executes the functions of regulator of market and manager of state land. In 2012 in Ukraine public joint-stock partnership “The State Land Bank” was created and formed, due to the money of the state budget, chartered capital of the bank was 120 million hryvnyas. However in 2014, in connection with the incomplete legislative providing of work of the State Land Bank as a subject of legal relationships at the market of land of the agricultural setting, absence of the prescribed mechanism purchase and sale of land, that could assist corruption schemes, absence of conception of existence of the proper bank which would answer international practice of financing of agriculture the bank was sold out.Item СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЧИННИКІВ, ЩО ЗДІЙСНЮЮТЬ ВПЛИВ НА ДОПУСТИМІСТЬ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ. The arrangement of factors influencing the admissibility of cassation appeal in administrative proceedings(2020) ТКАЧУК Н.В.; Tkachuk N.V.Аналіз чинного процесуального закону та практики вирішення питань про прийняття касаційної скарги до провадження засвідчили наявність низки чинників, що сприяють або, навпаки, перешкоджають доступу особи до суду касаційної інстанції. Чинники допустимості касаційної скарги можемо визначити як умови, що прямо або опосередковано впливають на прийнятність касаційної скарги, на звернення зі скаргою до суду касаційної інстанції в адміністративному судочинстві та розгляд такої скарги, сприяють або перешкоджають зазначеним властивостям і процесам, виникають у різних сферах суспільного життя. An analysis of the current procedural law and the practice of resolving the issue of adopting a cassation complaint to the proceedings, revealed the existence of a number of factors that contribute or, conversely, prevent a person’s access to a court of cassation. The factors of admissibility the cassation complaint can be defined as conditions, factors that directly or indirectly affect the admissibility of the cassation complaint, the appeal to a court of cassation in administrative proceedings and the consideration of such a complaint, conduce or restrict these features and processes, occur in different spheres of public life.Item ДЕЯКІ КРИМІНАЛЬНО-ПРОЦЕСУАЛЬНІ АСПЕКТИ ІНСТИТУТУ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. Some criminal procedural aspects of the institute of criminal responsibility(2020) КІЦЕН Н.В.; Kichen N.V.Стаття присвячена розгляду проблемних питань щодо звільнення від кримінальної відповідальності в розрізі кримінально-процесуальної науки. Встановлено, що ст. 3 Конституції України визначає, що людина та її інтереси є найвищою соціальною цінністю в Україні. Відповідно до цього правового положення держава має реформувати і сферу кримінального правосуддя, відтворивши його у змісті кримінального провадження, у правових статусах суб’єктів правових відносин. Art. 3 of the Constitution of Ukraine determines that a person and his interests are the highest social value in Ukraine. According to this legal provision, the state should also reform the criminal justice sphere by reproducing it in the content of criminal proceedings, in the legal status of the subjects of legal relations. It is worth noting that the exemption from criminal responsibility is an cross-sectoral institution, since the understanding of its socio-legal nature and content is possible only on the basis of a comprehensive interpretation of the system of legal rules contained in the criminal and criminal procedural legislation.Item ДОРАДЧА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ВИД ПІДТРИМКИ СУБ’ЄКТІВ АГРАРНОГО СЕКТОРУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ. Advisory activities as a support for subjects of the agrarian economy sector(2020) МУШЕНОК В.В.; Mushenok V.V.Розвиток аграрного сектору економіки кожної країни залежить від нормативно-правового забезпечення можливостей освоєння новітніх технологій вирощування рослинницької та виробництва тваринницької продукції та запровадження інших новацій. Виконанню цих завдань суб’єктами аграрного сектору можуть сприяти сільськогосподарські дорадчі служби. Дослідження цієї проблематики спонукало автора на підставі аналізу міжнародних та вітчиз-няних нормативно-правових актів законодавства проаналізувати засади адміністративно-правового регулювання організації та здійснення сільськогосподарської дорадчої діяльності в Україні. The development of the agricultural sector of the economy of each country depends on the regulatory and legal provision of opportunities for the development of the latest technologies for growing crops and livestock production and the introduction of other innovations. Agricultural advisory services may be able to assist these actors in the agricultural sector. The study of this issue prompted the author to analyze the principles of administrative and legal regulation of the organization and implementation of agricultural advisory activity in Ukraine on the basis of the analysis of international and domestic legal acts of the legislation.Item ПРАВОВИЙ СТАТУС ПОРУЧИТЕЛЯ ЯК УЧАСНИКА КРИМІНАЛЬНОГО ПРОВАДЖЕННЯ. Legal status of the guarantor as a participant in criminal proceeding(2020) ШЕВЧУК М.