Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Romanska, I."

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Осмислення методології пізнання наукових теорій управознавстві. Understanding the Methodology ofCognition of Scientific Theories in Jurisprudence
    (2019) Кельман, М.С.; Кельман, Л.М.; Романська, І.В.; Kelman, M.; Kelman, L.; Romanska, I.
    Мета і завдання статті полягають у тому, щобпредставити дослідницьку програму правознавства. З науково-історичної позиціїце консервативне прагнення, оскільки спрямоване не на заміщення наявних виявів уявно оригінальними, а на консолідацію правознавства, а також революційне, адже спрямоване на новий шлях правознавства: реалізувати дослідницьку програму означає безперервне (постійне) дослідження, отже, відмову від певних коливань модними течіями між забутим і нововідкритим, означає розуміти правознавство підкреслено як науку, а отже, поворот від політизованої «наради, де приймаються рішення». The purposeof the article is to present a research program of jurisprudence. From a scientific and historical point of view, this is a conservative aspiration, since it is aimed not at replacing existingmanifestations with the seemingly original, but at consolidating jurisprudence, as well as being revolutionary, since it aims at a new path of jurisprudence: to carry out a research program means continuous (continuous) research, and therefore abandoning certain fluctuations in fashion trends between the forgotten and the newly discovered means to understand jurisprudence emphasized as a science, and therefore a turn away from a politicized «decision-making meeting».

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Send Feedback