Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "CHYRKOVA, Yuliia"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    THE STRATEGY OF THE COMBINED SALES AS THE MODERN INSTRUMENT FOR ENHANCING THE PRODUCT DISTRIBUTION PLANNING OF ENTERPRISES ON FOREIGN MARKETS. СТРАТЕГІЯ КОМБІНОВАНОГО ЗБУТУ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ УДОСКОНАЛЕННЯ ПЛАНУВАННЯ РОЗПОДІЛУ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ НА ІНОЗЕМНИХ РИНКАХ
    (2021) CHYRKOVA, Yuliia; ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; BILETS, Lesia; БІЛЕЦЬ, Леся Володимирівна
    Nowadays, sales activities are a determining component of the competitiveness of almost every enterprise engaged in foreign economic activities. In modern economic conditions and the strengthening of the world globalization process, more and more attention is paid to the distribution of export-oriented products as the main component of the enterprise marketing activities. To implement efficient distribution of products, first of all, it must be well planned. It's considered that it is exactly planning, which is the most important condition for the effective implementation of the marketing activities of the exporting enterprise. The aim of the work is to determine the essence of the combined sales strategy as an up-to-date tool for improving the planning of the products distribution at enterprises in the context of the intensification of activities in foreign markets. The analysis of the latest research and publications has been carried out. The “products distribution” concept is presented as the main component of the enterprise marketing activities. In general, product distribution is an enterprise's activity aimed at overcoming the spatial, temporal and quantitative commodity differences between the production and consumer spheres, which also includes the transfer of ownership of products to meet the needs of consumers and achieve the company's goals in target markets. Meanwhile, the combined marketing implies a combination of direct and indirect methods of the commodities promotion, that is, a manufacturer can form his own sales network, but at the same time does not refuse the services of intermediaries. The advantages and disadvantages of using this method for manufacturing companies were listed. It also describes the conditions under which it is advisable to use the strategy of combined sales, especially it concerns the companies in the conditions of export activation. The factors influencing the implementation of the combined sales strategy by the enterprise in the context of the intensification of activities in foreign markets are presented. На сьогодні збутова діяльність є визначальною складовою конкурентоспроможності чи не кожного підприємствасуб’єкта зовнішньоекономічної діяльності. За сучасних економічних умов та посилення процесу світової глобалізації, все більше уваги приділяється розподілу експортоорієнтованої продукції, як основному складнику збутової діяльності підприємства. Задля здійснення ефективного розподілу продукції насамперед його необхідно якісно спланувати. Вважається, що саме планування є найважливішою умовою результативного здійснення збутової діяльності підприємства-експортера. Метою статті є визначення сутності стратегії комбінованого збуту як базового інструмент удосконалення планування розподілу продукції підприємств в умовах активізації діяльності на іноземних ринках. Проведено аналіз останніх досліджень та публікацій. Подано поняття «розподіл продукції» як основну складову збутової діяльності підприємства. Загалом розподіл продукції – це направлена на подолання просторових, часових та кількісних товарних відмінностей між виробничими та споживчими сферами діяльність підприємства, що також включає в себе передачу права власності на продукцію задля задоволення потреб споживачів та досягнення цілей компанії на цільових ринках. За цих умов комбінований збут передбачає поєднання прямого та непрямого методів просування товарів, тобто виробник може формувати власну збутову мережу, але не відмовлятися при цьому від послуг посередників. Перелічено переваги та недоліки використання цього методу для компаній-виробників. Також описано, за яких умов доцільно використовувати саме стратегію комбінованого збуту, особливо що стосується підприємств в процесі активізації експортних операцій. Подано чинники, що здійснюють вплив за реалізації підприємством стратегії комбінованого збуту в умовах активізації діяльності на іноземних ринках.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    КРОС-КУЛЬТУРНА БІЗНЕС-ВЗАЄМОДІЯ СУБ’ЄКТІВ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ТРУДНОЩІ РЕАЛІЗАЦІЇ ТА ОПТИМАЛЬНІ ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ.