І.; Shevchuk M.I.Стаття присвячена аналізу теоретичних та практичних проблем, які стосуються процесуального порядку застосування запобіжного заходу у вигляді особистої поруки і правового статусу поручителя у кримінальному провадженні України, та здійснено спробу їх теоретичного вирішення. The article is devoted to the analysis of theoretical and practical problems concerning the procedural order of application of a preventive measure in the form of personal guarantee and legal status of the guarantor in criminal proceedings of Ukraine, and an attempt of their theoretical solution is made.Item ОБ’ЄКТ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕСВОЄЧАСНЕ ПОДАННЯ БЕЗ ПОВАЖНИХ ПРИЧИН ДЕКЛАРАЦІЇ ОСОБИ, УПОВНОВАЖЕНОЇ НА ВИКОНАННЯ ФУНКЦІЙ ДЕРЖАВИ АБО МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Object of administrative responsibility for untimely submission without good reason of the declaration of persons, authorized to perform the functions of the state or local government(2020) ПРОХОРОВ К.О.; Prohorov K.O.Стаття містить аналіз сутності об’єкта адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Автор обґрунтовує, що посадові особи органів державної влади та місцевого самоврядування у своїй діяльності зобов’язані неухильно дотримуватися положень Конституції і законів України, зокрема тих, якими визначено їхній обов’язок оприлюднювати інформацію про своє майно, доходи та витрати, зобов’язання фінансового характеру. Порушення вказаних приписів спричиняє шкоду відносинам наро- довладдя, оскільки оприлюднення вказаних декларацій є одним зі способів людини і громадянина, громадянського суспільства здійснюватися фінансовий контроль за діяльністю посадових осіб органів публічної влади. Водночас шкода спричинюється суспільним відносинам, які виникають у сфері проходження публічної служби та у сфері запобігання корупції. The article contains an analysis of the nature of the object of administrative responsibility for the late submission without good reason of the declaration of a person authorized to perform the functions of the state or local government. The author substantiates that the officials of state authorities and local self-government in their activities are obliged to strictly observe the provisions of the Constitution and laws of Ukraine, including those that determine their obligation to publish information about their property, income and expenses, financial obligations. Violation of these requirements includes harm to relations of democracy, since the publication of these declarations is one of the ways a person and citizen, civil society, to exercise financial control over the activities of officials of public authorities. At the same time, pity is caused by public relations arising in the field of public service and in the field of corruption prevention.Item SPECIFICS OF THE CONCEPTUALIZATION AND LEGAL CULTURE OF THE MILITARY SERVICEMAN. Особливості правосвідомості та правової культури військовослужбовців(2020) ZVEREV S.M.; Зверев С.М.; IGNATIEVА A.I.; Ігнатьєва А.І.The article deals with the legal culture of military personnel, it is indicated that in the legal culture of military personnel the system of spiritual and legal values, which find themselves at the level of development of legal consciousness, according to which a law-abiding way of life is formed, and the legal regulation of social relations, which establishes the regime of law and order in Ukraine, is understood. An important characteristic of the legal culture of servicemen is the state of law, which. У статті досліджено правову культуру військовослужбовців, зазначено, що під правовою культурою військовослужбовців розуміють систему духовних і правових цінностей, які виявляються на досягнутому рівні розвитку правової свідомості, відповідно до яких формується законослухняний спосіб життя і здійснюється правове регулювання суспільних відносин, яке встановлює режим правопорядку в Україні.Item ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ ЯК СУБ’ЄКТ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ. Labour State Service of Ukraine as a subject providing administrative services(2020) ВИПРИЦЬКИЙ А.