№6-2 Ч.2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №6-2 Ч.2 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 32
Results Per Page
Sort Options
Item ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗАХИСТУ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ У МЕДИЧНІЙ СФЕРІ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД. Legal regulation of personal data protection in the medical field: domestic and international experience(2020) ПОНОМАРЕНКО І.С.; Ponomarenko I.S.У статті проаналізовано вітчизняне та міжнародне нормативно-правове регулювання захисту «чутливих» даних із метою вдосконалення системи національного законодавства у сфері охорони здоров’я. Констатовано, що як вітчизняне, так і міжнародне законодавство у виключних випадках дозволяє опрацьовувати персональні дані осіб без їх згоди, однак особливістю міжнародного законодавства є те, що держава гарантує їх інформаційний захист. It is stated that both domestic and international legislation in exceptional cases allows the processing of personal data of persons without their consent, but the peculiarity of international legislation is that the state guarantees their information protection. It was found that the exchange of personal health data between health care providers, health information networks, medical professionals and patients is complicated by the problem of both technical and legal protection of so-called "sensitive" personal data, which has increased protection requirements under the relevant laws.Item ДО ПРОБЛЕМИ ДЕРЖАВНОГО ЗАХИСТУ ТРУДОВИХ ПРАВ МІГРАНТІВ. To the problem of state protection of labor rights of migrants(2020) КОЗІН С.М.; Kozin S.M.У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених і норм чинного законодавства України, узагальнено, що державний захист трудових прав мігрантів є механізмом реалізації уповноваженими суб’єктами, наділеними владними повноваженнями, в межах встановлених завдань своїх прав та обов’язків щодо попередження порушення, визнання, а також поновлення порушених трудових прав мігрантів. The article, based on the analysis of scientific views of scientists and the current legislation of Ukraine, summarizes that the state protection of labor rights of migrants is a mechanism for the implementation of authorized entities endowed with power, within the established tasks of their rights and responsibilities to prevent violations, recognition, as well as restoration of violated labor rights of migrants, compensation for damage caused by violation of labor rights.Item ДО ПИТАННЯ ПРАКТИКИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ЗАСУДЖЕНИХ ТА ЗВІЛЬНЕНИХ У США. For the question of security practice of social rehabilitation of convicts and released in the USA(2020) ЧАЛИЙ І.С.; Chalyi I.S.У статті розглянуто особливості практики забезпечення соціальної реабілітації засуджених та звільнених на прикладі Сполучених Штатів Америки, враховуючи високі показники рецидивної злочинності в цій країні, що межують із високим економічним розвитком. Станом на 2017 рік, за даними Національного інституту правосуддя, 75% звільнених правопорушників будуть знову ув’язнені протягом п’яти років після звільнення з в’язниці; цей високий рівень повторних злочинів зумовлений великою кількістю установ, зосереджених на покаранні, а не на реабілітації. The article examines the special features of providing social rehabilitation practice of convicts and released persons on the example of the United States of America, given the high rates of recidivism in this country, bordering on high economic development. As of 2017, according to the National Institute of Justice, 75 % of discharged offenders will be re-incarcerated within five years after their release from prison; this high rate of recidivism is due to the large number of institutions focused on punishment rather than rehabilitation.Item ЗЛОВЖИВАННЯ ПРОЦЕСУАЛЬНИМИ ПРАВАМИ ЯК КАТЕГОРІЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРОЦЕСУАЛЬНОГО ПРАВА. Abuse of procedural rights as a category of administrative procedural law(2020) ПОЛІЩУК В.Ю.; Polishchuk V.Yu.У статті виявлено основні три групи концепцій щодо змісту зловживання процесуальними правами як правової категорії: розуміння зловживання правом як здійснення суб’єктивного права однією особою всупереч інтересам іншої особи або суспільства; як процесуальне правопорушення; комплексний підхід. The article identifies three main groups of concepts on the content of abuse of procedural rights as a legal category: understanding the abuse of rights as the exercise of subjective rights by one person against the interests of another person or society; as a procedural offense; integrated approach.Item КОНТРОЛЬ ДІЯЛЬНОСТІ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ. Control over the activities of the Deposit Guarantee Fund of individuals: administrative and legal aspect(2020) НАУМЕНКО С.Г.; Naumenko S.G.