Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Widhiyanti Hanif Nur"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Validity of digital agreements and the legal relations of the parties in affiliate marketing. Дійсність цифрових угод і правовідносини сторін у партнерському маркетингу
    (2025) Permatasari Baiq Karina; Перматасарі Баік Каріна; Widhiyanti Hanif Nur; Відхіянті Ханіф Нур; Widyanti Yenny Eta; Відянті Єнні Ета
    The development of digital technologies has led to the expansion of affiliate marketing as a crucial marketing strategy in the e-commerce ecosystem. However, the validity of digital agreements, which serve as the basis for legal relations between the parties in this practice, is subject to legal uncertainty. The purpose of this study was to analyse the validity of digital agreements in affiliate marketing from the perspective of positive law in Indonesia and their impact on the legal relationship between the parties involved – sellers and affiliates. Based on the regulatory approach, this study analysed the relevant regulations, such as the Law of Indonesia “On Electronic Information and Transactions” and the Civil Code of Indonesia, and assessed the existing legal gaps in the context of affiliate marketing. Розвиток цифрових технологій зумовив розширення партнерського маркетингу як визначальної маркетингової стратегії в екосистемі електронної комерції. Однак дійсність цифрових угод, які слугують основою правовідносин між сторонами в цій практиці, постає перед проблемою правової невизначеності. Метою цього дослідження був аналіз дійсності цифрових угод у партнерському маркетингу з позицій позитивного права Індонезії та їхнього впливу на правовідносини між залученими сторонами – продавцями й афілійованими особами. На підставі нормативно-правового підходу в цьому дослідженні проаналізовано відповідні нормативно-правові акти, такі як Закон Індонезії «Про електронну інформацію та транзакції» та Цивільний кодекс Індонезії, а також оцінено наявні правові прогалини в контексті партнерського маркетингу.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Send Feedback