О.; Vyprytskyi A.O.; ПИЛИПЕНКО О.В.; Pylypenko O.V.Стаття присвячена дослідженню актуальних питань у сфері надання адміністративних послуг Державною службою України з питань праці за заявою фізичної або юридичної особи. Такі послуги спрямовані на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків таких особі відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги». The article is devoted to the research of topical issues in the sphere of providing administrative services of the State Service of Ukraine on (State Labor) at the request of a natural or legal person, which in turn aims to acquire, change or terminate the rights and / or duties of such persons in accordance with the Law of Ukraine “On administrative services”.Item ЗМІСТ ПРОПАГАНДИ ТА ОБМЕЖЕННЯ СВОБОДИ ВИРАЖЕННЯ ПОГЛЯДІВ У ПРАКТИЦІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ. The essence of propaganda and restriction of the freedom of expression in the practice of the European Court of Human Rights(2020) КОРУЦ У.З.; Koruts U.Z.Стаття присвячена дослідженню питання змісту пропаганди та обмеження свободи вираження поглядів у практиці Європейського суду з прав людини. Пропаганда війни несе в собі загрозу кожній людині, світовій спільноті, безпеці людства та довкіллю, порушуючи підвалини мирного людського співіснування. Обґрунтовано важливість розуміння як змісту висловлювань, що становлять зміст пропаганди, розпалюють ненависть чи ворожнечу, так і їхній контекст. The article is devoted to exploring the content of propaganda and limiting the freedom of expression in the case law of the European Court on Human Rights. The propaganda of war poses a threat to every human being, to the world community, to the security of mankind and to the environment, violating the foundations of peaceful human coexistence. The importance of understanding both the content of the statements that constitute the content of propaganda, incite hatred or enmity, and their context is substantiated.Item ОБ’ЄКТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НЕДЕРЖАВНОЇ ОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Object of administrative and legal support of private security activities(2020) МУЛЯВКА Д.Г.; Mulavka D.H.Стаття присвячена визначенню поняття та сутнісних рис об’єкта адміністративно-правового забезпечення недержавної охоронної діяльності. Автор аналізує концепції та підходи до сутності об’єкта у філософських науках. У статті з’ясовано, що об’єкт постає як певна частина оточуючого світу, яка може бути хоча б умовно відділена від суб’єкта і сприйматися незалежно від його дій. Автор зауважує, що такого абстрактного визначення було б недостатньо для розуміння сутності об’єкта адміністративно-правового забезпечення. Здійснено аналіз думок представників адміністративного права щодо сутності об’єкта адміністративно-правового забезпечення. The article is devoted to the definition of the concept and essential features of the object of administrative and legal support of private security activities. The author analyzes the concepts and approaches to the essence of the object in philosophical sciences. The article established that the object acts as a certain part of the world that can be at least conditionally separated from the subject and perceived independently of its actions. The author notes that such an abstract definition would not be enough to understand the essence of the object of administrative and legal support.Item ПОНЯТТЯ «ПРИВАТНИЙ ІНТЕРЕС» ТА ЙОГО СПІВВІДНОШЕННЯ ІЗ СУМІЖНИМИ ПРАВОВИМИ КАТЕГОРІЯМИ. The concept of private interest and its relationship with related legal category(2020) КОНДУФОРОВА Л.В.; Konduforova L.V.Стаття містить аналіз сутнісних рис категорії «приватний інтерес». Автор обґрунтовує, що в межах сучасної української правової доктрини проблематика визначення поняття приватного інтересу залишається недостатньо висвітленою. У статті доведено, що в онтологічному аспекті будь-який інтерес є егоїстичним унаслідок того, що його носій шукає сам можливості задоволення необхідних потреб, іноді забуваючи про межі власних інтересів та інтересів інших суб’єктів. Таким чином, чітке визначення категорії «приватний інтерес» утруднюється тим, що кожна особа має власні індивідуальні інтереси, які для неї є приватними. У свою чергу приватні інтереси одного суб’єкта можуть вступати в конфлікт з інтересами інших осіб. he article contains an