У статті проаналізовані особливості контролю діяльності Фонду гарантування вкладів фізичних осіб як необхідного складника, що безпосередньо впливає на ефективність діяльності будь-якої інституції. Запропоноване авторське визначення дефініції «контроль діяльності Фонду гарантування вкладів фізичних осіб» як системи дій органів державної влади та представників громадськості щодо дотримання вимог чинного законодавства спеціально уповноваженим суб’єктом у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та здійснення ним ефективної діяльності у зазначеній сфері. The article analyzes the features of control over the activities of the Deposit Guarantee Fund of individuals as a necessary component that directly affects the efficiency of any institution. The author's definition of "control over the activities of the Deposit Guarantee Fund of individuals" as a system of actions of public authorities and members of the public to comply with current legislation by a specially authorized entity in the field of deposit guarantees and its effective activities in this area.Item ПРО ДЕЯКІ ПИТАННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕКОЮ МОРЕПЛАВСТВА. On some issues of regulatory and legal support of state regulation and management of maritime safety(2020) КУЛІЄВ А.Ю.; Kuliiev A.Yu.; БОНДАР Н.В.; Bondar N.V.У статті досліджено поняття «безпека» в контексті підходів різних галузей науки, визначено значення та необхідність державного регулювання та управління безпекою мореплавства з метою збереження та захисту навколишнього середовища, життя людини від негативного впливу забруднень, що чиняться в результаті великої аварійності на морі, незадовільного технічного стану суден, які знаходяться в експлуатації. Проаналізовано сучасний стан нормативно-правового забезпечення діяльності органів державної влади в управлінні безпекою мореплавства. The article examines the concept of “safety” in the context of approaches to various fields of science, identifies the importance and need for state regulation and management of maritime safety in order to preserve and protect the environment, human life from the negative effects of pollution at sea, unsatisfactory technical condition of vessels in operation. The current state of regulatory and legal support for the activities of public authorities in the management of maritime safety is analyzed.Item ПИТАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ДОСВІДУ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В АГРАРНІЙ СФЕРІ. Questions of research of experience of legal regulation of investment activity in the agrarian sphere(2020) СТЕПАНЕНКО В.В.; Stepanenko V.V.; ЧЕНШОВА Н.В.; Chenshova N.V.Ефективне функціонування агропромислового комплексу нашої держави є одним із пріоритетних напрямів розвитку економіки України, а також необхідною умовою її економічної безпеки. Серед стратегічних цілей держави, зазначених у Законі України «Про основні засади державної аграрної політики», визначено перетворення аграрного сектору на високоефективний, конкурентоспроможний на внутрішньому та зовнішньому ринках сектор економіки, гарантування продовольчої безпеки держави та розв’язання соціальних проблем на селі. Той фактор, що 60% сільськогосподарських угідь України являють собою високоякісні чорноземи, присутній порівняно високий рівень освіти та професійної підготовки аграріїв, наявні сприятливі природнокліматичні умови для вирощування багатьох культур, а також відкритість світового, зокрема європейського, ринку реалізації цієї продукції, зумовлена євроінтеграційними процесами в Україні, вказує на доцільність пріоритетного інвестування агропромислового комплексу (АПК) України. Regulation is the management of complex systems according to a set of rules and trends. In systems theory, these types of rules exist in various fields of biology and society, but the term has slightly different meanings according to context. For example: – in biology, gene regulation and metabolic regulation allow living organisms to adapt to their environment and maintain homeostasis; – in government, typically regulation means stipulations of the delegated legislation which is drafted by subject-matter experts to enforce primary legislation; – in business, industry self-regulation occurs through self-regulatory organizations and trade associations which allow industries to set and enforce rules with less government involvement.Item ОСОБЛИВОСТІ, ВАДИ ТА ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАХИСТУ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ В УКРАЇНІ. Features, defects and ways of improving the legal environment of personal data protection in Ukraine(2020) САМОЙЛЕНКО Ю.С.; Samoilenko Yu.S.