    (2022) ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; CHYRKOVA, Yuliia; БОРТНІКОВА, Мар’яна Григорівна; BORTNIKOVA, Mariana
    У статті відображено особливості розвитку категорії «крос-культурна бізнес-взаємодія», на базі чого уточнено сутність вказаного поняття з позиції багатокультурної бізнес-співпраці з міжнародними партнерами, а також залучення до колективу фахівців-іноземців. Узагальнено орієнтовну статичну модель крос-культурних комунікацій, що зазвичай функціонує в межах вітчизняних суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, деталізовано форми та типи крос-культурної взаємодії. На підставі цього виокремлено ключові проблемні моменти, що перешкоджають активному розвитку концепції крос-культурної бізнес-взаємодії в українських соціально-економічних реаліях, та запропоновано прикладні варіанти їх вирішення. Rapid changes in internationalization are having a huge impact on how businesses operate and their work environments, connecting them with customers and colleagues around the world. This cross-cultural collaboration can promote the growth and development of corporations around the world, resulting in increased demand for a skilled, culturally diverse workforce. While there are many advantages and disadvantages to an intercultural workforce, this means that understanding the best way to manage the business of culturally diverse teams is more actual today than ever.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО АДАПТАЦІЇ ДО РЕАЛІЙ ГОСПОДАРЮВАННЯ В УКРАЇНІ. INTERNATIONAL EXPERIENCE OF ENTERPRISES SOCIAL RESPONSIBILITY MANAGEMENT AND PECULIARITIES OF ITS ADAPTATION TO THE ECONOMIC REALITIES OF UKRAINE
    (2021) ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; CHYRKOVA, Yuliia; БОРТНІКОВА, Мар’яна Григорівна; BORTNIKOVA, Mariana
    У статті досліджено сутність категорії «соціальна відповідальність підприємств». Розкрито як змінювалось розуміння та підходи до імплементації цієї концепції в різні історичні періоди. З’ясовано ключові елементи соціальної відповідальності та особливості їх прояву в умовах функціонування та розвитку підприємницьких структур. Проаналізовано успішний досвід застосування концепції соціальної відповідальності серед всесвітньо відомих компаній різної галузевої приналежності, а також з’ясовано, в який спосіб відбувається адаптація управлінських систем вітчизняних підприємств до принципів корпоративної соціальної відповідальності та сталого розвитку загалом. У результаті окреслено переваги впровадження соціальної відповідальності в українських компаніях, а також виділено проблемні моменти, що супроводжують цей процес та представлено загальні рекомендації відносно їх ефективного усунення. Nowadays, the development of an enterprises social responsibility (SR) strategy is one of the integral components of its successful functioning as it transfers the relationship between the enterprise and society to a higher level and becomes one of the most important factors on the way to the economic development of both an individual enterprise and our country as a whole. Modern business cannot consider itself separately from its most important stakeholders, therefore, the implementation of corporate social responsibility concept is the indirect factor that provides the link SR – stakeholders – enterprise total efficiency increasement. The SR management system is a set of interrelated functions of analysis, planning, organization and control that ensure a continuous process of interaction between enterprise management and stakeholders. At the same time, only wellcoordinated actions of business entities and the state towards the development of applied tools for socially responsible company management will allow us to bring the concept of social responsibility in Ukraine to a qualitatively new level, ensuring the intensification of our society development in the direction of sustainable development.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ПОДАТКОВОГО КОМПЛАЄНСУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ – СУБ’ЄКТАХ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. PECULIARITIES OF USING TAX COMPLIANCE TOOLS AT ENTERPRISES ENGAGED IN FOREIGN ECONOMIC ACTIVITIES
    (2021) ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; CHYRKOVA, Yuliia; БОРТНІКОВА, Мар’яна Григорівна; BORTNIKOVA, Mariana
    У статті здійснено спробу визначити особливості застосування інструментарію податкового комплаєнсу на підприємствах-суб´єктах зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД). Встановлено, що непередбачуваність зовнішнього середовища, ускладнення структури операційних, фінансових, інвестиційних процесів, необхідність функціонування в умовах режиму санкцій і зростаючі ризики кібершахрайства актуалізують питання використання податкового комплаєнсу як ефективної підсистеми контролю в умовах сьогодення. Запропоновано класифікувати суб’єктів ЗЕД з урахуванням їх податкової та митної репутації задля надання максимальних митних спрощень для найбільш сумлінних із них (зокрема, статусу авторизованого економічного оператора). It is established that unpredictability of the external environment, complicating the structure of operational, financial, investment processes, necessity of functioning under the sanctions regime and the growing risks of cyber fraud actualize the question of using tax compliance at enterprises, the subjects of foreign economic activities (FEA). International and national theorists and practitioners think the system of compliance control is an effective alternative to further complicating and increasing the number of regulatory and non-regulatory acts in the field of control over the activities of the organization. The effects for FEA participants from tax compliance have been identified as follows: implementation of customs operations in as much as possible short terms and with minimum expenses; minimization of costs for the implementation of customs operations while ensuring the rules established by customs legislation; obtaining the status of a law-abiding FEA participant; reduction of risks arising from the implementation of FEA; reducing the number of inspections by supervisory authorities; emergence of a single standard of implementation of FEA; application of electronic methods for declaring goods.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    ПЛАТНІ ДОРОГИ В УКРАЇНІ: ПОТОЧНІ РЕАЛІЇ ТА МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД УПРАВЛІННЯ. TOLL ROADS IN UKRAINE: CURRENT REALITIES AND INTERNATIONAL MANAGEMENT EXPERIENCE
