Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "KOVALVHUK Oleksandra Viktorivna"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ВИХОДУ НА ЗОВНІШНІ РИНКИ. ORGANIZATIONAL SUPPORT OF THE COMPETITIVENESS MANAGEMENT OF THE ENTERPRISE IN THE CONDITIONS OF ENTERING FOREIGN MARKETS
    (2020) КОВТУНЕНКО Ксенія Валеріївна; KOVTUNENKO Kseniia Valeriivna; КОВАЛЬЧУК Олександра Вікторівна; KOVALVHUK Oleksandra Viktorivna; ЖИВОДЕР Дмитро Петрович; ZHYVODER Dmytro Petrovych
    На сучасному етапі розвитку української економічної системи все більше набуває актуальності поняття «конкурентоспроможність» та її ефективне організаційне забезпечення. У процесі дослідження було розглянуто проблему управління конкурентоспроможністю сучасних українських підприємств, а також запропоновано організаційно-економічну модель управління конкурентоспромож-ністю підприємства для виходу на зовнішні ринки. Результати дослідження несуть практичну значущість для підприємства неспеціалізованої оптової торгівлі ТОВ «ЕЛ-ІТЕКС», оскільки запропонована в статті організаційно-економічна модель створить свого роду «фундамент» для ефективного управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах опанування нових ринків збуту. At the present stage of development of the Ukrainian economic system, the concept of «competitiveness» and its effective organizational support is becoming increasingly important. The problem of competitiveness management is recognized as one of the most important in the theory and practice of economics. It is important for Ukrainian enterprises operating in a transitive economy, whose competitive position in today's world markets remains insufficiently high.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Send Feedback