У статті досліджено особливості нормативно-правового забезпечення захисту персональних даних в Україні. Здійснено аналіз нормативно-правових актів, які регулюють питання забезпечення захисту персональних даних, виокремлено їхні вади, запропоновано авторську наукову позицію щодо систематизації змін до законодавства. The article examines the features of regulatory and legal support for personal data protection in Ukraine. The analysis of normative-legal acts regulating the issues of ensuring the protection of personal data is carried out, their shortcomings are singled out, the author's scientific position on systematization of changes to the legislation is offered.Item ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ ТА МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ У СФЕРІ ОХОРОНИ ЛІСІВ. Forms of interaction between government bodies and the ministry of internal affairs of Ukraine in terms of forest conservation(2020) ЧЕРНЯВСЬКА Я.А.; Cherniavska Ya.A.У статі розглянуто напрями взаємодії правоохоронних органів та органів державної влади, до числа яких входить Державне агентство лісових ресурсів, з метою охорони лісів від правопорушень. Показано, що на основі взаємодії проявляється ступінь раціональності організаційної структури управління, інших форм зв’язків. Доведено, що взаємодія у сфері охорони лісового фонду та лісів, що не входять у лісовий фонд, ефективна лише тоді, коли носить організаційний та системний характер, використовується для здійснення конкрет- них заходів. Показано, що практична реалізація повинна носити строго впорядкований характер, включаючи пов’язані один з одним заходи, розроблені на основі обліку конкретних умов, які склалися в лісах, завдань і форм проведення такої діяльності. Виділено п’ять напрямів такої діяльності: 1) інформування про стан лісових об’єктів, які підлягають охороні; 2) підготовка сумісних планів діяльності; 3) обмін досвідом та підготовка спільних організаційних заходів; 4) спільне проведення лісоохоронних заходів; 5) профілактичні заходи. The article considers the areas of cooperation between law enforcement agencies and public authorities, including the State Forest Resources Agency of Ukraine, to protect forests from crime. The author shows that based on the interaction, it is manifested a degree of rationality of the organizational structure of management, other forms of communications. It is proved that cooperation in the area of protection of the forest fund and forests, which are not part of the forest fund, is effective only when it has organizational and systemic character and is used to implement specific measures. The author marks the practical realization has to be strictly ordered, including related measures developed on the basis of consideration of the specific conditions prevailing in the forests, tasks and forms of such activities. It is outlined five directions of that sort of activities: 1) informing about the state of forest objects which are subject to protection; 2) preparation of joint action plans; 3) exchange of experience and preparation of joint organizational activities; 4) joint implementation of forest protection measures; 5) preventive measures.Item ДО ПИТАННЯ ПРО СКЛАД ПРАВОВІДНОСИН У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ «МЕДИЧНОГО ВИМІРУ» ПРАВ ЛЮДИНИ ЧЕТВЕРТОГО ПОКОЛІННЯ. On the question of the composition of legal relations in the field of ensuring the “medical dimension” of fourth generation human rights(2020) БОЛДІЖАР С.О.; Boldizhar S.O.Стаття присвячена питанню про склад правовідносин у сфері забезпечення «медичного виміру» прав людини четвертого покоління: визначенню суб’єктів, об’єкта та змісту. Здійснено розподіл суб’єктів на тих, яким надається медична допомога із застосуванням спеціальних методів; тих, котрі надають медичну допомогу із застосуванням спеціальних методів; тих, що організовують надання медичної допомоги із застосуванням спеціальних методів; тих, які можуть брати участь у правовідносинах у разі настання певних обставин. The article is devoted to the question of the legal relationship elements in the field of ensuring the “medical dimension” of human rights of the fourth generation: the definition of subjects, object and content. The subjects are divided into those, who receive medical care using special methods, who provide medical care using special methods, who organize the provision of medical care using special methods, who may participate in legal relationships in the event of certain circumstances.Item АНАЛІЗ СУДОВИХ РІШЕНЬ ЗА ВЧИНЕННЯ УМИСНОГО ВБИВСТВА В РАЗІ ПЕРЕВИЩЕННЯ МЕЖ НЕОБХІДНОЇ ОБОРОНИ ТА РОЗМЕЖУВАННЯ ДІЯНЬ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ СТАТТЯМИ 36, 115 ТА 118 КК УКРАЇНИ. Analysis of court decisions for committed killing when exceeding the boundaries of necessary defense and distinction of actions provided for Article 36, 115, 118 of the Criminal Code of Ukraine(2020) АВРАМЕНКО С.М.; Avramenko S.М.