analysis of the essential features of the category "private interest". The author argues that within the framework of modern Ukrainian legal doctrine the problem of defining the concept of private interest remains insufficiently covered. In the ontological aspect, the article proves that any interest is selfish due to the fact that its carrier seeks opportunities to meet the necessary needs, sometimes forgetting the boundaries of self-interest and interests of other subjects. Thus, a clear definition of the category of "private interest" is made difficult by the fact that each person has his or her own individual interests that are private to him. In turn, the private interests of one entity may conflict with the interests of others. The author proves that the private interests of several individuals or groups can be different and radically different. Private interests must permeate the entire legal system, and the relevant provisions, both directly and indirectly, must be enshrined in the acts of legislation governing relations in various fields. The question of the relation of the category of "private interest" with related legal categories, in particular with the public interest and conflict of interests, remains unsettled.Item РІШЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ ЯК ДЖЕРЕЛО АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА. Decisions of the European Court of Human Rights as a source of administrative law(2020) НІКОНОРОВА К.Ю.; Nikonorova K.Yu.У 1997 році Україна ратифікувала Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод. Тим самим вона підтвердила свою глибоку віру в основоположні свободи, які становлять підвалини справедливості, а також визнала юрисдикцію Європейського суду з прав людини. У ст. 46 Конвенції передбачено: «Високі Договірні Сторони зобов’язуються виконувати остаточні рішення Суду в будь-яких справах, в яких вони є сторонами». У статті проаналізовано рішення Європейського суду з прав людини стосовно їх місця та ролі у правовій системі України. Визначено, якою мірою і яким чином вони виступають як джерело адміністративного права. На основі розгляду відповідних положень Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України «Про ратифікацію Конвен-ції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції» та Закону України «Про виконання рішень та засто-сування практики Європейського суду з прав людини» зроблено висновок, що практика ЄСПЛ має нерозривний взаємозв’язок із Конвенцією про захист прав людини і основопо-ложних свобод. Реалізація положень Конвенції в конкретних рішеннях Європейського суду з прав людини здійснюється шляхом практичного втілення в життя принципу верховенства права. In this article decisions of the European Court of Human Rights in terms of their place and role in the legal system of Ukraine are analyzed. We determined to what extent and how these decisions act as a source of administrative law. The analysis was based on the relevant provisions of the Constitution of Ukraine, the Code of Administrative Procedure of Ukraine, the Law of Ukraine “On Ratification of the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms of 1950, the first Protocol and Protocols No. 2, 4, 7 and 11 of the Convention” and the Law of Ukraine “On the implementation of decisions and application of the practice of the European Court of Human Rights”. It is concluded that the ECtHR’s practice is inextricably linked to the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms. The implementation of the Convention’s provisions in specific decisions of the European Court of Human Rights is carried out through the practical implementation of the principle of rule of law.Item ЗМІНА ОБСТАНОВКИ ЯК ПІДСТАВА ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. The change of the condition as a basis for release from criminal liability(2020) ЮЩИК О.І.; Yushchyk O.I.У статті проаналізовано інститут звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку із зміною обстановки. Загальними підставами звільнення у зв’язку із зміною обстановки слід вважати умови, які передбачені в ст. 48 КК України, що особа повинна вчинити злочин вперше, невеликої або середньої тяжкості, крім корупційних діянь. До спеціальної підстави звільнення від кримінальної відповідальності за ст. 48 КК України належить зміна обстановки, що може проявлятись або у втраті суспільної небезпечності діяння або втраті суспільної небезпечності особи. Зміна обстановки, внаслідок якої вчинене особою діяння втратило суспільну небезпечність, означає передусім істотну зміну соціально-економічних, політичних або