    (2021) ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; CHYRKOVA, Yuliia; МАКАРОВА, Юлія Сергіївна; MAKAROVA, Yuliia
    Статтю присвячено аналізу поточної ситуації з платними дорогами, які побудовані на основі концесійних договорів в Україні, а також перспектив збільшення кількості якісних доріг за допомогою платних ділянок, які, зі свого боку, залучають кошти інвесторів. У статті досліджено основні умови будівництва нових доріг (обґрунтоване встановлення часових параметрів будівництва, фінансове забезпечення, зокрема із залученням національних та іноземних інвестицій, контроль за дотриманням стандартів якості будівництва тощо); особливості формування плати за користування дорогами загального користування на умовах концесії. Також відстежено проблемні сторони побудови платних доріг в Україні у сучасних економічних реаліях. Для пошуку шляхів розв’язання виявлених проблем здійснено аналіз будівництва платних доріг на основі концесії в деяких зарубіжних країнах. Аналізуються дві системи для оплати платних ділянок, які використовують провідні європейські країни, забезпечуючи собі тим самим найвищі рейтингові показники з якості доріг. У підсумку оцінено переваги використання європейських методів фінансування будівництва доріг та зроблено висновки щодо перспектив імплементації платних ділянок на території України. The paper is devoted to the analysis of the current situation with toll roads, which are built on the basis of concession agreements in Ukraine, as well as prospects for increasing the number of quality roads with toll roads, which, in turn, attract investors. The paper examines the main conditions for the construction of new roads (reasonable establishment of time parameters of construction, financial support, in particular with the involvement of national and foreign investments, monitoring compliance with quality standards of construction, etc.); features of formation of payment for use of public roads on the terms of concession. It is also traced what are the problematic aspects of the construction of toll roads in Ukraine in modern economic realities. To find ways to solve the identified problems, an analysis of the construction of toll roads on the basis of concessions in some foreign countries. Two systems for payment of toll plots used by leading European countries are analyzed, thus providing themselves with the highest rating indicators on road quality. As a result, the advantages of using European methods of financing road construction were assessed and conclusions were made on the prospects for the implementation of toll plots in Ukraine. Special attention is also paid to the condition of roads and possible ways of financing. In the course of the research it was clear that one of the most effective methods of raising funds is to improve the legal framework for the construction of roads under concession conditions and to improve and enhance the financial attractiveness of toll road projects in Ukraine. Some of the legislation has been significantly improved since 2018, the paper refers to many regulations governing the construction of public roads. The paper shows some excerpts from the legislation on the maximum fee for the use of toll public roads on the basis of concession agreements. It is also indicated which areas on the territory of Ukraine may be paid and some list of vehicles that can move freely on the territory without paying for travel. Also, based on all the data of the paper, a general conclusion is made about the feasibility and effectiveness of the concession for financing.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ РЕСУРСАМИ ПІДПРИЄМСТВА У ЗДІЙСНЕННІ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. FORMATION OF THE ENTERPRISE FINANCIAL RESOURCES MANAGEMENT CONCEPTUAL MODEL IN THE PROCESS OF FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY IMPLEMENTATION
    (2021) БОРТНІКОВА, Мар’яна Григорівна; BORTNIKOVA, Mariana; ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; CHYRKOVA, Yuliia
    У статті наведено підходи до формування фінансових ресурсів підприємств. Охарактеризовано основні складові елементи моделі управління фінансовими ресурсами підприємства, а саме: мету та основні завдання; суб’єкти та об’єкти управління фінансовими ресурсами; технологію стратегічного управління фінансовими ресурсами підприємства; фактори впливу на процеси управління та систему забезпечення управління фінансовими ресурсами підприємства у здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Розроблено технологію стратегічного управління фінансовими ресурсами підприємства. Сформовано концептуальну модель управління фінансовими ресурсами підприємства у здійсненні зовнішньоекономічної діяльності, яка враховує організаційну, функціональну та інформаційну складові системи забезпечення. While carrying out production, economic and foreign economic activities, domestic enterprises face important issues of ensuring their financial stability and effective management of the financial resources’ formation, distribution and use process. The application of the financial resource management conceptual model in the practical activities of enterprises will ensure the achievement of the goals and objectives of the enterprise, contribute to the improvement of its financial condition and the movement of financial flows, as well as allow alternative management decision-making on the formation and implementation of the strategy for managing the financial resources of the enterprise in the conditions of new foreign markets development.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Send Feedback