У статті піднімається питання розмежування необхідної оборони та вбивства в разі перевищення меж необхідної оборони. Зазначається, що право на необхідну оборону не є абсолютним, правоохоронні органи та суди всебічно встановлюють, чи не отримав агресор більшої шкоди, аніж наніс. Доводиться, що перевищення меж необхідної оборони може бути лише за наявності умислу. The article raises the issue of distinguishing between necessary defense and murder in excess of the limits of necessary defense. It is noted that the right to self-defense is not absolute, law enforcement agencies and courts are comprehensively establishing whether the aggressor has received more damage than inflicted. It is proved that exceeding the limits of necessary defense can take place only if there is intent.Item ПОНЯТТЯ ІНСТИТУТУ СПЕЦІАЛЬНОЇ КОНФІСКАЦІЇ МАЙНА У КРИМІНАЛЬНОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ. Concept and purposes of the institute of special confiscation of property in the criminal legislation of Ukraine(2020) ЛУКОМСЬКА А.В.; Lukomska A.V.Стаття присвячена розгляду поняття інституту спеціальної конфіскації у національному законодавстві у зв’язку з процесами гармонізації та адаптації національного законодавства до стандартів держав-членів ЄС. Встановлено, що спеціальна конфіскація була запроваджена в національне законодавство у ході здійснення євроінтеграційного курсу. This article is devoted to the consideration of the concept of the institute of special confiscation in the national legislation of Ukraine in the light of the processes of harmonization and adaptation of the national legislation to the EU standards.Item ПЕРСПЕКТИВИ ОСВІТИ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ: МАЙБУТНІ ПРАВНИКИ ЧИ ТОКСОТИ? Prospects for police education: future lawyers or toxots?(2020) КОРНІЄНКО М.В.; Korniienko M.V.; БЕРЕНДЄЄВА А.І.; Berendieieva A.I.Стаття присвячена актуальним питанням реформування юридичної освіти в України в ракурсі навчання поліцейських. Констатується, що для успішної протидії злочинності поліцейські повинні здобувати юридичну освіту, особливо це стосується слідчих. На підставі аналізу закордонних публікацій проаналізовано підхід до навчання поліцейських у зарубіжних країнах, який характеризується тенденцією до збільшення ролі вищої освіти у процесі підготовки кадрів для поліції, а також показуються деякі складнощі, що виникають перед закордонними поліцейськими, які здобули вищу освіту. The article is devoted to topical issues of reforming legal education in Ukraine in the perspective of police education. It is noted that in order to successfully combat crime, police officers have to receive legal education, especially investigators. Based on the analysis of foreign publications, the approach to police training in foreign countries is analyzed, which is characterized by a tendency to increase the role of higher education in the process of training police and shows some difficulties faced by foreign police officers with higher education. On the basis of modern realities, the advantages of higher legal education for investigators as a prerequisite for a successful fight against crime are revealed.Item ЕЛЕКТРОННІ КОНСУЛЬТАЦІЇ З ГРОМАДСЬКІСТЮ ЯК ФОРМА РЕАЛІЗАЦІЇ СУБ'ЄКТИВНИХ ПУБЛІЧНИХ ПРАВ. Electronic consultations with the public as a form of realization of subjective public rights(2020) ЧУБ А.В.; Chub A.V.Стаття присвячена виявленню ознак, розкриттю сутності та визначенню особливостей проведення електронних консультацій із громадськістю як форми реалізації суб’єктивних публічних прав. The article is devoted to identifying the features, revealing the essence and identifying the features of electronic public consultations as a form of realization of subjective public rights.Item ПРИНЦИПИ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ. Principles of the state policy in the field of free legal aid: theoretical aspect(2020) САХНЮК В.В.; Sakhniuk V.V.У статті проаналізовані основні принципи державної політики у сфері надання безоплатної правової допомоги, такі як принцип верховенства права, законності, доступності безоплатної правової допомоги, забезпечення якості безоплатної правової допомоги, гарантованого державного фінансування. Запропоновано під принципами державної політики у сфері надання безоплатної правової допомоги розглядати фундаментальні положення, що стосуються реалізації та забезпечення права на безоплатну правову допомогу, а саме стосу- ються його доступності, якості, гарантованості державою, та визначають спря- мованість державної політики у сфері правової допомоги. The article analyzes the basic principles of state policy in the field of free legal aid, including the rule of law, legality, availability of free legal aid, quality assurance of free legal aid, guaranteed state funding. It is proposed to consider the fundamental provisions concerning the implementation and provision of the right to free legal aid under the principles of state policy in the field of free legal aid, namely: availability, quality, state guarantee, and those, which determine the direction of state policy in the field of legal aid.Item ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ЯК ОБ’ЄКТ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ. Economic security as an object of public administration(2020) ПАВЛЮТІН Ю.М.; Pavliutin Yu.M.