духовних засад життєдіяльності суспільства, яка відбувається незалежно від волі винної особи і внаслідок чого втрачається суспільна небезпечність не лише конкретного злочину, а й подібних йому діянь. The article analyzes the institute of release from criminal liability due to the change of the condition. The general grounds for release due to the change of the condition should be considered the conditions provided for in the Article 48 of the Criminal Code of Ukraine, that a person has committed a crime of a small or moderate gravity for the first time, except of corruption acts. To the special ground of release from criminal liability according to the Art. 48 of the Criminal Code of Ukraine belongs the change of the condition, which may manifest itself either in the loss of public danger of the action or the loss of social danger of a person. The change of the condition, as a result of which the act committed by a person has lost social danger, means, first and foremost, a significant change in the socio-economic, political or spiritual foundations of the society, which occurs regardless of the will of the guilty person and as a result, the social danger of not only the specific crime, but also similar acts is lost.Item ЖЕРТВА ТА ВІКТИМОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ В МЕХАНІЗМІ КОРУПЦІЙНОГО ДІЯННЯ. Victim and victimological factors in the mechanism of corruption(2020) ПИВОВАРОВ В.В.; Pyvovoarov V.V.; СІРЕЦЬ О.О.; Sirets O.O.Стаття присвячена дослідженню віктимологічних аспектів корупційної злочинності, віктимологічних факторів корупції, аналізу заходів віктимологічного запобігання та протидії корупції, а також популяризації теми дослідження в наукових і практичних колах. This article concerns research of victimological aspects of corruption crime, victimological factors of corruption. It is also dedicated to analysis of victimological anti-corruption measures and to popularization of this research topic in scientific and practical circles.Item МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ. The methodological bases of researching problems of criminal- legal protection of Ukrainian land resources(2020) ШУЛЬГА А.М.; Shulga A.M.Проблеми, пов’язані із забезпеченням належної охорони земельних ресурсів, формувались в Україні протягом багатьох десятиріч. Вони зумовлені нестримним розвитком науково-технічного прогресу, загальним зростанням чисельності населення Землі, а також нігілістичним ставленням людей до цього об’єкта навколишнього природного середовища (довкілля). На всіх етапах свого існування людина була тісно пов’язана з оточуючим її світом, складником якого є земельні ресурси. Останнім часом у зв’язку з формуванням високоіндустріального суспільства, в якому людина створює технологічну цивілізацію, різко посилилося навантаження як на окремі об’єкти навколишнього природного середовища, так і на довкілля в цілому, що справило негативний вплив на людину, суспільство й державу. Це вимагає від держави розроблення належних юридичних механізмів забезпечення охорони як довкілля в цілому, так і окремих його елементів, зокрема земельних ресурсів. Problems related to ensuring proper protection of land resources have been formed in Ukraine for many decades. They are caused by the unrestrained development of scientific and technological progress, the general growth of the population of the Earth, as well as the nihilistic attitude of people to this object of the environment. At all stages of its existence, man was closely connected with the surrounding world, which is a component of land resources. Recently, due to the formation of a highly industrial society in which man creates technological civilization, the load on individual objects of the environment and on the whole environment has sharply increased, which has had a negative impact on man, society and the state. This requires developing appropriate state legal mechanisms to protect both the environment as a whole and its individual elements, in particular land resources.Item УДОСКОНАЛЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ЕЛЕКТРОННИХ ПЛАТІЖНИХ ЗАСОБІВ ЗА ТОВАРИ (ПОСЛУГИ). Improvement of administrative responsibility for violation of the order of payment of payments with use of electronic payment methods for goods (services)(2020) КУВАРЗІН О.С.; Kuvarzin O.S.