У статті наголошено на важливості функції забезпечення економічної безпеки для забезпечення національної безпеки України. Економічну безпеку розглянуто відносно всіх сфер соціального розвитку як держави, так і суспільства загалом як об’єкта приватних і публічних відносин. The article emphasizes the importance of the function of ensuring economic security to ensure the national security of Ukraine. Economic security is considered in relation to all spheres of social development, both the state and society as a whole, as an object of both private and public relations.Item ПРОБЛЕМАТИКА ВИЗНАЧЕННЯ БЕЗПОСЕРЕДНЬОГО ОБ’ЄКТА КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ «ПРОЄКТУВАННЯ ЧИ ЕКСПЛУАТАЦІЯ СПОРУД БЕЗ СИСТЕМ ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ». Problems of definition of the direct object of criminal offense “Design or operation of structures without environmental protection systems”(2020) ДЬОМЕНКО С.В.; Demenko S.V.Статтю присвячено проблематиці визначення безпосереднього об’єкта кримінального правопорушення «Проєктування чи експлуатація споруд без систем захисту довкілля». Надано аналіз різноманітних точок зору щодо змісту родового об’єкта кримінальних правопорушень проти довкілля, зосереджено увагу на безпосередньому об’єкті ст. 253 КК України. На основі концепції суспільних відносин як об’єктів злочинів наведено оцінку сут- ності окремих пропозицій щодо визначення безпосереднього об’єкта ст. 253 КК України. The article is devoted to the problem of determining the direct object of a criminal offense “Design or operation of buildings without environmental protection systems”. An analysis of various points of view on the content of the generic object of criminal offenses against the environment, and focuses on the direct object of Article 253 of the Criminal Code of Ukraine. Based on the concept of public relations as objects of crime, an assessment of the essence of individual proposals to determine the direct object of Article 253 of the Criminal Code of Ukraine.Item ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ НЕГЛАСНИХ СЛІДЧИХ (РОЗШУКОВИХ) ДІЙ, ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ ВТРУЧАННЯМ У ПРИВАТНЕ СПІЛКУВАННЯ. Procedure for conducting covert investigation (search) actions related to interference into private communication(2020) МЕЗЕНЦЕВА А.А.; Mezentseva A.A.Відповідно до положень КПК України, сторона обвинувачення зобов’язана використовувати всі передбачені законом можливості для дотримання прав сторін кримінального провадження (зокрема, дотримання засад таємниці спілкування та невтручання у приватне життя). У статті досліджено проблемні питання нормативної регламентації захисту прав людини під час проведення негласних слідчих (розшукових) дій, пов’язаних із втручанням у приватне спілкування, які можуть обмежувати права особи і громадянина. Так, процесуальні дії, під час яких має місце обмеження прав та інтересів осіб, проводяться лише з дозволу та на підставі ухвали слідчого судді апеляційного суду. До того ж забороняється використання інформації, отриманої внаслідок втручання у спілкування, не інакше як для вирішення завдань кримінального провадження. According to the provisions of the Criminal Procedure Code (CPC) of Ukraine, the prosecution is obliged to use all opportunities provided by law to respect the rights of the parties to criminal proceedings (in particular, observance of the principles of secrecy of communication and non-interference in private life). The paper examines the problematic issues of normative regulation of human rights protection during covert investigation (search) actions related to interference into private communication, which may restrict the rights of an individual and a citizen. Thus, procedural actions, during which there may be a restriction of the rights and interests of persons, are carried out only with the permission and on the basis of the decision of the investigating judge of the appellate court. In addition, the use of information obtained as a result of interference in communication is prohibited, except for solving the tasks of criminal proceedings.Item ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ В ОРГАНАХ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ. Features of legal regulation of internal audit in the bodies of the State Treasury Service of Ukraine(2020) БУЛИГІНА О.Ю.; Bulygina O.Yu.У статті досліджено особливості нормативно-правового регулювання внутрішнього аудиту в органах Державної казначейської служби України. Проаналізовано систему нормативно-правових актів, які регулюють питання внутрішнього аудиту в органах Державної казначейської служби України, виокремлено її вади, запропоновано окремі положення щодо змін до законодавства. The article examines the features of regulatory and legal regulation of internal audit in the bodies of the State Treasury Service of Ukraine. The system of normative legal acts regulating the issues of internal audit in the bodies of the State Treasury Service of Ukraine is analyzed.