Стаття присвячена визначенню напрямів удосконалення адміністративної відповідальності за порушення порядку розрахунків із використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги). Розвиток інформаційних технологій дозволяє підвищити ефективність багатьох процесів, у тому числі у сфері господарської діяльності. Переведення значної частки розрахунків в електронну форму дозволяє досягти одночасно трьох цілей: по-перше, спростити процеси торгівельної діяльності та діяльності з надання послуг за рахунок вивільнення часу, який витрачається на обслуговування готівкових розрахунків; по-друге, підвищити ефективність контролю за додержанням правових актів у сфері господарських відносин за рахунок більшої прозорості та доступності для контрольних заходів безготівкових розрахунків; по-третє, зміцнити систему протидії фінансування тероризму та різних видів злочинної діяльності завдяки можливості відстежувати рух безготівкових грошових потоків, у тому числі й з урахуванням міжнародних інтеграційних процесів. The article is devoted to determining the directions of improving administrative responsibility for violation of the procedure for settlements using electronic means of payment for goods (services). The development of information technology can improve the efficiency of many processes, including in the field of economic activity. The translation of a significant part of settlements into electronic form allows achieving three goals at the same time: firstly, to simplify the processes of trading and service provision by freeing up time spent on servicing cash payments; secondly, to increase the effectiveness of control over the observance of legal acts in the field of economic relations due to greater transparency and accessibility for control measures of cashless payments; thirdly, to strengthen the system of combating the financing of terrorism and various types of criminal activity due to the ability to track the movement of cashless cash flows, including taking into account international integration processes.Item ПРАВО І СУСПІЛЬСТВО №1 Ч.2(2020)Item ВТРАТА СТАТУСУ ПОДАТКОВОГО РЕЗИДЕНТА: ПРОГАЛИНА ЗАКОНОДАВСТВА. Loss of tax resident status: gaps legislation(2020) ВДОВІЧЕНА Л.І.; Vdovichena L.I.У статті проведено дослідження особливостей втрати (позбавлення) статусу податкового резидента. Встановлено, що категорія «резидент» для податкового права має вирішальне значення. Це зумовлено тим, що податкові резиденти несуть повний податковий обов’язок перед державою своєї податкової резиденції. Вони зобов’язані сплачувати податки з доходів, отриманих будь-де (як із джерел на території держави своєї податкової резиденції, так і на будь-якій іншій території). А от нерезиденти несуть обмежений податковий обов’язок. Вони сплачують державі податок тільки у випадку, якщо одержали дохід із джерел у цій державі. The article investigates the peculiarities of loss (deprivation) of tax resident status. It is established that the category of “resident” for tax law is crucial. This is due to the fact that tax residents have full tax liability to the state of their tax residence. They are obliged to pay taxes on income received anywhere: from sources in the territory of the state of their tax residence and in any other territory. But non-residents have a limited tax liability. They only pay the tax to the state if they have received income from sources in that state.Item АСОЦІАЦІЯ НОРМ ПРО ЗЛОЧИНИ ТЕРОРИСТИЧНОГО ХАРАКТЕРУ У КРИМІНАЛЬНОМУ КОДЕКСІ УКРАЇНИ. Association of norms about crimes of terrorism in the Criminal Code of Ukraine(2020) ЯРЕМКО Г. З.; Yaremko H.Z.У статті досліджується система норм про злочини терористичного характеру в Особливій частині Кримінального кодексу України. Такий аналіз є передумовою вибору норми в процесі правозастосування. У роботі запропоновано поглянути на таку норму, як асоціація норм, тобто система норм про різні склади одного і того ж злочину. The system of norms about terrorism in articles of the Special Part of the Criminal Code of Ukraine is analized. Such an analysis is a prerequisite for choosing a norm in the enforcement process. In the article it is proposed to look at such norms as the association of norms that is the system of norms about different compositions of the same crime.Item ДО ПИТАННЯ ЕКСПЕРТИЗИ ДЕРЖАВНИХ ТАЄМНИЦЬ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ. To the question of the state secrets’ forensic examination in criminal proceedings(2020) ГОЛОВКО М.Б.; Holovko M.B.У статті проаналізовано підстави та порядок залучення експерта у кримінальних проваджен-нях про злочини, предметом яких виступають відомості, що становлять державну таємницю. The purpose of this article is to analyze the grounds and procedure for involving an expert in criminal proceedings on crimes about state secret information and to resolve the related problems.